Elevi din liceele şi colegiile din Câmpulung au participat, săptămâna trecută, la cea de-a doua sesiune a programului Leaders Explore pentru liceeni. Aceştia au avut ocazia să se implice activ în viaţa comunităţii, punând în practică proiectele pe care le creează. Temele sunt diverse, de la abilităţi practice până la iniţierea unor evenimente ce ar putea să se desfăşoare în Câmpulung.
Una dintre teme a fost „Câmpulungul capitală culturală”. Munca s-a făcut în echipă, iar elevii au avut la dispoziţie tot materialul logistic, începând de la sumele alocate evenimentului, până la modalităţile de implementare a proiectelor pe care le realizează. Trainerul care se ocupă de implementarea programului Leaders Explore de la Câmpulung a punctat coordonatele acestei activităţi. „Leaders Explore este singurul program din România care completează învăţământul formal din perioada liceului, cu educaţia formală, astfel de programe se desfăşoară concomitent în mai multe localităţi din România. Este vorba despre un program dedicat adolescenţilor, care îşi propun să-şi dezvolte abilităţile de lider. Este un program pe care noi îl avem mai bine de 12 ani, reformulat în urmă cu trei ani sub denumirea de Leaders Explore, un program extins pe o durată de minim şase – opt luni, în patru sesiuni. Vorbim de abilităţi de lider şi experienţă, cu alte cuvinte elevii nu rămân în zona teoriei ci ies în practică şi experimentează, fie prin exerciţii, fie prin proiecte pe care le dezvoltă în comunitate, fie, cum s-a întâmplat în cadrul sesiunii întâi, au mers pe stradă să pună întrebări oamenilor, să afle mai mult despre stilul lor de comunicare. Urmează dezvoltarea proiectelor în comunitate, practic ei observă comunitatea, descoperă nişte nevoi, nişte probleme, au chiar nişte oportunităţii, care pot fi dezvoltate în comunitate şi dezvoltă o soluţie pentru acele probleme. Nu vorbim de nişte soluţii mari, un adult, probabil, ar merge la un alt nivel, dar vorbim de nişte soluţii pe care ei pot să le implementeze aşa cum pot, cu resursele lor, cu abilităţile lor, fie cu susţinerea unor sponsori sau cu ce pot să atragă, fie partener o şcoală, un centru cultural, fie utilizând internetul sau chiar abilităţile lor de a vorbi mai bine în public. Vorbim de foarte multă practică şi ceea ce am observat în atâţia ani de când avem aceste proiecte, în momentul în care individul, şi nu doar adolescentul, că noi lucrăm şi cu studenţi, şi cu oameni adulţi, în momentul în care individul este pus faţă în faţă cu experienţa extrage nişte concluzii mult mai sănătoase şi învaţă mult mai bine despre ce înseamnă procesul de lider şi nu înseamnă numai motivaţie, înseamnă organizaţie, planificare, coordonare, înseamnă comunicare şi colaborare cu ceilalţi, înseamnă mult mai mult decât să stăm să tragem nişte linii pe o hârtie sau să ne imaginăm cam cum ar pute să arate un lider. Eu, personal, am fost în peste douăzeci de comunităţii, de la Piteşti, Bucureşti, Oradea, Iaşi, Bacău, Braşov, Constanţa. La Câmpulung am găsit parteneriat în Holcim, cu care am început relaţia încă de anul trecut în Oradea.”, a precizat Elena Pâslaru Hubati.
Alex BARBU