La doi ani după asfaltul turnat de primarul Toader la graniţa Lereştiului cu municipiul, a reparat şi Ţâroiu partea lui
Cei 2.400 de metri pătraţi propuşi a fi acoperiţi cu asfalt, la graniţa Câmpulungului cu Lereşti, au intrat în şantier în această săptămână. Lucrarea de îmbunătăţire a aspectului carosabilului, obţinută graţie presiunilor şi intervenţiilor făcute de o localnică la Primărie şi Avocatul Poporului, a fost programată să se desfăşoare pe durata a două zile, miercuri şi joi. Strada Uzina ARO, capătul dinspre fostul complex de locuinţe muncitoreşti, n-ar fi fost inclusă în programul de reparaţii stradale al anului 2019, dacă Livia Solomon n-ar fi stăruit în demersul său iniţiat vara trecută, onorat atunci de autoritatea locală cu o plombare nesatisfăcătoare. Asta deşi asfaltarea era cerută de 100 de cetăţeni, semnatari ai petiţiei adresate Primăriei şi Consiliului Local, câmpulungeni, locatari ai blocurilor de la ARO, şi lereşteni de pe Marineşti, care folosesc acest traseu pentru a ajunge acasă. Halul în care arăta locul, din cauza deceniilor trecute fără a se astupa măcar gropile, în cadrul programelor anuale de cârpeli ADP-iste, justifica o asfaltare cap-coadă. Asfaltare amânată până în 2019 şi nici acum nu s-ar fi executat dacă femeia „n-ar fi făcut valuri” la instituţiile centrale.
Obligat de Avocatul Poporului să le asigure cetăţenilor de la hotarul municipiului cu comuna condiţii sigure de circulaţie, Liviu Ţâroiu a dispus introducerea capătului fostei străzi Traian pe agenda de lucrări stradale a acestui an. Deşi, în mod cert, nu i-a convenit, graţie numărului mic de votanţi din această parte izolată a oraşului, fericiţi cu o stradă nou-nouţă, în detrimentul căilor de acces din cartiere rămase de căruţă. Săptămâna trecută, s-a pregătit terenul intervenţiilor desfăşurate în aceste zile, când, sub ameninţarea unor nori sâcâitori, echipa serviciului public condusă de Bogdan Badea, inspector la Formaţia Întreţinere Drumuri şi Străzi (covoare asfaltice), a pus în practică lucrarea programată.
Asfaltul a ajuns pe calea de rulare, cuprinsă între Marineşti şi intrarea în mini-cartier, dinspre fosta Cantină ARO, fără a include şi zona de parcare din vecinătatea CESAR, întrucât s-a considerat că nu este cazul să se consume materialul reabilitând un tronson mulţumitor momentan ca aspect. Suplimentar reparaţiei stradale, a fost desfiinţată rămăşiţa trotuarului de odinioară, care, oricum, nu se mai cunoştea de bălării şi de vechimea care l-a degradat considerabil, în favoarea unui parcaj în faţa blocurilor. Odată cu trotuarul, au dispărut şi resturile plutelor tăiate, ale căror buturi au dăinuit câţiva ani în peisaj.
Imaginea fostului cartier muncitoresc, după proaspăta reabilitare a carosabilului, s-a îmbunătăţit şi se va îmbunătăţi după ce se încheie întreaga investiţie, pe care Liviu Ţâroiu şi-a dorit-o extinsă până la blocuri. Adică să includă imobilele care au aparţinut uzinei, înainte de faliment, în programul „Schimbă-ţi viitorul!”, finanţat de UE, care aloca 400.000 de euro pentru refacerea faţadelor şi a instalaţiilor sanitare interioare. Dar dacă locatarii n-au dorit să onoreze cu prezenţa cursurile de calificare oferite prin proiect, primarul şi-a mutat binele către Vişoi, introducând la reabilitare, în locul blocurilor ARO, imobilele sociale 9, 10 şi 17.
Revenind la şantierul de pe strada Uzina ARO, schimbarea în bine a stării carosabilului nu este singura noutate produsă aici. Tot la stăruinţa Liviei Solomon, Primăria a mutat tomberoanele amplasate la intrarea în cartier, la poarta unei familii cu copil mic, afectate de permanenta mizerie şi şobolanii care mişunau printre gunoaie. Ghena a ajuns lângă gardul proprietăţii Landmark Management, în dreptul cantinei vechi, soluţie pe care lucrătorii Financiar Urban o cam contestă, din cauză că spaţiul nu este îngrădit, iar la iarnă le va fi greu să tragă tomberoanele la maşina de colectare, care nu poate bloca accesul, staţionând pe stradă cât se produce golirea lor. Acum, petenţilor nu le mai rămâne decât să respecte ceea ce s-a făcut pentru ei, având experienţa petrecută recent în Vişoi, unde asfaltarea de la „Balada”, dublată de igienizarea zonei, a fost urmată de o mizerie produsă rapid după munca depusă în van de ADP. Vorba şefului de la asfaltări, Bogdan Badea: pe asfaltul proaspăt, mizeria se vede şi mai bine. Un adevăr care va fi probat în curând şi la ARO, unde nu trăieşte lume mai selectă ca în Vişoi.
Magda BĂNCESCU