DN 73 C, care leagă Câmpulungul de Curtea de Argeş, rămâne cel mai distrus din tot judeţul, după ce omologul, spre Piteşti, a trecut printr-un amplu proces de reabilitare. Prăpădită e şi şoseaua spre Târgovişte, DN 72A, dar nu o întrece pe cea spre Curtea de Argeş, cele două fiind rute care ar trebui să aducă turişti la Câmpulung. Pe DN 73C, în afara gropilor adânci şi dese, pământul a luat-o la vale, iar situaţia este aşa de zeci de ani şi nimeni nu ia nicio măsură.
Ruptura dintre Godeni şi Berevoeşti, astupată din nou cu pietriş
Între comunele Godeni şi Berevoeşti, la un moment dat, circulaţia se desfăşoară doar pe o singură bandă, având prioritate cei care urcă. Asta pentru că terenul a luat-o la vale cu tot, cu drum. Pe o porţiune de câţiva zeci de metri, şoseaua e ruptă, bucăţi din fostul parapet zărindu-se în jos, pe câmp. Şoferii sunt nevoiţi să se aştepte unii pe alţii, pentru a putea trece mai departe. Zona este semnalizată cu numeroasă indicatoare, că se îngustează drumul, că are denivelări, că depăşirea este interzisă, că viteza este limitată la 30 de kilometri la oră, dar care nu-i ajută cu nimic pe conducătorii maşinilor care, după ce ies din acest drum de coşmar, trebuie să se intereseze care este cel mai apropiat service auto. Mărturie a pagubelor suferite de şoferi este câmpul din jurul rupturii cu pricina, care e plin de capace ornamentale de la roţi.
Cei care se ocupă de administrarea DN 73C nu vor face prea curând o reparaţie capitală a lui, motivând că pentru aceasta trebuie emisă o hotărâre de Guvern. Cică documentaţia tehnică ar fi deja făcută, dar, cel mai probabil, zace printr-un sertar al Companiei Naţionale de Drumuri.
Plombări cu „pârlitoarea de porc” lângă Popasul „Căprioara”
La începutul acestei săptămâni, cei de la Drumuri Naţionale Argeş au fost zăriţi la treabă. Marţi, au nivelat un pic adâncitura formată în alunecarea de teren dintre Godeni şi Berevoeşti, dar traficul se desfăşoară în continuare tot pe un singur sens. Lucrarea nu a vizat decât umplerea cu pietriş a denivelărilor formate din cauza precipitaţiilor din ultimele luni şi aducerea la nivel. În acelaşi timp, s-a curăţat şi rigola care a rămas întreagă pe partea de coborâre a drumului. Miercuri, 13 februarie, angajaţii de la Drumuri erau în zona Popasului „Căprioara” şi plombau cu bitum la rece gropile. Dar pe ce principiu le alegeau nu ştim! Probabil, aveau un şubler la ei şi cele mai adânci beneficiau de o „spoială” cu bitum încălzit cu pârlitoarea de porc, alimentată de o butelie pe gaz. Ştim că aceasta este procedura, dar tot caraghioasă şi empirică rămâne! După cum a transmis directorul de la Drumuri Naţionale Argeş, Gheorghe Mihăiţă, luna asta, se fac doar reparaţii de necesitate, se plombează gropile mari şi adânci, care pun în pericol siguranţa traficului, a conducătorilor auto şi a vieţilor acestora. Alte lucrări ar mai fi cele de decolmatare a rigolelor care încadrează DN 73C şi… cam atât. Mircea SIMIONESCU