3.5 C
Campulung Muscel
23/02/2024

ADEVĂRUL CREŞTIN (continuare din numărul trecut)

Capitolul II

RELAŢIILE DINTRE SOŢI ÎN CĂMINUL CREDINŢEI 

(1 Corinteni 11:3; Efeseni 5:20-23)

1.Ordinea spirituală în căminul credinţei

Viaţa de familie devine grea fără resursele din cer, iar aceste resurse de sus nu pot fi cunoscute sau primite în afara ordinei pe care o stabileşte Dumnezeu cu aceste puţine cuvinte: „Vreau să ştiţi” (vreau să luaţi cunoştinţă de acest fapt ceresc): „Hristos este Capul oricărui bărbat”.

Soţul îşi arogă uneori drepturi sau o poziţie din care poate da dispoziţii, uitând că nu este el cap, ci Capul este Hristos. În viaţa de familie, această ordine începe cu Hristos, care este „Capul oricărui bărbat”. Un bărbat ar putea fi apoi capul soţiei sale, după cuviinţă – pentru că aşa este drept – numai în măsura în care el însuşi îşi respectă Capul său ceresc. Prin respectul faţă de Hristos – Capul – se poate aştepta respectul faţă de bărbat – capul. „Bărbatul este capul femeii”, este un fapt care derivă din primul aspect, „Hristos este Capul oricărui bărbat”.

Este remarcabil un amănunt în felul cum acest cuvânt prezintă ordinea lucrurilor: ar părea că din punct de vedere ierarhic, femeia se află pe ultimul loc. Dar ce frumos, Cuvântul lui Dumnezeu nu sfârşeşte cu femeia, ci onorează femeia, căci după ce se spune: „bărbatul este capul femeii”, urmează: „Dumnezeu este Capul lui Hristos”. În acest fel, lucrurile ajung din nou în cer, unde soţia şi soţul sunt cuprinşi în cele două aspecte ale ordinii cereşti; femeia nu are ultimul loc, ci Dumnezeu Îşi rezervă acest loc pentru El. De fapt, primul şi ultimul loc aparţin lui Dumnezeu, iar în felul acesta, Hristos şi Dumnezeu flanchează pe soţ şi pe soţie; cei doi de jos sunt cuprinşi şi conduşi amândoi de câte un braţ divin. Într-o parte se află braţul lui Dumnezeu, în cealaltă parte se află braţul lui Hristos, iar între Ei, soţu1 şi soţia îşi dau braţul pe drumul sfânt al căsniciei, fiind ajutaţi să stea îmbrăţişaţi între ei. Soţul şi soţia sunt cuprinşi, sunt strânşi între Hristos şi Dumnezeu, în ordinea de familie organică, spirituală, cerească. Această ordine este izvorul binecuvântărilor de har în viaţa de familie, iar ieşirea din acest cadru poate împiedica, cu siguranţă, binecuvântările pentru cei doi de jos. Această ordine ierarhică este şi calea stabilirii responsabilităţilor celor de jos faţă de cei de sus. Aşa cum Cei de sus au răspunderea să-i binecuvânteze pe cei de jos, şi cei de jos au răspunderea supunerii faţă de Cei de sus; iar această răspundere poate fi împlinită prin binecuvântările care vin de sus.

2.Conţinutul scripturistic al relaţiilor în căminul credinţei

În această privinţă, Cuvântul lui Dumnezeu este exact şi ne surprinde cu aspecte de noutate faţă de cunoştinţele sau faţă de concepţiile oamenilor cu privire la viaţa de familie.

În general, se consideră că viaţa de căsnicie trebuie să se întemeieze pe dragoste şi se ridică la rang de principiu absolut, unic, dragostea dintre cei doi; dar acest principiu nu este comun cu principiile Cuvântului lui Dumnezeu. În Epistola către Efeseni ni se prezintă un model ceresc de relaţii, conţinând două aspecte de seamă: supunerea şi dragostea, ceea ce înseamnă: nu dragostea în principiu şi nu dragostea în primul rând. Poate să fie surprinzător, dar este Cuvântul lui Dumnezeu, şi în supunere trebuie să acceptăm această ordine. Nu numai dragostea şi nu dragostea în primul rând, ci supunere şi dragoste. Este important de reţinut cine trebuie să se supună şi cine trebuie să iubească.

a.Supunerea soţiei

În general, femeile au în mod natural o inimă afectivă, plină de sentimente, pentru că înclinaţia lor naturală este spre afectivitate. Dar Cuvântul lui Dumnezeu nu spune femeii să-şi iubească soţul, ci lasă de o parte înclinaţia naturală, bagajul ei nativ şi spune cu totul altfel: „Nevestelor, fiţi supuse bărbaţilor voştri”. Partea naturală, obişnuită, firească, este ignorată de Cuvântul lui Dumnezeu şi în locul ei se pune ceea ce ştim că le lipseşte în general femeilor. Femeii nu-i place să se supună; ea are tendinţa să preia conducerea, să capete ascendent, să urce pe o altă treaptă ierarhică, să ocupe un loc pe care, după părerea ei, celălalt nu-l ocupă potrivit. Dar Dumnezeu, oricând va privi familia, nu va vedea în femeie capul, ci în soţ, fie potrivit, fie nepotrivit, şi femeia trebuie să se supună soţului, pentru că aceasta este reglementarea Cuvântului lui Dumnezeu.

(continuare în numărul viitor) 

Publicat din cartea ,,Căminul credinţei sau familia” de Ion Socoteanu şi cu acordul autorului.

Adunarea Creştină Betel Câmpulung, strada Matei Drăghiceanu, nr. 3, Câmpulung Muscel. Telefon contact: 0745.021.424

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!