13/05/2025

Cafengiii din Spital sunt salvaţi: dozatoarele rămân locului. La fel, mizeria cauzată de pahare

Conducerii Spitalului Câmpulung i-a fost aprobată de către aleşi cererea de a menţine colaborarea cu firmele cărora le aparţin dozatoarele de cafea de la parterul blocului central. Cu condiţia de a impune administratorilor acestor aparate de băuturi calde să menţină curăţenia măcar în perimetrul închiriat. Deşi, după cum au admis consilierii, mizeria generată de consumul de produse procurate de la dozator se întinde în toată unitatea, căci clienţii nu servesc cafeaua în locul respectiv. În ideea de a-i face pe consumatori să se nu îndepărteze de spaţiul cu pricina, lângă cele două aparate, după cum spunea directorul de Îngrijiri, Florin Pană, a fost creată o sală de aşteptare, unde s-au amplasat bănci şi două măsuţe. Măsuţe pe care noi nu le-am găsit. După consilierul local, ar trebui să fie suficiente coşurile de gunoi, prevăzute cu pungi, montate la cele două intrări. „Eu vă asigur că personalul Spitalului asigură curăţenia acestor spaţii.”, a mai spus Pană cu direcţie către medicul Silviu Mănescu, după ce acesta le-a împărtăşit colegilor consilieri cum funcţionează psihologia femeilor de serviciu: „Aceea este o zonă închiriată, nu ne ocupăm de ea.” De asta se întâmplă să fie împrăştiate paharele şi chiar conţinutul lor unde nu este normal să fie, dacă beneficiarul ar fi om civilizat.

Pe directorul de Îngrijiri îl contrazice, însă, aspectul din prezent, generat de consumul de cafea la pahar, recipientele găsindu-se oriunde, numai în coşul de gunoi, nu. Pe pervazuri, pe podea, chiar pe automatele de cafea, afară, pe trepte, lângă coşurile unde lumea obişnuieşte să fumeze. Din cauza fierbinţelii lichidului simţit prin materialul fragil, se întâmplă ca unora să le cadă din mână paharul, care îşi mai ia pe deasupra şi un şut de la nesimţitul ciudos că a pierdut revigorantul lichid, care sfârşeşte împrăştiat pe pardoseală şi pereţi. Altă păţanie aflată din interior: aparatul de cafea „Maria” obişnuieşte să „pape” leul, fără să ofere nimic în schimb. Gestul hoţesc este răsplătit cu pumni încasaţi de la minoritarii cu viciul nesatisfăcut şi cu banii înhăţaţi de dozatorul care suferă de o defecţiune manifestată, uneori, şi după cumpărător. Care, pesemne, n-o fi ştiind să-l manevreze.      

Spitalul împarte frăţeşte chiria cu Consiliul Local

Chestiunea curăţeniei, susţine Sergiu Cicu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Spitalului Municipal, a fost discutată la nivelul acestui for, care a stabilit amplasamentul dozatoarelor. Care nu pot fi trântite oriunde, deoarece încurcă circuitul între secţii, ce impune restricţii. Prezenţa automatelor de cafea în Spitalul Mare datează de şase ani. Directorul Grigore Stănescu le-a amintit, printr-o adresă, aleşilor municipali istoricul acceptării acestei facilităţi în unitatea sanitară, care este dorită pe mai departe, şi de personalul instituţiei, şi de pacienţi şi vizitatorii lor. „Aceste spaţii au fost ocupate în baza unor contracte de închiriere, ca urmare a unor licitaţii publice cu strigare, pe o perioadă de trei ani, începând cu data de 1 noiembrie 2012, cu posibilitate de prelungire cu aceeaşi durată, valabilitatea contractelor expirând la 1 noiembrie 2018. Amplasarea acestor aparate de preparare de băuturi calde ar fi necesară atât personalului angajat, cât şi pacienţilor şi aparţinătorilor acestora. Închirierea acestor spaţii ar fi o sursă de venituri proprii suplimentare, din care putem asigura o parte din fondurile necesare desfăşurării activităţii spitalului. Facem precizarea că închirierea acestor spaţii nu afectează în niciun fel circuitele funcţionale şi medicale ale Spitalului.”, le scriu consilierilor managerul Grigore Stănescu, directorul economic Marinela Cristian şi juristul Petrina Florea. 

Prin această adresă din 12 noiembrie 2018, din care am redat un fragment, depusă la Primărie după expirarea contractelor de închiriere cu firmele deţinătoare ale dozatoarelor, conducerea instituţiei de sănătate le cerea acordul consilierilor să închirieze din nou cele două spaţii a câte 2 metri pătraţi, la parterul blocului central, în acelaşi scop. 

Acelaşi lucru – scoaterea la licitaţie a suprafeţelor cu pricina, după obţinerea aprobărilor de la Consiliul de Administraţie şi Consiliul Local – s-a aprobat la nivelul Comitetului Director pe 18 octombrie 2018. Mai precis, atunci s-a analizat situaţia contractelor de locaţiune din toamna anului 2012, parafate cu firmele Atlantic Eurotrade SRL şi Cafeto Solution SRL. Încheiate pe trei ani, ele au mai fost prelungite cu încă trei ani, până la 1 noiembrie 2018. Administratorii celor două societăţi au înaintat solicitări de prelungire a duratei locaţiunii până la 31 decembrie 2018, iar în acest răstimp să se organizeze o nouă licitaţie publică cu strigare. „Până în prezent, nu s-au putut organiza licitaţii pentru închirieri de spaţii/terenuri din incinta Spitalului, din cauza lipsei documentaţiei cadastrale necesare obţinerii aprobărilor de la Ministerul Sănătăţii.”, motivează Comitetul Director de ce formalitatea a fost lăsată pe ultima sută de metri. Cum cauza a fost corectată, iar, în prezent, unitatea deţine cadastru, „este necesară întreprinderea demersurilor pentru scoaterea la licitaţie a celor două suprafeţe în discuţie. În prezent, chiriile celor două societăţi sunt 381 lei/lună, inclusiv actualizările anuale cu coeficientul de inflaţie, pentru suprafaţa de 2 mp.”

Înainte de votul favorabil al Consiliului Local, în şedinţa din 31 octombrie 2018, Consiliul de Administraţie a avizat această hotărâre a Comitetului Director pe care v-am prezentat-o. Ca o paranteză, la acea şedinţă s-au avizat şi alte chestiuni de interes, aşa cum sunt viitoare angajări ţintite de Spitalul Municipal, precum: scoaterea la concurs a postului vacant, pe perioadă nedeterminată, de îngrijitor de curăţenie, cu atribuţii de curierat intern şi extern, în cadrul pavilionului administrativ, transformarea postului vacant de referent de specialitate III, cu studii superioare, din cadrul Compartimentului Tehnic, într-unul de inginer, la acelaşi compartiment, scoaterea la concurs a postului vacant de medic de Medicină Generală cu competenţă/atestat de Medicină de Urgenţă în cadrul CPU, intenţia de modificare a statului de funcţii, prin transformarea postului vacant de asistent medical principal, cu studii superioare, în asistent medical principal, cu studii postliceale, în cadrul Unităţii de Transfuzie Sanguină, demararea în regim de urgenţă a procedurilor de scoatere la concurs a posturilor vacante de asistent social şi psiholog. De asemenea, menţinerea în activitate, peste vârsta legală de pensionare, a dr.Ecaterina Marilena Drăgulinescu, medic primar Obstetrică-Ginecologie, până la ocuparea prin concurs a postului. 

Procedura de licitaţie pentru închirierea celor doi metri pătraţi pentru fiecare aparat în parte va fi organizată şi desfăşurată de Spitalul Municipal. În calitate de titular al dreptului de administrare, unitatea medicală va încasa o cotă parte de 50% din nivelul lunar al chiriei, diferenţa intrând în bugetul local al Câmpulungului.  

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!