La sfârşitul săptămânii trecute, municipiul Câmpulung a fost capitala motorsportului românesc. Clubul Sportiv Brothers Motor Sport, cu sprijinul Primăriei şi al Consiliului Local al Municipiului Câmpulung, în colaborare cu Consiliul Judeţean Argeş, a organizat, în zilele de 23 şi 24 septembrie, cea de-a VII-a etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Dunlop, sub egida Federaţiei Române de Automobilism. Evenimentul a reunit la start, pe traseul Lereşti-Voina, în zona Barajului Râuşor, pe un drum turistic superb, principalele nume din pilotajul sportiv românesc şi, bineînţeles, modele de excepţie ale unor producători auto de renume. După etapa de la Teliu, bătălia pentru majoritatea claselor şi grupelor s-a anunţat acerbă, iar acest lucru a garantat un spectacol sportiv de excepţie. După două zile de întreceri, Paul Andronic a fost declarat câştigător al acestei etape. Locul secund i-a revenit lui Andrei Dumitrescu, în timp ce pe ultima treaptă a podiumului a urcat Cornel Gărdean.
Doi dintre concurenţii aflaţi pe podium nu au punctat la OPEN
Înainte de etapa de la Câmpulung, lider în clasament era Paul Andronic, cu 90 de puncte, urmat de Lucian Răduţ (80 de puncte) Bogdan Cuzma (70,5 puncte) şi bulgarul Lyuben Kamenov (70 de puncte). Dintre cei patru piloţi aflaţi la start, ultimii trei au întâmpinat probleme şi nu au punctat în clasamentul OPEN, astfel că Paul Andonic şi-a consolidat prima poziţie. Dacă anul trecut ieşise câştigător la Câmpulung, acum bulgarul Kamenov a fost nevoit să abandoneze, după ce i-a cedat motorul maşinii sale, un Mitsubishi Lancer Evo VIII. Clasaţi pe cea de-a treia, respectiv a patra poziţie în prima manşă de concurs, Bogdan Cuzma şi Lucian Răduţ au abandonat pe ultima urcare a întrecerii, tot din cauza unor probleme tehnice. Cel mai rapid pilot al antrenamentelor desfăşurate sâmbătă, Andrei Dumitrescu (Tatuus), a obţinut timpul de referinţă al primei manşe de concurs, însă diferenţa dintre el şi cel de-al doilea clasat, Paul Andronic, a fost de doar 4 sutimi. Pilotând un Mitsubishi Lancer Evo V, Andronic l-a devansat cu peste o secundă pe Dumitrescu în manşa secundă, obţinând o preţioasă victorie. Cornel Gărdean (Subaru Imspreza) nu a făcut un sezon complet, nefiind prezent la trei din cele şapte etape de până acum. Totuşi, Gărdean a urcat pentru a doua oară pe podiumul general. După participarea în etapa precedentă de la Teliu, bulgarul Hristo Manolov s-a înscris şi în Trofeul Câmpulung Muscel. El s-a clasat al patrulea în clasamentul OPEN, în faţa lui Alex Mirea şi a câştigătorului categoriei 2 Roţi Motrice (GT), Costi Stratnic. Pilotul Yacco Racing Team a devenit în urma acestei etape campion al categoriei GT.
Gabriel Ene, campion al maşinilor cu tracţiune pe două roţi
Grupa A a fost câştigată de Adi Iliescu, care a terminat pe locul şapte „la general”, fiind urmat de învingătorul de la 2 Roţi Motrice (F2), Gabriel Ene. Prin acest rezultat, Ene a devenit matematic campion al maşinilor cu tracţiune pe două roţi (F2). Favorit la titlul naţional în campionatul de raliuri, Dan Gârtofan a fost unul dintre invitaţii de marcă ai competiţiei de la Câmpulung. El a fost cel mai rapid pilot al grupei N. Cătălin Cedric Ghigea a câştigat grupa istoricelor şi a devenit pentru a treia oara consecutiv campion al acestei categorii. Şi titlul debutanţilor s-a decis în această etapă de la Câmpulung, Andrei Marian adjudecându-şi victoria şi primul titlu al carierei. Ultima rundă a campionatului se va desfăşura în octombrie, la Braşov.
Costin Oncescu, navigatorul lui Cuzma
Campionul Bogdan Cuzma a avut parte de cel mai aparte invitat. El l-a avut ca navigator pe olimpicul internaţional de informatică Costin Oncescu, elev al Colegiului Naţional „Dinicu Golescu”. Deşi a abandonat pe ultima urcare din cauza unor probleme tehnice, Lucian Răduţ a fost aplaudat de public, primind un frumos cadou de ziua sa. Campionul naţional de Raliu, Valentin Porcişteanu, a făcut deliciul publicului cu demonstraţiile sale de virtuozitate pe traseu, oferind cele mai spectaculoase momente. Cea mai spectaculoasă ieşire în decor i-a aparţinut, în ziua de sâmbătă, lui Septimiu Marghitaş, care a ajuns cu al său Seat Cupra într-o râpă. Din fericire, deşi a zburat câţiva metri, impactul a fost atenuat de crengile copacilor. Astfel că, deşi a aterizat cu roţile în sus, Septimiu a ieşit nevătămat din bolid, iar maşina a suferit daune minore. Alex BARBU