Pentru a treia oară, anul acesta, postul de şef al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor a fost scos la concurs de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Primul concurs s-a derulat pe 13 martie 2017, al doilea, pe 12 iunie, iar pentru al treilea a fost stabilită data de 8 septembrie 2017.
La examinarea din 13 martie s-a înscris o singură candidată, Karla Elena Şerbănescu, căreia i-a fost validat dosarul de participare ca fiind complet, numai că nu a trecut de proba scrisă. Pentru concursul din 12 iunie, cinci doamne şi-a dorit postul de şef la Evidenţa Persoanelor. Claudia Pătran a ieşit din „cărţi” încă de la selecţia dosarelor, neîndeplinind condiţiile de studii. Celelalte patru s-au confruntat la proba suplimentară, care a fost şi eliminatorie, de testare a cunoştinţelor PC: Andreea Elisabeta Tican, Karla Elena Şerbănescu, Alina Gabriela Scărlătescu şi Marinela Şandru. Doar primele două au fost admise la proba scrisă, unde punctajul a fost insuficient ca să fie declarate admise.
Anunţul pentru a treia încercare de ocupare a postului, rămas vacant după ce Marinela Mogoşan a cerut mutarea la Serviciul Administrare Venituri Persoane Fizice şi Juridice, a fost afişat pe site-ul A.N.P.F. luni, 7 august 2017. Perioada de depunere a dosarelor de înscriere este de 20 de zile de la publicarea anunţului în Monitorul Oficial, iar cele două probe, de testare a cunoştinţelor PC şi cea scrisă, vor fi susţinute pe 8 septembrie 2017, la sediul ANFP.
Condiţiile de participare la concurs au fost păstrate ca la anterioarele examene: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramurile: Ştiinţe Economice, Ştiinţe Juridice, Matematică, Informatică, Ingineria Sistemelor, Calculatoarelor şi Tehnologia Informaţiilor, Ştiinţe Administrative – specializările Administraţie Publică sau Administraţie Europeană; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul Administraţiei Publice, Management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de minimum 2 ani; cunoştinţe de operare PC, nivel mediu.
Candidaţilor le vor fi verificate cunoştinţele din bibliografia de concurs: Legea 215/2001, republicata, Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare; Legea 188/1999 Republicată (r2), privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare; Legea 7/2004 Republicată, privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare; OG 84/2001, privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare; OUG 97/2005, republicată, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, cu modificările şi completările ulterioare; HG 1375/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români; Legea 119/1996, cu privire la actele de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare; HG 64/2011, pentru aprobarea Metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă; H.G.801/2016, pentru stabilirea procedurilor de colectare şi ştergere a datelor cu caracter personal cu identitate declarată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă şi evidenţa persoanelor; Legea 117/2006, pentru modificarea şi completarea Legii 119/1996, cu privire la actele de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare; OG 41/2003, privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice, cu modificările şi completările ulterioare; Legea 287/2009, Republicată, privind Codul civil, cu modificările şi completările ulterioare – de la art. 34 până la art. 186 şi de la art. 258 până la art. 512; HG 781/2002, privind protecţia informaţiilor secrete de serviciu; HG 585/2002, pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România; Legea 677/2001, pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; Legea 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare. „E.M.”