26.9 C
Campulung Muscel
08/09/2024

„Combinaţia” Primăriei cu „vătaful” serbării municipale, făţuită cu grijă, ca să pară legală

În 2017, Liviu Ţâroiu propune o variantă îmbunătăţită, legal vorbind, a Zilelor Câmpulungului. Cosmetizarea la suprafaţă a sărbătorii nu va schimba în esenţă nimic din ceea ce s-a întâmplat în 2016, primul an în care administraţia proaspăt aleasă a apelat la un organizator de evenimente. Asociatul Primăriei – „produs”, în 2017, printr-o selecţie de oferte, pentru a da o impresie de legalitate a alegerii partenerului, pe care, anul trecut, primarul s-a aruncat de cum i-a bătut la poartă – se angajează ca, în contul domeniului public pus la dispoziţie, să achite nota de plată a concertelor ţinute în două seri din totalul de patru. Banii îi scoate, cu vârf şi îndesat, de la posesorii de baruri, terase, grătare, tarabe, care, de dragul profitului câştigat în săptămâna tumultuoasă, acceptă să plătească preţul uriaş perceput de privatul gestionar al domeniului public. În această vară, închirierea/subînchirierea terenului municipiului de către un SRL va fi mascată de o aşa-zisă selecţie de colaboratori din rândul patronilor locali (sau nu), care vor popula Piaţa Primăriei, spaţiul din faţa Clubului ARO şi tronsonul cuprins între blocul „Romarta” şi capătul bulevardului. Aşadar, afacerea asocierii în participaţiune între Primărie – Municipiul Câmpulung, cum apare în contracte – şi maestrul de paranghelii a fost în aşa fel ticluită, graţie experienţei căpătate de anul trecut până în prezent, încât, de faţadă, să fie eliminate eventuale motive de atragere a atenţiei instituţiilor de anchetă, curioase de culisele evenimentului. Recapitulăm noutăţile în materia organizării făţuite cu grijă, ca să nu se mai simtă tontoroiul jucat pe lege. Unu: Ţâroiu face licitaţie, ca să-l găsească pe cel mai bun „vătaf” de serbare municipală, care, dacă nu va fi tot Palmyra Events, din Târgovişte, ne lăsăm de meserie. Doi: domeniul public, supus suferinţei anuale a mozolirii cu unsoare neagră şi cleiuri dulci, a fost precizat pe loturi, adică nu va mai fi dat de-a valma, ca anul trecut, ci cu măsurătorile făcute pentru fiecare amplasament: 2.150 mp în Piaţa Primăriei, 36 mp pe trotuarul din dreptul Pieţei Primăriei, 153 mp în dreptul blocului cu Patiseria „Iepuraşul”, 114 mp în faţa Clubului ARO, 45 mp în dreptul fostei bănci a Câmpulungului, între „Romarta” şi Hotelul „Muscelul”. În total, 2.498 mp. Trei: dispare „închirierea” din contractele asociatului Primăriei cu privaţii, care, din chiriaşi, devin colaboratori, ca să triumfe legea încălcată anul trecut cu acceptul autorităţilor locale, care se prefac că n-au ştiut ce face partenera din Târgovişte (iar, dacă au bănuit, cică nu era treaba lor suprataxarea practicată de afaceristă, care percepea pentru pământul municipiului chirii de cinci ori mai mari decât ale proprietarului de drept). Patru: preţul oferit de asociat, care va intra în spectacole, creşte la 23.000 de euro. Nu este nicio creştere, au sărit liberalii, întrucât, după calculele lor, 23.000 de euro cu TVA înseamnă mai puţin decât 21.000 de euro fără TVA, valoarea convenită cu asociata în 2016. 

Primăria a bătut palma cu artiştii. Organizatorul nu poate aduce pe alţii

Cum „combinaţia” Primăriei cu un particular versat în a face bani cu o uşurinţă formidabilă, prin sistemul închirierii spaţiului public, chit că Ţâroiu preferă masca „selecţiei de colaboratori” aplicată unei ilegalităţi, până la urmă, avea nevoie de votul Consiliului Local, la şedinţa ordinară ce precedă Z.M.C. s-a stabilit cadrul alegerii organizatorului sărbătorii municipale. Va câştiga cel care va oferi cel mai bun preţ pentru cei 2.498 mp. Preţ care nu poate fi mai mic de 105.800 lei, cu TVA. Intuind că fericita şi deloc surprinzătoare alegere a primarului Ţâroiu va fi tot firma doamnei Olei, liberalii, prin preşedintele Bogdan David, şi-au construit opoziţia pe aranjamentele făcute deja, care trebuiau doar legiferate prin votul Consiliului Local. În opinia PNL, parafarea înţelegerii era trădată de stabilirea artiştilor, care urmau a fi plătiţi de câştigătorul selecţiei de oferte. Altfel spus, acesta şi-a făcut socotelile după ce a stabilit contactele cu invitaţii ediţiei 2017. Liviu Ţâroiu a contrazis scenariul descris de David, susţinând că Primăria Câmpulung a luat legătura cu interpreţii şi formaţiile şi a discutat onorariile, ca să ştie ce preţ să pretindă organizatorului de evenimente, care este musai să încheie contractele cu cei menţionaţi în caietul de sarcini: vineri, 21 iulie – Gabriel Dorobanţu, Mirabela Dauer, Adrian Daminescu şi 3 Sud-Est; sâmbătă, 22 iulie – Nicole Cherry, Maxim, Proconsul, Schimbul 3 şi Hara.  

Mai precis, programul serilor de vineri şi sâmbătă îi este impus de către Primărie colaboratorului privat, care îl plăteşte. Adică încheie contractele cu cântăreţii şi trupele, pe care, insistă Liviu Ţâroiu, ca să spulbere bănuiala că viitoarea câştigătoare a licitaţiei a venit cu lista de artişti de acasă, el le-a ales. Nu singur, ci împreună cu Sergiu Cicu. Ca să întărească apărarea primarului, consilierul Marin Stanciu a povestit în plen că, într-o zi, pe când îl căuta pe Sergiu Cicu, l-a găsit la secretariatul Primăriei, unde dădea telefoane în stânga şi-n dreapta, la artişti, pentru a stabili dacă şi când pot să vină, pe ce preţuri erau dispuşi să vină ş.a.m.d. 

Liberalii au bătut apa în piuă cu ipoteza fantezistă în care vor fi interesate să ne organizeze sărbătoarea mai multe firme cu acelaşi profil ca al Palmyrei Events – unele dispuse, poate, să ofere bani mai mulţi – şi care riscă să fie date la o parte dacă nu-i aduc pe cântăreţii enumeraţi mai înainte. În cazul în care se va întâmpla situaţia descrisă, eliminarea unui ofertant al preţului cerut ori al unui preţ mai mare, pe motiv că are alte preferinţe muzicale, David este convins, după cum s-a exprimat la şedinţa de Consiliu din 29 iunie 2017, că va fi o încredinţare a contractului cu dedicaţie. Exclus să fie alţi artişti, l-a lămurit Ţâroiu, dacă pe aceştia îi conţine caietul de sarcini. În plus, cu aceştia s-a bătut palma. „Am stabilit, împreună cu partea de cultură, ce artişti să aducem. I-am antamat, ca să ne asigurăm că sunt disponibili, şi am discutat în principiu o sumă. Cel care vine poate să-i ia mai ieftin sau mai scump. Dar pentru noi trebuie să fie aceia.”, a clarificat primarul că programarea concertelor, deşi nesupusă votului în Consiliul Local, nu poate fi modificată.

Dacă licitaţia este „pe bune”, contestaţia unei firme respinse blochează Z.M.C.

Şeful Executivului a avut o explicaţie şi pentru mărirea suprafeţei Pieţei Primăriei de la un an la altul: „Anul trecut, am avut alt sistem de lucru. Am măsurat efectiv locul pe care au pus tonetele, barurile şi tot ce a fost acolo şi a reieşit o suprafaţă. Acum, am dat suprafaţa în integralitatea ei.” „Aţi măsurat ca în Grădina Publică, unde bicicletele se plimbă doar pe 5 mp. Atâta plătesc. Dacă tot voiaţi să faceţi această procedură, trebuia s-o faceţi de la 1 ianuarie. Mi se pare un furt din banul public.”, a ripostat David.

Chiar din tabăra de partid a primarului au existat recomandări de iniţiere a discuţiilor despre Zilele Câmpulungului cu trei-patru luni înainte. Căci dacă licitaţia/selecţia de oferte este „pe bune”, apariţia unei contestaţii din partea unei firme respinse ar însemna blocarea procedurii. Adică ori nu se mai ţin Zilele Municipiului, ori se ţin, dar organizate de Primărie, din bugetul local. Nu cum o scaldă primarul: „Aşteptăm să vedem care va fi situaţia”. Şi-apoi dă de gândit siguranţa în exprimare, cum că acela care a oferit mai puţin nu poate să-l conteste pe acela care a oferit mai mult. Ba da, se poate ca un nemulţumit să conteste oferta câştigătorului. Este adevărat, nu înseamnă că va câştiga acţiunea de contestare a procedurii. Numai că va da peste cap evenimentul, pentru a cărui finanţare autorităţile se bazau pe un asociat bun la toate: şi la divertisment, şi la alimentaţie publică, şi la comerţ, dar, mai ales, la intermedieri. Dar… greu de crezut că se va întâmpla sabotarea Z.M.C. printr-o contestaţie a unui concurent al societăţii Palmyra Events. Dimpotrivă, avem convingerea de nezdruncinat că parteneriatul de succes închegat anul trecut va continua în 2017.      

Chiriaşii din Piaţa Primăriei devin „colaboratori” ai privatului           

Să spunem ceva şi despre ce-i „arde” pe patronii aflaţi la mâna administratorului temporar al domeniului public, care sigur vor fi încântaţi să afle că nu mai au statut de chiriaşi ai câştigătoarei licitaţiei, ci devin colaboratori, cel mai probabil, contra aceleiaşi suprataxe achitate anul trecut. Dacă n-a crescut şi ea între timp. Dar mai bine lecturaţi versiunea îndulcită a primarului Liviu Ţâroiu despre relaţia asociatei sale cu vânzătorii de mici şi bere: „El (n.r. asociatul) contractează – aş putea să nu le spun subînchirieri – parteneri, colaboratori. Îşi selectează colaboratori, cu care negociază preţul cu care se lucrează. Atenţie, nu închiriază! (n.r. a strigat primarul când liberalii l-au călcat cu insistenţă pe bătături că închiriază). Îşi alege parteneri.” Cât plătesc partenerii pentru onoarea de a fi acceptaţi în Piaţa Primăriei? Primarul susţine că nu ştie. „Vreau să vă precizez, probabil că n-aţi fost foarte atenţi. În contractul de asociere în participaţiune nu scrie nicăieri cuvântul „închiriere”. Suntem doi parteneri: noi punem la dispoziţie o suprafaţă şi el prestează o activitate. Nu există termenul „subînchiriere”.” Şi nu există graţie abilităţii de a aluneca printre situaţiile teoretic primejdioase, pentru că în practică, deşi opozanţii lui Ţâroiu îşi umflă muşchii cum că au un snop de contracte de anul trecut, pe care scrie „închiriere”, cu care l-ar putea înfunda pe asociatul cu tupeu, doar mârâie în Consiliu, în loc să treacă la fapte. „Este treaba lor ce fac!”, a închis discuţiile Liviu Ţâroiu despre un fenomen la a cărui repetare vom asista peste două săptămâni. Numai că patronii nu vor mai plăti chirii, ci „taxe de colaborare”.

Pe suprafaţa devenită obiect al asocierii, cuprinsă, ca întindere, între scena montată în Piaţa Primăriei şi bulevard, va avea voie să instaleze trei corturi de câte trei metri fiecare Patiseria „Iepuraşul”. Amplasamentul va fi în dreptul spaţiului comercial şi îi va fi asigurat de Primărie la tariful normal de 4 lei/mp. În afară de „Iepuraşul”, mai sunt două solicitări de la „Un băiat şi o fată” (la Grădina Publică, în faţa terasei sale) şi „Piatra Craiului”, care vor să amplaseze terase în săptămâna de sărbătoare.  

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!