Printre directorii prezentaţi la raport în faţa Consiliului Local, înainte de încheierea primului trimestru al lui 2017, s-a aflat şi Ionel Vlădescu, şeful SC Pieţe Servicii Comunitare Muscel SRL, căruia componenţii Legislativului municipal, acţionar unic al societăţii comerciale, i-au aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul în curs. În linii mari, sumele anticipate că vor fi încasate şi consumate de SRL-ul patronat de Consiliul Local se prezintă astfel: venituri totale – 1.157.000 lei; cheltuieli totale – 1.089.400 lei; profit – 67.600 lei; cheltuieli de natură salarială – 446.500 lei; număr de salariaţi – 21.
Veniturile, estimate la 1.147.000 lei
Pentru anul 2017, Ionel Vlădescu, directorul SC Pieţe Servicii Comunitare Muscel SRL, a estimat un total al veniturilor obţinute din exploatarea bunurilor publice concesionate în valoare de 1.147.000 lei, bazându-se pe contractele încheiate pentru acest an (spaţii şi terenuri), pe închirierea bunurilor mobile şi diverse taxări. Mai precis, din închirieri, după calculele sale, va obţine 1.020.000 lei, „corelând suprafeţele, numărul de mese, vitrine şi alte bunuri închiriate cu tarifele şi taxele aprobate prin Hotărârea Consiliului Local nr.94/28.12.2016.” Alţi 120.000 lei, estimaţi a rezulta tot din activitatea de exploatare a avutului societăţii comerciale, au ca temei taxările zilnice (cântare, cazare, taxe auto, etc.), care se ridică la 50.000 lei, şi veniturile din parcări, prognozate pentru anul 2017 la 70.000 lei, „luând în calcul un număr de 121 de locuri de parcare şi tariful aprobat pentru 2017.” Acestora li se adaugă veniturile din producţia de imobilizări (imobilizări corporale realizate pe cont propriu), estimate la 3.000 de lei, şi alte venituri din exploatare (penalităţi pentru neplata în termen), în sumă de 4.000 lei.
Din toate acestea rezultă totalul menţionat la început, 1.147.000 lei, suplimentat cu 10.000 lei, reprezentând venituri financiare previzionate, adică veniturile din dobânzi financiare aferente depozitului bancar şi celorlalte conturi de disponibil, existente la 31 decembrie 2016.
Cheltuielile, estimate la 1.089.400 lei
În ceea ce priveşte cheltuielile totale, acestea au fost estimate la 1.089.400 lei, cu 162.000 lei mai mari faţă de cele ale anului 2016. În raportul înaintat Consiliului Local, Ionel Vlădescu justifică această creştere prin „planificarea unor lucrări de întreţinere şi reparaţii şi ca urmare a majorării cheltuielilor cu salariile, care s-a făcut în conformitate cu legislaţia în vigoare, în 2017.”
Detaliind categoriile de cheltuieli, ponderea cea mai însemnată o au cheltuielile de exploatare, 1.087.400 lei, în care intră:
=Cheltuieli cu bunuri şi servicii, de 318.000 lei; reprezintă cheltuieli efectuate cu:
-Cheltuieli privind stocurile (materiale utilizate, combustibil, piese de schimb, materiale consumabile, obiecte de inventar, energia şi apa, materiale nestocate), în sumă de 134.000 lei. Nivelul prognozat – menţionează raportul directorului Vlădescu – a fost estimat ţinând cont de programul de acţiuni şi programul anual de achiziţii aprobat în 2016 pentru materiale şi de creşterea preţurilor la energia electrică şi gaze;
-Cheltuieli privind serviciile executate de terţi, în sumă de 75.000 lei: cheltuielile cu întreţinerea şi reparaţiile cuprinse în programul de reparaţii şi programul de acţiuni pe 2017 şi primele de asigurare;
-Cheltuieli cu alte servicii executate de terţi, în sumă de 109.000 lei: cheltuieli cu colaboratorii, cheltuieli privind comisioane şi onorarii, cheltuieli de protocol, reclamă şi publicitate, cheltuieli cu transportul de bunuri şi persoane, cheltuieli cu deplasările, cheltuieli poştale şi telecomunicaţii, cheltuieli privind întreţinerea şi funcţionarea tehnicii de calcul, cheltuieli cu pregătirea profesională, cheltuieli privind anunţuri şi licitaţii şi alte cheltuieli cu serviciile prestate de terţi.
=Cheltuieli cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate în sumă de 53.000 lei cuprind: cheltuielile cu redevenţa – 12.000 lei, cheltuieli cu taxe şi impozite – 40.000 lei, alte taxe – 1.000 lei.
=Cheltuielile cu personalul sunt în sumă de 636.400 lei. „Înregistrează o creştere faţă de 2016 datorată majorării salariului de bază minim brut pe ţară pentru un număr de 13 salariaţi şi acordarea unor bonusuri.”, precizează raportul. Cheltuielile de natură salarială, în sumă de 469.000 lei, cuprind: cheltuielile cu salariile – sumele aferente personalului angajat cu contract individual de muncă, conform organigramei societăţii (un număr mediu de 21 salariaţi/2017), în sumă de 429.000 lei, şi valoarea unor bonusuri (ce vor putea fi acordate în funcţie de evoluţia veniturilor pe trimestrul I), în sumă de 40.000 lei. Cheltuielile aferente contractului de mandat şi ale altor organe de conducere, în sumă de 55.400 lei, cuprind: cheltuielile pentru director – 48.000 lei, îndemnizaţia pentru secretarul A.G.A. – 2.400 lei, alte sume – 5.000 lei. Cheltuielile cu asigurările şi protecţia socială şi alte obligaţii legale sunt în valoare de 112.000 lei.
=Alte cheltuieli de exploatare, de 80.000 lei, cuprind cheltuielile cu amortizarea, cheltuieli privind ajustările şi provizioanele, etc.
În afara cheltuielilor de exploatare, mai sunt cele financiare, în valoare de 2.000 lei.
Profitul, 67.600 lei, investiţiile, 100.000 lei
Ionel Vlădescu a anticipat un profit pentru anul 2017 de 67.600 lei, „repartizarea profitului contabil, după deducerea impozitului pe profit, făcându-se astfel: 50%, vărsăminte la bugetul local, 50%, la alte rezerve, constituind sursa proprie de finanţare, pentru susţinerea investiţiilor şi modernizărilor viitoare.”
Sursele de finanţare a investiţiilor în 2017 se cifrează la 204.000 lei. „Nivelul acestora a fost dimensionat în funcţie de necesităţile şi priorităţile societăţii, în condiţiile păstrării echilibrului bugetar între sursele de finanţare şi cheltuielile de investiţii. Ele vor fi asigurate din: =surse proprii din activitatea curentă, în sumă de 113.000 lei (amortizare şi profit); =alte surse în sumă de 91.000 lei, din depozit bancar constituit în vederea construirii unei noi hale a Pieţei Centrale (pentru actualizarea documentaţiei tehnice, actualizarea studiului de fezabilitate, etc.). Cheltuielile pentru investiţii pentru anul 2017 sunt în sumă de 100.000 lei.” „