Spre sfârşitul anului trecut, la şedinţa din noiembrie mai exact, aleşii de la Schitu Goleşti au adoptat o normă privitoare la transportul elevilor care învaţă la unităţile şcolare de pe teritoriul localităţii. Prin hotărâre a Consiliului Local s-a aprobat traseul microbuzului şcolar în anul 2016-2017, care va respecta următorul grafic:
=7.15: Primărie – Valea Pechii, punct Costea – retur Şcoala Schitu Goleşti;
=7.40: Şcoala Schitu Goleşti – Valea Pechii – retur Primărie;
=11.45: Primărie – Şcoala Schitu Goleşti – Valea Pechii, punct Costea – retur Primărie;
=12.15: Şcoala Schitu Goleşti – Complex Schitu Goleşti – retur Şcoala Schitu Goleşti;
=12.30: Şcoala Schitu Goleşti – Peco Grădişte – retur Şcoala Schitu Goleşti;
=12.55: Şcoala Schitu Goleşti – Valea Pechii, punct Costea – retur Primărie;
În fiecare zi de vineri:
=12.15: Şcoala Schitu Goleşti – Şcoala Rudărie – retur Primărie.
Alte activităţi, ori de câte ori este nevoie:
=Transportul echipei de fotbal;
=Transportul Ansamblului Focloric „Hora”;
=Transportul elevilor la activităţi extraşcolare;
=Acţiuni administrative.
Hotărârea Consiliului Local din 29 noiembrie 2016, votată în cadrul şedinţei ordinare prezidate de consilierul Sorinel Istrate, mai prevede că, în fiecare lună, consumul de combustibil necesar efectuării traseului prezentat mai sus este de 350 de litri. Potrivit explicaţiilor oferite în plen de primarul Vasile Tudorel Miriţă, în anexa primită de consilieri „au fost menţionate doar cursele regulate, nu şi celelalte, dintre care amintesc transportul echipei de fotbal la meciurile din deplasare, activităţile extraşcolare, etc. Doar acest microbuz (AG 22 PSG) poate părăsi localitatea.”
Serviciul de pază, asigurat cu cinci paznici şi 22 de camere de luat vederi
În cadrul aceleiaşi întruniri, a fost reglementată, la nivelul localităţii, organizarea pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, în cursul anului 2017. Hotărârea intrată în dezbaterea aleşilor de la Schitu Goleşti, la iniţiativa viceprimarului Iulian Duţă, o formalitate îndeplinită înainte de încheierea anului, prevede că: „Serviciul de pază se va efectua cu un număr de 5 paznici angajaţi cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, prin patrulare în sectoare determinate, conform planului de pază întocmit de primarul comunei Schitu Goleşti şi avizat de Secţia de Poliţie Rurală nr.14 Schitu Goleşti.”
Planul de pază cuprinde următoarele obiective publice: sediul Primăriei şi al Consiliului Local, Şcoala Gimnazială nr.1 Schitu Goleşti, Şcoala Gimnazială Lăzăreşti, Şcoala Primară Lăzăreşti – strada Gării şi Dispensarul medical. „Cheltuielile de personal pentru paznici se vor asigura din taxa specială de 10 lei/an datorată de fiecare familie care locuieşte în comuna Schitu Goleşti sau deţine bunuri pe raza comunei, precum şi din bugetul local. Din bugetul local se vor asigura şi cheltuielile pentru procurarea echipamentelor de protecţie, însemne şi mijloace de apărare şi utilitare, necesare bunei executări a serviciului de pază.”, redăm din conţinutul hotărârii aprobate la finele lunii noiembrie.
Potrivit aceluiaşi document, „în vederea măririi eficienţei serviciului de pază şi prevenirii comiterii de fapte antisociale, a fost instalat un sistem de supraveghere video a căilor şi obiectivelor publice, prin montarea, în prima fază a acestei măsuri, a unui număr de 22 de camere de luat vederi, urmând ca, în cursul anului 2017, numărul acestora să fie suplimentat.” Menţiunea făcută de primar în cadrul şedinţei publice, referitor la chestiunea pazei în comunitate, supusă atenţiei Legislativului, a fost că „se merge pe sistemul din anii trecuţi, la care se adaugă sistemul de monitorizare cu camere de luat vederi.” „Şi cu camere, şi fără camere, tot trebuie păstrat sistemul cu paznici.”, a intervenit consilierul Pătraşcu, în a cărui opinie o parte din camerele de luat vederi nu sunt corect montate. I-a dat dreptate Ion Solomon, potrivit căruia „amplasamentul camerelor nu este în totalitate cel corect, iar monitorizarea să se facă din camera în care se desfăşoară şedinţele Consiliului Local. Dar aşa se întâmplă când este lipsă de comunicare.” Reamintim că PSD-istul Ion Solomon l-a contracandidat, la alegerile locale din 2016, pe secretarul Primăriei, Vasile Tudorel Miriţă, înscris în PNL înainte de a intra în cursa electorală.
Tăierea plopilor canadieni de pe domeniul public, rezolvată în Consiliu
Cu aceeaşi ocazie, aleşii au fost solicitaţi să aprobe marcarea şi tăierea de material lemnos, de esenţă plop canadian, din domeniul public comunal, din afara fondului forestier. Hotărârea Consiliului Local stabileşte că volumul de masă lemnoasă va fi pus la dispoziţia Primăriei Schitu Goleşti, pentru diverse lucrări de întreţinere şi reparaţii ale obiectivelor de pe raza comunei. Viceprimarul Iulian Duţă şi şeful Serviciului Comunitar de Utilităţi Publice au fost însărcinaţi să asigure punerea în aplicare a acestei norme votate la sfârşit de noiembrie. Potrivit şefului Executivului, Primăria „are nevoie de material pentru efectuarea diverselor lucrări de întreţinere şi reparaţii ale obiectivelor din comună, fapt pentru care trebuie marcat şi debitat material lemnos. Exploatarea se va face din afara fondului forestier.” Intervenţia primarului Vasile Tudorel Miriţă a fost urmată de o singură luare de cuvânt din partea unui consilier local. Ion Solomon a precizat că „materialul lemnos existent în pădurea Ciocănei este strâmb şi putred şi nu mai poate fi folosit. Acesta ar trebui marcat şi tăiat cât mai repede posibil, în limita cantităţii în care permite legislaţia. Din păcate, nu mai poate fi folosit decât ca lemn de foc.”