Avem veşti proaste pentru cei 2.000 de câmpulungeni care, conştiincioşi şi corecţi, s-au grăbit să scape de stresul pricinuit de autorităţi la început de an şi anume completarea declaraţiilor, pe baza cărora vom fi taxaţi pentru ridicarea gunoiului. Formularul aprobat dintr-o iuţeală inexplicabilă a autorităţilor, de ziceai că stă operatorul de salubritate cu arma la tâmpla lor, nu mai este valabil. A fost anulat, „înlocuit”, caută îndulcirea situaţiei amare subalternii lui Ţâroiu, folosind un termen, chipurile, mai blând, pentru reducerea şocului produs contribuabilului trecut deja pe la ghişeu, prin votarea altui tip de declaraţie. S-a întâmplat la şedinţa Consiliului Local din 31 ianuarie, prima întrunire a aleşilor din 2017, pe a cărei ordine de zi a figurat şi o hotărâre care arată fără echivoc crasa incompetenţă a administraţiei locale ticsite de “împiedicaţi” croiţi pe experimente.
Ca să înţelegeţi până unde merge amatorismul unora care-şi bat joc de cel care ţine în cârcă Primăria din salariul ori din pensia lui, marţi după amiază, aleşii municipali au aprobat o cerere sfruntată a lui Ţâroiu şi a “bufonilor” din subordine, care n-au fost în stare să gândească un formular complet. Complet însemnând ca măcar unul din echipa de aplicare a noii proceduri de taxare a câmpulungenilor să fi fost suficient de deştept încât să-i treacă prin cap să creeze o rubrică pentru nominalizarea membrilor unei familii. Sau suficient de şmecher ca să-l copieze de la alţii, dacă ai noştri nu erau în stare să producă unul. Şi chiar n-au fost în stare, după cum insistă să ne arate. Atunci, au revocat modelul din decembrie, pe care 2.000 de locuitori l-au depus deja la Primărie, în ianuarie, pentru a adopta unul nou, care conţine ce-i lipsea primului. Mai precis, al doilea model este mai bogat în secţiuni, fiind menţionată întreaga componenţă a familiei care locuieşte la domiciliul respectiv, în timp ce primul se limita la numărul total de persoane.
Primarul şi directoarea economică susţin că declaraţiile date sunt bine primite, pentru că s-au dat în baza unei hotărâri de Consiliu valabile timp de o lună! Nouă ni se pare halucinantă o astfel de justificare prezentată comunităţii, pentru a nu şi-i pune în cap pe oamenii care au răspuns grabnic apelului autorităţilor de a se prezenta la Primărie pentru îndeplinirea formalităţii. Culmea obrăzniciei celor care ne conduc: pe parcursul completării declaraţiilor, conţopiştii s-au dat seama de carenţele documentului, s-au pus de acord cu primarul să-l modifice şi, deşi pregăteau înlocuirea lui, n-au sistat procedura până la şedinţa de Consiliu, în care urma să se aprobe tipizatul corect. Aşadar, i-au lăsat pe oameni să depună hârtiile în continuare, deşi ele nu sunt bune. Şi ştiau că nu sunt bune, căci de aceea a şi fost anulat/înlocuit modelul iniţial.
Cu toate asigurările primarului şi ale directoarei, pentru liniştea celor 2.000 prezentaţi la declaraţii, care, vezi Doamne, ar fi valabile, în realitate n-au cum să fie valabile. Cum vine asta? Unii declară numărul de persoane, alţii le şi numesc pe fiecare în parte? Procedura nu este una pentru toată lumea, fără discriminare? Ce-i drept, nu e vina bieţilor cetăţeni, deveniţi, fără voia lor, cobaiul unei Primării care dădea în clocot, precum fata mare la măritat, să-l satisfacă pe patronul firmei de gunoi, care căuta să scape de corvoada contractării şi a încasării contravalorii serviciilor. Dar declaraţiile lor trebuie refăcute şi, în mod cert, vor fi refăcute când vor veni să-şi plătească taxa la Primărie.
Într-o instituţie cârmuită de aleşi cu scaun la cap, taxa de salubritate nu se introducea de azi pe mâine, fără niciun pic de pregătire prealabilă şi fără anunţarea din vreme a populaţiei, pe care ai lăsat-o fără contract la gunoi, la trei zile după ce ai votat hotărârea de Consiliu. Reamintim că pe 28 decembrie, la ultima şedinţă din an, s-a votat taxa de salubritate, pe care trebuie s-o achităm din 2017 la Primărie, iar, de la 1 ianuarie, contractele abonaţilor cu Financiar Urban, încheiate aşa cum s-au încheiat, cu cozi şi îmbulzeală, iniţial, la un singur birou al Edilului, pus la dispoziţie în acest scop, s-au anulat. Când era timp suficient, din iunie, de când a câştigat Ţâroiu Primăria, să se pună la punct şi mama ei de procedură, cu formulare, cu declaraţii şi ce mai trebuie! Era timp şi pentru cetăţeni ca să se pregătească cu documentele justificative de la copiii şi părinţii care muncesc şi locuiesc în afară, ori care s-au mutat la ţară, ori care sunt plecaţi la studii, la facultate ş.a.m.d., care n-au de ce să achite gunoiul la Câmpulung.
Or la noi s-a preferat stilul „varză”, adică ceea ce umple până la revărsare tărtăcuţele slujbaşilor statului, „varză” răsfrântă asupra nervilor noştri, pe care joacă tontoroiul o administraţie mediocră, fără şanse de revenire atâta vreme cât va fi populată de cei vechi. Iar cei noi, stând pe lângă aceştia, mare mirare să scape necontaminaţi de superficialitate şi dezinteres total!
La şedinţa de marţi, au răsunat din grupul liberal acuzaţii serioase, cum că cetăţenii au fost nevoiţi să achite preţul fişei respective. Li s-ar fi cerut fie să facă o copie la xeroxul de peste drum, la Clubul ARO, fie s-o cumpere de acolo. David i-a dat ca exemplu pe părinţii lui, puşi să-i facă pe alţii cu bani din mica afacere a imprimatelor pentru gunoi. Ţâroiu a sărit să dezmintă informaţia prezentată public de liberal, deşi puţin probabil ca acesta din urmă să fi venit în Consiliu cu poveşti inventate doar ca să-i crească tensiunea primarului. Dacă vă luaţi inima în dinţi să faceţi parte din următorul lot de 2.000 până la şedinţa din februarie, când cine ştie ce le bubuie mintea să mai schimbe, şi sunteţi solicitaţi să plătiţi ceva, daţi fuga la Ţâroiu să vă facă xerocopie gratis.