2.3 C
Campulung Muscel
11/12/2024

Bughenii sunt îndemnaţi să depoziteze gunoiul pe căprării, pentru ca Primăria să fie taxată mai puţin

Noii edili de la Bughea de Jos continuă „încălzirea” contribuabililor în chestiunea gunoiului, care aduce o taxă suplimentară, cu titlu de sancţiune pentru deşeurile nereciclate. Ce-i drept, noua obligaţie de plată pică în sarcina Primăriei, dar Primăria tot din banii bughenilor o achită, prin urmare, tot ei vor fi afectaţi. În încercarea de a-i convinge pe consăteni să sorteze resturile de care se debarasează, viceprimarul Bogdan Oancea continuă campania de informare iniţiată de primar, explicându-le oamenilor ce au de făcut. Adică să depoziteze gunoiul pe „căprării”, întrucât tot aşa va fi preluat de maşinile operatorului cu care comuna are contract. O dată pe lună, Financiar Urban va efectua un transport special, în afara curselor obişnuite pentru preluarea gunoiului menajer, în timpul căruia va ridica din dreptul porţilor cetăţenilor sacii în care plasticul este pus separat de hârtie, fierul de sticlă şi tot aşa. Cu cât cantitatea de reciclabile este mai mare, cu atât preţul plătit de comunitate va fi mai mic, de altfel, acesta fiind şi scopul acţiunii: „amendarea” localităţilor, pentru ca lumea să fie forţată să-şi separe gunoiul. Ce se întâmplă în prezent în mediul rural, unde lucrurile au fost puse în mişcare, prin comunicări repetate şi instruirea abonaţilor de către primari şi viceprimari, reprezintă o adevărată încercare pentru administraţia publică locală. Chiar un test de răbdare şi tact să-l convingă pe săteanul care, o viaţă, a dus cu roaba gunoiul şi l-a deşertat în şanţ să-l stocheze în funcţie de material. Greu sau uşor, munca de lămurire era obligatoriu să purceadă, iar de plătitorul de taxe şi impozite nu va înţelege de vorbă bună, probabil că primarii vor fi nevoiţi să găsească metode de constrângere, pentru ca bugetul local să nu aibă prea tare de suferit. Nu este cazul Câmpulungului, care se mulţumeşte să plătească sancţiunea, căci doar n-o dau Ţâroiu şi Blidaru din buzunarul lor, în loc ca aceştia să dea şi ei startul educării populaţiei în privinţa colectării selective.           

Vicele Bogdan Oancea: “Avem obligaţia să colectăm selectiv minim 15% din totalul gunoiului menajer, iar, dacă nu reuşim, plătim o taxă suplimentară de 100 lei/tonă” 

Săptămâna trecută, secundul lui Dorel Tănăsescu a continuat ceea ce primarul a început pe la jumătatea lunii ianuarie: apelul de a înţelege că aruncarea la grămadă a materialelor care pot fi reciclate le va scoate oamenilor mai mulţi bani din buzunar pentru plata acestei utilităţi. „Pentru toţi locuitorii comunei Bughea de Jos şi nu numai! Avem rugămintea să încercaţi să colectaţi gunoiul menajer SELECTIV cât mai mult cu putinţă: plastic, hârtie, fier, sticlă, etc. Iar, în a treia miercuri din lună, aceşti saci vor fi colectaţi de o maşină specială de gunoi. Fiecare tonă colectată ajută Primăria să plătească mai puţin pentru gunoiul menajer colectat din comună. Conform prevederilor legale în vigoare, avem obligaţia să colectăm selectiv minim 15% din totalul gunoiului menajer, iar, dacă nu reuşim, plătim o taxă suplimentară de 100 lei/tonă. La această taxă se adaugă şi faptul că, începând cu anul 2017, preţul a crescut cu 80 lei/tonă, ceea ce se va răsfrânge în preţul achitat de fiecare locuitor al comunei pentru gunoiul menajer. Aşadar, avem rugămintea să vă implicaţi mai mult în acest proiect. Vă mulţumim anticipat.”, îi informează vicele Bogdan Oancea pe consăteni. 

Evident că şi aceştia au avut o reacţie în mediul on-line, unde a apărut anunţul vicelui. Iată câteva dintre opiniile acestora.

Laurenţiu Vlad: „Poate vine să-l ridice o dată la trei ani, că la trei luni nu a ajuns încă.”

Bogdan Oancea: „Maşina a venit, poate nu a ajuns la dumneavoastră pe stradă. Ca soluţie, puteţi să aduceţi sacii, în săptămâna respectivă, la Primărie.”

Laurenţiu Vlad: „Mi-am dat seama mai de mult, dar m-am abţinut să comentez. Comuna Bughea de Jos înseamnă doar strada principală şi câteva uliţe, pe unde mai locuiesc angajaţii Primăriei. Restul doar taxe şi impozite să plătească şi atât.”                

Dumitru Muraru: „Ar trebui să fim plătiţi sau scutiţi de la plată. Să facem un calcul simplu: o tonă de deşeuri selectate aduce foarte mult venit marilor firme de salubrizare, iar noi îl aşezăm şi îl mai şi plătim. În plus, nu ai unde să le pui. În rahatul ăla de cutie nu ai cum, trebuia să aduceţi pentru fiecare sortiment de deşeu recipiente separate, dar voi băgaţi motiv că „au aruncat cenuşa cu jar şi a luat foc”. Motive… Aduceţi-le, apoi mai stăm de vorbă.”

Bogdan Oancea: „Cutia este pentru resturi menajere: alimente, cenuşă, frunze, flori, etc., se aşează în grădină, într-un loc unde nu încurcă şi acolo rămâne. Tot ce se pune în ea se transformă în îngrăşământ organic şi se poate folosi ca atare. Materialele reciclabile le puteţi aduna şi într-un sac de rafie. Cu mai multă voinţă, reuşim.”

Ligia Cristina Maria Stancu: „Laurenţiu Vlad are dreptate! Nu vine nici dracu’ cu sacii de plastice în spinare la Primărie. Dacă nu ajunge maşina, ar trebui amenajate nişte puncte fixe pentru colectare, în capătul uliţelor sau aşa ceva, cred că am mai văzut din mersul maşinii în alte comune astfel de locuri, ca nişte ţarcuri din plasă. Dumitru Muraru zice bine în prima parte a comentariului. Deşeurile reciclabile selectate se plătesc: pet mare de plastic – 5 bani, pet mic de plastic – 3 bani, doză de aluminiu şi recipient de sticlă – 1 ban, hârtie – 45 de bani/kg, electrocasnice şi computere – 50 de bani/kg, telefoane – 10 lei/kg etc. În marile oraşe sunt staţii pentru colectare deşeuri, care eliberează vouchere de cumpărături pentru sume adunate astfel, sumele respective putând fi încasate sau donate. Eu una îmi selectez de mult timp gunoiul, fie de la Bughea, fie de la Bucureşti. Lumea se va obişnui şi cu asta, mai repede sau mai încet. Orice schimbare are nevoie de timp pentru a deveni reflex. În altă ordine de idei, felicitări pentru iniţiativa verde a Primăriei!”

Popa: „Din punctul meu de vedere, sunt doar pregătirile pentru mărirea sau adăugarea de noi taxe pentru gunoi şi nu numai. La Câmpulung, taxa de salubritate este de peste 7 lei/locuitor. Oare, şi la noi se va adăuga această taxă? Cât priveşte colectarea gunoiului, ar trebui ca la fiecare rampă de gunoi să responsabilizaţi câte o persoană dintre cei beneficiari ai Legii 416. Mai mult, trimiteţi căruţele în zonele mai puţin accesibile, o dată pe săptămână, să aducă gunoiul la Primărie. Aveţi, Doamne, iartă-mă!, destui puturoşi care sug din banii contribuabililor, pontaţi cum se poate doar a face norma lunară a orelor de lucru. Dreptate în postarea lui Vlad există. Doar de ochii lumii, pieptănaţi pe ici, pe colea, pe principală, doar om vedea puhoiul de asistaţi cum ne râd în nas! M-am prins, ne pregătiţi pentru taxele şi impozitele pe 2017. Şi tomberoanele în flăcări? Păi, camerele de supraveghere? Vizionaţi filmul!

Mircea Pâslaru: „Bogdan, de ce nu puneţi şi în ţarcuri, pe tomberoanele de gunoi, înscrisuri cu litere mari: PLASTIC, HÂRTIE, GUNOI MENAJER, etc., ca să vadă toţi care se fac, de fapt, se prefac că nu văd ce scrie pe tomberoane. Nu văd în ţarcuri câte un recipient, să-i zic aşa, pentru sticle de plastic, unde oamenii să arunce numai sticle, care apoi să fie valorificate. Iar celor care opresc maşinile în stradă şi aruncă gunoiul peste gard, ca mai apoi să-l împrăştie câinii, să le fie ruşine!”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!