3.8 C
Campulung Muscel
08/12/2024

SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CÂMPULUNG

Domnule Primar,

Având în vedere faptul că:

I.În data de 09.11.2016, Primăria Câmpulung a organizat şi a publicat pe site-ul Primăriei procedura de selecţie a partenerilor naţionali şi transnaţionali pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi publice sau de drept privat, în vederea depunerii şi implementării unui proiect în cadrul POCU 2014-2020, AP 5/PI9.vi/OS 5.1, înregistrată cu nr.33625. Conform calendarului procedurii: depunerea documentaţiei urma să fie efectuată până la data de 23.11.2016, ora 10.00; evaluarea documentaţiei urma să fie efectuată între 23.11.2016 – 28.11.2016; Publicarea anunţului privind candidaţii admişi urma să fie efectuată în data de 28.11.2016; Depunerea contestaţiilor urma să fie efectuată între 29.11.2016 – 02.12.2016, iar soluţionarea contestaţiilor trebuia să aibă loc între 05.12.2016 – 06.12.2016, urmând ca anunţul final privind rezultatul procedurii să fie publicat pe 06.12.2016, ora 15.30;

II.Cu toate acestea, în data de 28.11.2016 a apărut pe site-ul Primăriei Nota justificativă nr. 35601 privind prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor depuse în vederea selecţiei de parteneri pentru „aplicarea unei cereri de finanţare” în cadrul POCU 2014-2020, AP 5/PI9.vi/OS 5.1, potrivit căreia, din cauză că „membrii comisiei de evaluare a ofertelor depuse au fost angrenaţi în derularea unor activităţi specifice sfârşitului de an”, neputându-se respecta calendarul procedurii stabilit în Anunţul selecţie parteneri publicat cu nr.33625/09.11.2016, s-a hotărât prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor, conform următorului calendar al procedurii: Depunerea documentaţiei urma să fie efectuată până la data de 23.11.2016, ora 10.00; Evaluarea documentaţiei urma să fie efectuată între 23.11.2016 – 06.12.2016; Anunţul privind candidaţii admişi urma să fie publicat în data de 06.12.2016; Depunerea contestaţiilor urma să fie efectuată între 07.12.2016 – 09.12.2016; Soluţionarea contestaţiilor urma să fie efectuată între 12.12.2016 – 13.12.2016, iar Anunţul final urma să fie publicat pe data de 13.12.2016;

III.Chiar şi în urma prelungirii – nejustificate, considerăm noi – a termenelor propriei proceduri, Primăria nu a respectat termenele, astfel că anunţul privind candidaţii admişi a fost publicat pe site-ul Primăriei în data de 07.12.2016, iar nu în data de 06.12.2016, iar perioada de depunere a contestaţiilor a fost prelungită până la data de 12.12.2016. Totodată, anunţul final pentru candidaţii admişi a fost publicat pe site-ul Primăriei în data de 14.12.2016, cu nr.37144, şi nu în data de 13.12.2016, cum se stabilise prin Nota justificativă nr. 35601/28.11.2016.

Pentru toate aceste considerente şi ţinând cont de aspectele potrivit cărora:

-Potrivit Anexei 5 – Criteriile de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii, la Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice OS 5.1, precum şi Orientărilor privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, în ceea ce priveşte procedura de selecţie parteneri, se stipulează că „Instituţia aplicantă publică pe site-ul acesteia anunţul cu privire la rezultatul procedurii de selecţie, care va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de intenţie şi informaţii privind ofertanţii/candidaţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de fiecare dintre aceştia. Verificarea de către AM/OI a respectării procedurii de selectare a partenerilor se va efectua în timpul etapei de verificare administrativă a proiectelor. Proiectele cu solicitanţi de finanţare instituţii finanţate din fonduri publice care nu au respectat procedura vor fi respinse ca neeligibile”;

-Conform Corrigendum-ului nr. 2 la Orientările privind accesarea finanţărilor în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, Capitolul 1, alineatul 4.1.4 modificat, se stipulează, subliniat cu roşu, următoarele: „IMPORTANT: Având în vedere faptul că anunţul cu privire la intenţia de selectare a unui partener/unor parteneri, entitate/entităţi privată/private trebuie să cuprindă elemente specifice (activitatea/activităţile în care va fi implicat fiecare partener; criteriile de selecţie a partenerului/partenerilor şi grila de evaluare) se recomandă ca anunţul să fie publicat după publicarea variantei finale a Ghidului Solicitantului – Condiţii Specifice, în caz contrar existând riscul ca anunţul să conţină sau să omită cerinţe – de ex., legate de eligibilitatea activităţii alocate partenerului selectat, de cerinţele de capacitate financiară a partenerului în corelare cu bugetul alocat acestuia, etc. – care pot conduce la invalidarea procedurii de selecţie prin raportare la condiţiile finale de finanţare aplicabile apelului în cauză. Procedura de selecţie derulată anterior publicării variantei finale a Ghidului Solicitantului – Condiţii Specifice va fi considerată validă dacă respectă toate prevederile legale aplicabile, inclusiv condiţiile de finanţare relevante incluse în Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice varianta finală.”

-Conform Anunţului final pentru candidaţii admişi, publicat pe site-ul Primăriei în data de 14.12.2016, sub nr.37144, „Semnarea acordului de parteneriat se va face după ce AMPOCU va redeschide apelul pentru depunerea proiectelor în cadrul POCU 2014-2020, AP 5/PI9.vi/OS 5.1.”,

Vă solicităm, în mod imperios, revocarea ansamblului procedurii de selecţie a partenerilor naţionali şi transnaţionali pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi publice sau de drept privat, în vederea depunerii şi implementării unui proiect în cadrul POCU 2014-2020, AP 5/PI9.vi/OS 5.1 nr. 33625/09.11.2016 ca fiind nelegală, urmare a încălcării propriei proceduri.  

Mai mult, atâta timp cât anunţul privind organizarea procedurii a fost publicat înainte de publicarea variantei finale a Ghidului Solicitantului aplicabil, există riscul major ca procedura de selecţie să fie invalidată, astfel încât, pentru asigurarea respectării tuturor prevederilor legale, precum şi pentru protejarea interesului locuitorilor Municipiului Câmpulung, se impune ca Primăria să fie un exemplu de responsabilitate şi atitudine civică, arătând buna-credinţă şi acţionând în folosul real al comunităţii locale.

Vă informăm că în situaţia în care nu veţi proceda conform solicitării noastre, iar proiectul va fi declarat ca neeligibil din cauza aspectelor semnalate mai sus, vom demara împotriva Primăriei şi a funcţionarilor publici, în nume personal, cu atribuţii de serviciu în derularea acestei proceduri, orice acţiuni legale necesare tragerii la răspundere pentru nerespectarea prevederilor legale menţionate şi recuperarea banilor proveniţi din fondurile europene pierdute. 

Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” nu poate să mai stea impasibilă la modul în care Primăria Municipiului Câmpulung încearcă să acceseze Fondurile Europene pentru comunitate, având în vedere dezastrul produs de Proiectul „Kretzulescu”.

Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” va monitoriza îndeaproape demersurile făcute de Primărie, funcţionari şi colaboratori ai acestora, în tot ceea ce înseamnă finanţări cu Fonduri Europene, considerând că aceşti bani sunt singurii care pot cu adevărat dezvolta comunitatea noastră.

Pentru a oferi un ajutor real în accesarea de Fonduri Europene, Asociaţia poate să pună la dispoziţia Primăriei, cu titlu gratuit, pentru a fi consultaţi, experţi în accesare de fonduri europene şi experţi în achiziţii publice pentru fondurile europene.

În speranţa că demersurile noastre au fost înţelese, vă dorim multă înţelepciune şi responsabilitate!

Consiliul Director al Asociaţiei „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”, 20 decembrie 2016

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!