3.5 C
Campulung Muscel
23/02/2024

Ţâroiu va fi ferm ca Boc, care, după alegeri, a intrat tare în garaje, sau rămâne „cârpa” votanţilor?

Internauţii propun altă destinaţie a garajelor pentru salvarea de la demolare

Conştient că, lui şi colegilor de la PNL, eşecul de la locale li s-a tras, pe lângă scăderea popularităţii partidului la nivel naţional, de proiectul anti-garaje, consilierul local Lucian Ionescu a declanşat în mediul virtual o dezbatere pe subiectul care i-a costat funcţia de primar şi jumătate din numărul de aleşi. El însuşi s-a aflat în pericol de a-şi pierde scaunul la masa celor 19, fiind ultimul dintre cei şase liberali care au prins trenul condus şi populat majoritar de PSD. Aflat la al treilea mandat, obţinut printr-un mare noroc, la ce scor dezastruos a scos PNL-ul la localele din 2016, Ionescu s-a trezit la „spartul târgului” să explice ce avea de gând formaţiunea din care face parte, când răul este deja produs. Şi-a însoţit lămuririle tardive de un exemplu provenind de la Cluj, unde trăiesc oameni deschişi la minte. Deci, comparaţia nu va prinde niciodată la posesorii noştri de magherniţe cu rol de magazie, mascate sub denumirea de „garaje”, acceptată de proprietara domeniului public, care le tolerează şi pentru colectarea de chirii, şi ca să evite scandalul, după îndemnul strămoşesc potrivit căruia: „De ce să te legi la cap dacă nu te doare?”

La Cluj, la 11 zile după alegeri, Boc a propus Consiliului Local demolarea garajelor

Nici nu s-a instalat bine noua conducere (care este tot cea de dinainte) a municipiului Cluj Napoca, că aleşii au intrat, la figurat, în garaje. Deocamdată, cu o normă locală, care va elibera o zonă consistentă ca întindere, aflată în planurile autorităţilor locale de a fi transformată în parcare. Mai precis, la 11 zile distanţă de alegerile locale, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local a fost inclusă iniţiativa primarului Emil Boc de demolare a 60 de garaje din cartierul Mănăştur în favoarea unui spaţiu destinat parcării a peste 400 de autoturisme. „Consiliul Local va dezbate mâine (n.r. joi, 16 iunie) proiectul care vizează aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu cu privire la acest parking (…), pe o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi. Distanţa dintre parking şi bloc va fi de 18 metri.”, a declarat edilul pentru stiridecluj.ro. „Există aproximativ 30 de garaje pe fiecare parte, deci, în total, 60 de garaje. Lumea trebuie să ştie că fiecare om care are un garaj va avea un loc asigurat în parking-ul care se va construi şi toţi cei care au loc de parcare aici vor avea locul asigurat. Evident, vor mai fi circa 300 de locuri de parcare pentru ceilalţi cetăţeni din zonă, pentru a-şi parca maşinile şi a încerca decongestionarea în zonă.”, a adăugat Boc, încrezător în şasele de reuşită ale propunerii sale, dată fiind majoritatea pe care o are PNL în Consiliul Local Cluj Napoca. Întreaga investiţie are o durată estimată la un an şi şase luni. 

Această ştire a fost preluată de Lucian Ionescu pe pagina sa de Facebook, postarea fiind urmată de un colocviu generos din punct de vedere al numărului de opinii, multe favorabile proiectului de la Cluj. Unul asemănător aveau şi liberalii de la Câmpulung, dar, grăbiţi ca fata mare la măritat, au comis imprudenţa să vorbească despre el înainte de a se vedea cu sacii în căruţă. Ca prostia să fie completă, au mai şi aprobat o hotărâre de Consiliu Local, prin care posesorii de garaje au fost avertizaţi că li se prelungesc contractele de închiriere doar până în septembrie. Aşadar, să se aştepte la ce este mai rău. Nu mai este cazul să-şi facă griji cetăţenii care l-au votat pe Liviu Ţâroiu ca să-şi salveze garajele, fiindcă ne aşteptăm ca, în curând, Consiliul Local să fie solicitat să aprobe durata normală a contractelor de închiriere, ciuntită de PNL, în ideea de a civiliza spaţiile ocupate de şandramalele ticsite cu orice altceva decât maşina omului.                   

„Vă par cunoscute garajele din imagine?”, întreabă Luci Ionescu, referindu-se la fotografiile şi filmarea care însoţesc textul din publicaţia clujeană. „În alte părţi, se poate, la noi, doar dacă ai îndrăznit să propui aşa ceva, ai pierdut 2.000 de voturi. Deh, domnule, solidaritatea cetăţenilor pentru binele Câmpulungului. Sunt curios ce are de gând primarul Câmpulungului cu garajele. Orice ar avea de gând, să ne spună asumat, că nu mai e în campanie electorală!”, zice Ionescu. Ba da, este, căci urmează altă tură de alegeri la toamnă, pentru care contează enorm ca lumea să fie mulţumită în plan local, ca să voteze partidul la parlamentare. Cât despre ce are de gând Ţâroiu în privinţa unei chestiuni pe care a mirosit-o de la început că dăunează electoral, probabil că alegerile din 2020 ne vor găsi cu aceleaşi cutii metalice plantate pe cuprinsul municipiului, cine ştie, poate, cu etaj, dacă votantului îi dă pe afară conţinutul apartamentului! 

Câmpulungul seamănă cu Clujul doar la prima literă

Mulţi dintre cei care s-au antrenat în discuţia cu temă „otrăvită” au exprimat păreri pro demolare, semn că printre noi sunt şi oameni care trăiesc în spiritul îndemnului naţional „Deşteaptă-te, române!” Prea puţini deşteptaţi, însă, anihilaţi la vot de grămada de „oi”, care are motivele ei să nu dispară înlănţuirile de cutii ruginite pline de hârburi. Căci, dacă şi-ar ţine maşina în garaj, nu ar trebui să-l deranjeze că se schimbă o amenajare cu alta, pe banii Primăriei, care investeşte în parcări. Altfel de parcări decât primitivele zone acoperite cu piatră de calcar. Din păcate, partizanii proiectului liberal – şi nu numai ei – n-au prea servit alegerile din 2016, scârbiţi că până acum au votat degeaba. Iată câteva opinii care susţin teoria anihilării opţiunii celor cu scaun la cap de puterea „gloatei”, care doreşte anarhie şi care a impus liderul dispus să o menţină.                 

=Alin Matei: „Ar trebui demolate garajele, adevărul este că sunt inestetice. Cum ar fi să stai la parter, iar în faţa geamului tău să ai garaje şi magazii?”     

=Ştefan Laurenţiu Rădulescu: „Ţigănie curată! Se asortează cu noii cetăţeni pripăşiţi în Câmpulung. (…) Acolo e Boc primar. (…) Garajele nu sunt construite pe domeniul public, adică pe terenul tuturor oamenilor? Au autorizaţii de construire? Se respectă vreun urbanism?”

=Zaharia Constantin: „Cred că oricine preferă locurile de parcare în locul garajelor. Personal, am istoric privind conflictele dintre unii proprietari de garaje şi de maşină personală, pentru că cică nu poţi să îţi pui maşina în faţa garajului de vizavi, că-i blochezi lui accesul, distanţa dintre maşină şi garaj fiind de cel puţin patru metri.” 

=Petre Dragomirescu: „Tu zici de garaje şi „noi” nu putem face măcar curăţenie (iarba cosită, gunoaie, etc.) în „Olga Bancic”, mai mare râsul! Mai e puţin şi ne intră bălăriile şi gunoiul în curţi!” 

=Valerian Butoi: „Păcat că le discutaţi doar în campanie: Câmpulungul a avut conducere liberală ani buni, n-aţi făcut nimic…. de ce? Ca idee – municipalitatea trebuia să construiască garaje standard, iar pe urmă să le închirieze. Aşa intrau bani şi la buget şi se putea menţine aspectul exterior uniform şi adecvat zonelor. E uşor să faci critici (mă refer la formaţiune politică) după ce ai avut atâţia ani conducerea oraşului pe mâini şi nimic nu s-a întâmplat.”      

=Lucian Ionescu: „Exact asta am propus, oamenii s-au opus. Dacă nu am făcut-o până acum, nu mai trebuie făcută deloc? Am propus-o anul trecut, nu doar în campanie. Am criticat faptul că cei de la PSD s-au opus în condiţiile în care nu era o măsura tocmai populară.”

=Alexandru Dragomir: „Noi suntem Câmpulung… ei sunt Cluj. Doar la prima literă semănăm.”

=Andrei Petreanu: „Că tot se „băşică” unii că se dărâmă mizeriile alea de garaje, vreau să vă spun că ţigănia aia cu garajele, în Râmnicu Vâlcea, nu există. Şi, hai să fim serioşi, dacă le verifici, aproape toate au orice altă destinaţie decât de a adăposti un autoturism.”

=Alexandru Sandu: „Le poţi reamenaja. În garsoniere.”

=Lucian Ionescu: „Garajele au fost unul dintre punctele fierbinţi ale campaniei. Noi am vrut o reorganizare a acestora, PSD-ul a făcut o campanie agresivă cum că noi vrem să le dărâmăm oamenilor garajele. Câmpulungenii au ales! Aşadar, nu trebuie să ne plângem de garaje, pentru că oamenii le vor. Semnalul a fost clar în acest sens.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!