11.9 C
Campulung Muscel
21/05/2024

Un batalion de supraveghetori la o mânuţă de muncitori

Este de neînţeles, nu mai spunem că este de neacceptat, cum a fost posibilă ratarea unui proiect care a blocat, timp de peste un deceniu, înaintarea Câmpulungului, în condiţiile în care o armată de „conţopişti” a avut ca sarcină supravegherea derulării lui. Străvezia echipă a firmei Grup Corint a fost depăşită de purtătorii de mapă cu rol de monitorizare, dubli, tripli, numeric vorbind, faţă de inşii în salopetă, mutaţi din Kretzulescu în Grădina Publică şi invers. În această ediţie vom prezenta, pentru a înţelege consumul uriaş de fonduri publice, fie locale, fie de la bugetul de stat, fie europene, lista persoanelor desemnate să urmărească tot ce mişcă (de fapt, ce nu mişcă) în cadrul investiţiei renaşterii noastre urbane, căreia, peste o lună şi un pic, îi facem coliva de un an. După numărul „costumelor” angrenate în activitatea de urmărire, observare, coordonare, au venit cam doi supraveghetori la un mânuitor de târnăcop. Şi-au luat banii şi unii, şi alţii, chit că municipiul are o notă de plată colosală pentru tragedia în acte, defalcate pe primari şi bugete diferite.
    Dar să vedem cine au fost cei cu rol de „pază”, să-i spunem, a proiectului, împărţiţi în trei echipe, care s-au monitorizat unele pe altele. Mai puţin pe constructorul scăpat cu totul din ochi. Echipa din partea Primăriei Câmpulung a monitorizat activitatea echipei de implementare a proiectului. Aceasta din urmă, desemnată de Grossman Engineering Grup Bucureşti, firma cumnatului lui Ponta, „a realizat implementarea integrală a proiectului, în numele şi pentru Primăria Câmpulung.”, aflăm dintr-un răspuns al autorităţilor locale, solicitat de redacţia noastră. Iar cea de-a treia echipă, cea de dirigenţie de şantier, din cadrul SC Specialist Consulting SRL Bucureşti, „a realizat urmărirea şi verificarea lucrărilor executate”. Firmei Grossman i s-au făcut plăţi în valoare de 462.601,11 lei, iar dirigintelui de şantier, de 62.868 lei.     
Cea mai mare „grămadă”: angajaţii Primăriei, cu rol de monitorizare
    Cea mai numeroasă echipă implicată în derularea proiectului transformat într-un rateu de proporţii istorice a fost echipa de monitorizare din partea Primăriei Câmpulung, formată din nouă persoane! Nouă inşi, în frunte cu primarul, au „monitorizat” activitatea echipei de implementare a investiţiei oprite la un umilitor procent de 23%! Dar, după cum se prezintă „regenerarea” în teren, clar lucru, nouă au fost insuficienţi. Măcar 18 să fi fost! Iar cei nouă în plus să-i monitorizeze, la rândul lor, pe colegii desemnaţi de drept în echipa al cărei rol era să se asigure că nu există niciun „scurtcircuit” în desfăşurarea lucrărilor. Iată cine a făcut parte din comisia Primăriei şi ce treabă (şi răspundere) a avut fiecare:
1.Călin Andrei, până pe 4 februarie 2015, deci, până în pre-ziua condamnării sale, a fost managerul echipei de monitorizare. Sarcinile sale erau de: „monitorizare, coordonare, creare a vizibilităţii pozitive a proiectului, managementul relaţiilor cu factorii interesaţi”;
2.Gheorghiţa Nestor, fostul director economic al Primăriei, care, după pensionare, a fost înlocuită de Vasilica Constantinescu – responsabil financiar (monitorizarea financiară a proiectului);
3.Iuliana Husea – asistent responsabil financiar (efectuarea de operaţiuni financiar-contabile în cadrul proiectului);
4.Elena Nica – responsabil tehnic (monitorizarea unor activităţi tehnice legate de implementarea proiectului);
5.Roxana Tătulescu – responsabil de urmărirea execuţiei lucrărilor (monitorizarea şi gestionarea activităţii de urmărire a execuţiei lucrărilor);
6.Sorin Bălăşcan – responsabil de urmărirea execuţiei lucrărilor de instalaţii (monitorizarea şi gestionarea acestei activităţi);
7.Bogdan Popescu – responsabil cu achiziţiile şi promovarea proiectului (monitorizarea şi gestionarea acestei activităţi);
8.Iuliana Ungureanu – responsabil privind activitatea de informare şi publicitate (monitorizarea acestei activităţi);   
9.Daniela Buzescu – responsabil de derularea contractelor (monitorizarea contractelor atribuite în cadrul proiectului). 

Altă echipă, cea de la firma cumnatului lui Ponta, a implementat „păcăleala”

    Alt „detaşament” consistent, al cărui număr nu justifică deznodământul nefericit, dar previzibil chiar din ziua nr.1, l-a reprezentat echipa de implementare a proiectului. Şase persoane, cu trei stabilite suplimentar, care, teoretic, au fost monitorizate de echipa Primăriei.
1.Onela Carmen Oană (înlocuită cu Ilie Drăgan, înlocuit cu Ioana Bobârlă) – manager de proiect. Sarcina ei a constat în coordonarea întregii activităţi a echipei de implementare a proiectului, privind aspectele de natură administrativă, economică, tehnică şi logistică, precum şi aspectele referitoare la relaţiile cu toate părţile implicate în derularea proiectului;
2.Cornelia Munteanu (înlocuită cu Alexandrina Stan) – responsabil financiar (asigurarea managementului financiar al proiectului); 
3.Florin Nicolescu – expert tehnic (gestionarea activităţilor tehnice legate de implementarea proiectului);                                                       
4.Dragoş Roman Mihuţ – expert achiziţii publice (realizarea managementului achiziţiilor publice în cadrul proiectului);
5.Alina Ionela Răceanu – expert monitorizare şi control (monitorizarea implementării proiectului, riscurilor, rezultatelor, indicatorilor şi asigurarea controlului implementării proiectului);
6.Larisa Gabriela Ofiţeru (înlocuită cu Ionela Ivan) – asistent manager (monitorizarea şi controlul implementării proiectului, sprijinind, din punct de vedere administrativ, managerul de proiect).
Suplimentar echipei de implementare a proiectului, SC Grossman Engineering Group SRL a alocat:
-un asistent de monitorizare şi control: Ioana Bobârlă; =doi experţi tehnici:
-Cezar Armăşescu, pentru verificarea realizării activităţilor de construcţii;
-Ion Binică, pentru urmărirea execuţiei lucrărilor de implementare a proiectului.  

Cinci inşi desemnaţi să asigure dirigenţia de şantier

    Nici echipa care a asigurat dirigenţia de şantier nu se lasă mai prejos, contribuind cu cinci persoane la mărirea numărului de „supraveghetori” ai dezastrului limitat, slavă Domnului, la parcuri. Dacă era să răscolească şi centrul, adică Piaţa Primăriei şi bulevardul, ca să apuce să se monteze piatra „made in China”, „Faliment” putea să scrie pe totemul de la intrare. Dar să vedem cine s-a ocupat de dirigenţia de şantier a unei investiţii derulate cu încetinitorul de parcă muncitorii ar fi umblat cu ouă în sân la fiecare intervenţie din puţinele începute şi lăsate în cârca ADP-ului. Nu uitaţi, puţinul început a costat – bani plătiţi firmei Grup Corint – în jur de 70 de miliarde de lei vechi! Cu contractele adiacente unui proiect eşuat înainte să ajungă la un sfert din totalul lucrărilor, paguba a sărit de 90 de miliarde! Fără a pune la socoteală ce s-a tocat timp de aproape un deceniu cu o documentaţie refăcută şi para-refăcută.
1.Cezar Şerban – Team Leader;
2.Dorel Laşcu (înlocuit cu Hainerich Francisco Vasile – diriginte de şantier autorizat în domeniile: consolidare/ restaurare monumente istorice, atestat de Ministerul Culturii în domeniul arhitectură, construcţii civile industriale şi agricole, atestat MCPN în domeniul consolidare/ restaurare structuri istorice, lucrări tehnico-edilitare de alimentare cu apă şi canalizare;
3.Bogdan Stancu (înlocuit cu Marian Stancu) – diriginte de şantier autorizat drumuri;
4.Nicolae Pascariu (înlocuit cu Corneliu Lupuleţ şi Eugen Bogatu) – diriginte de şantier autorizat în lucrări hidrotehnice şi în lucrări de îmbunătăţiri funciare;
5.Dan Micu (înlocuit cu Vali Uţă, care, la rândul lui, a fost înlocuit cu Gheorghe Stanciu) – diriginte de şantier autorizat în instalaţii electrice şi în reţele electrice.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!