După parada bolizilor care mai de care mai sprinteni şi viteji, o expoziţie în aer liber, ca să crape “duşmanul” că n-are şi el valoare, pentru şoferi, competiţia s-a mutat, din pricina monotoniei ce a cuprins municipiul, la altă ispravă: întrecerea opririlor, staţionărilor şi parcărilor în altă direcţie decât cea corectă, o anarhie împotriva tuturor regulilor de circulaţie.
Nesimţirea fără limite s-a extins şi în cele mai circulate artere
Săptămâna aceasta, drept dovadă a celor enunţate mai devreme, aproape de bulevard, lângă Cofetăria „Un băiat şi o fată”, un şofer mai că avea tupeu să intre cu maşina chiar în incinta ei. „Moş-ul”, după cum avea numărul pe plăcuţa de înmatriculare, gurmand de fel, a oprit maşina să-şi aprovizioneze burdihanul cu prăjiturele, hipnotizat de mirosul lor. Nerăbdător, şi-a lăsat maşina în intersecţie, pe trotuar, niciun centimetru mai spre stradă, nu cumva să piardă din timp cu opriri regulamentare. Când trupul trebuie hrănit, nu trebuie să îţi mai baţi capul cu alte tâmpenii ce nu-şi au rostul. Trecând mai departe de masa de prânz îmbuibată cu dulciurele, tot prin zona municipiului, îndesită de maşini, un alt şofer, proaspăt proprietar al unui autovehicul nemţesc, entuziasmat de noua achiziţie, a dorit să-şi facă intrarea în rândul şmecherilor, nu cumva să treacă neobservat! A considerat că nu e suficientă doar aşa o staţionare, “la mişto”, pe trotuar, vrând să fie remarcat de ceilalţi din breaslă. Tocmai de aceea a lăsat maşina cu spatele cât mai la jumătatea străzii, să rămâi mut de uimire de voinicia de care dă dovadă cetăţeanul.
Şi cum la noi totul trece neobservat de băieţii de la Rutieră, care îşi fac veacul prin te miri ce misiuni, conştienţi că aceste mici nereguli nu sunt profitabile, iar patrularea e doar o pierdere de timp, un MCV plasat bine îşi face treaba de o mie de ori mai bine, cu un aparat radar lângă, fără mari eforturi, cât ar colinda ei după şoferi şi maşini. Doar o oră de amenzi pentru depăşirea limitei de viteză, stând în faţa unui ecran, e mult mai profitabil şi lejer. De ce să-şi bată capul cu chestii migăloase, cum sunt parcările şi staţionările pe apucate?! Punând în balanţă situaţia unui accident pe baza unei staţionări anapoda nu e aşa gravă ca o depăşire cu 10 km a limitei de viteză. Pe organe aceste aspecte le lasă reci, din moment ce nu iau nicio măsură, decât în cazul vitezei. Iată ce se poate vedea la o plimbare prin oraş.