Ieri, la prânz, după atâtea dezbateri şi rugăminţi, s-a auzit sunetul, în gara din Câmpulung, al noului tren „CFR Călători”. Trenul revine pe ruta Goleşti-Câmpulung-Parcul Kretzulescu, cu un număr de patru trenuri interregio, două trenuri care pleacă din Câmpulung şi două din Gara de Nord Bucureşti. Momentan, nu sunt disponibile casele de bilete în punctele de oprire: Parcul Kretzulescu, Câmpulung, Stâlpeni, Ciumeşti şi Ştefăneşti – Argeş, iar pentru procurarea unui bilet se va apela la conducătorul de tren.
Beneficiarii, în mod expres, sunt pensionarii şi studenţii, care vor plăti pentru un bilet 10,75 de lei. Studenţii, pe baza legitimaţiei de transport, vor avea această reducere, iar, pentru cei care nu vor avea facilităţi, un bilet întreg va costa 22 de lei. Preţurile sunt aceleaşi de anul trecut, singura problema va fi numărul de locuri, pentru că două vagoane nu vor acoperi numărul de călători, având în vedere tarifele mici, faţă de celelalte companii de transport. În anii precedenţi, când funcţiona Regiotrans-ul, nu mai făcea faţă nici cu şase vagoane. Pentru acest impediment, viceprimarul cu atribuţii de primar Liviu Ţâroiu a specificat că, dacă o să se întâmple un scenariu asemănător, probabil, vor exista mai multe rute care să faciliteze pasagerii, iar aceştia nu vor fi nevoiţi să se „bată” pe locuri, cum era în trecut.
Aşadar, programul va rula în felul următor: de la Parcul Kretzulescu, la 5.50, şi va ajunge în Gara Bucureşti Nord la ora 8.43, cu opriri în Gara Câmpulung (5.56), Stâlpeni (6.24), Ciumeşti (6.42), Ştefăneşti (6.53) şi Goleşti (6.59 – sosire şi 7.16 – plecare); a doua plecare va fi din Parcul Kretzulescu, la 12.50, va ajunge în Gara Bucureşti Nord, la ora 15.44, cu opriri în Gara Câmpulung (12.56), Stâlpeni (13.24), Ciumeşti (13.42), Ştefăneşti (13.53) şi Goleşti (13.59 – sosire şi 14.17 – plecare). În retur, din Gara de Nord vor pleca două trenuri, de la 9.25 şi 16.25.
La inaugurarea noului regim de transport, au fost prezenţi, aşadar, din partea Primăriei cei doi viceprimari, respectiv Liviu Ţâroiu şi Bogdan David, care au urcat pentru prima rută a noului tren. Cei doi rivali politici s-au ţinut pe întreaga călătorie, respectiv tur-retur Câmpulung-Parcul Kretzulescu, numai de snoave.
Bogdan David a fost atât de cinstit încât a solicitat şi plătit pe respectiva rută biletul de călătorie, entuziast la vremurile din facultate, când şi el pleca tot cu trenul. Gentleman din fire, nu a putut să nu-i ofere şi contracandidatului său, Liviu Ţâroiu, un bilet. Mintea i s-a luminat mai târziu, căci pe răvăşel scria “întors”, oftând, într-un stil sarcastic, că putea să-i ia PSD-istului doar bilet de dus.
Liviu Ţâroiu a fost fericit de noua realizare, probabil, şi ultima, dacă săptămâna viitoare se va pronunţa „sentinţa” municipiului. De luni, 19 octombrie, PNL-istul Bogdan David poate să spere că se va instala în noul birou, în calitate de viceprimar cu atribuţii de primar, până anul viitor, la alegeri, în caz că instanţa nu va amâna iar, pe motiv de amnezie a Prefecturii, decizia finală.
Conştient că ar putea fi ultima, printre puţinele realizări în scurtul său mandat fictiv ca „primar”, Liviu Ţâroiu şi-a declarat mulţumirea: „În sfârşit, s-a întâmplat ceea ce am luptat să obţinem. Cu ajutorul Direcţiei CFR Craiova şi cu ajutorul Ministerului, am reluat cursele, începând de astăzi, pe ruta Câmpulung-Bucureşti, în regim de tren interregio. Avem o discuţie cu CFR-ul în ceea ce priveşte rentabilitatea pentru nişte abonamente ale unor studenţi, vom găsi o soluţie în Consiliul Local să aprobăm un număr de abonamente gratuite. Rămâne de văzut numărul acestora şi cum îi vom tria pe cei care vor beneficia de ele.”