Şuieră vântul a pustiu prin Gara Câmpulung, un loc în care, până acum 20 de ani, n-aveai unde să arunci un ac, când plecau sau se întorceau trenurile de călători. Oare, câţi îşi mai aduc aminte de vremurile în care aveai bilet cu loc, în compartimentele ocupate până la ultimul scaun, în timp ce culoarele erau la fel de aglomerate?! Şi nu doar când plecau tinerii la mare, de 1 Mai, sau când se întorceau la facultate, după un week-end petrecut acasă. Nostalgia le face celor mai sensibili inima amară când privesc tabloul golaş, static, părăsit al Gării Câmpulung, după trecerea la capitolul amintiri a acceleratului Câmpulung – Bucureşti. Era un mijloc de transport util, chiar dacă nu circula ticsit de lume, ca în timpurile de glorie ale CFR-ului, dovadă că, la sfârşit de săptămână, cel puţin, peronul din halta Kretzulescu era ocupat aproape în totalitate de pasageri cu bagaje. În ultimele trei mandate, acceleratul de Bucureşti s-a scos, din motive de nerentabilitate, şi s-a introdus de câteva ori, la cererea autorităţilor locale, la care ajungeau reclamaţiile călătorilor locali. Într-o astfel de situaţie ne aflăm în prezent. Asupra viceprimarului-primar Liviu Ţâroiu se fac presiuni să se restabilească situaţia anterioară retragerii Regiotrans din zona noastră, prin revenirea la circulaţia spre Capitală pe căile ferate.
De două ori i s-a cerut pesedistului Liviu Ţâroiu de către majoritatea liberală – prima oară, prin vocea lui Cristi Creţu, a doua oară, prin alocuţiunea aproape imperativă a lui Iustinian Stănescu – să facă ceva pentru reintroducerea acceleratului de Bucureşti. „Era un mijloc de transport bun pentru câmpulungeni. Plecai la ora 4.30, ajungeai aproape de ora 8.00 la Bucureşti, îţi rezolvai problemele, te urcai în tren la 18.30 şi te întorceai la Câmpulung. Ce se întâmplă cu acest mijloc de transport?”, a întrebat, în numele celor nemulţumiţi de eliminarea acestei posibilităţi de transport, Stănescu.
În replică, cel chestionat a amintit de o convocare la Prefectura Argeş, unde s-au purtat discuţii cu reprezentanţii Căilor Ferate Române. De la şedinţă a lipsit tocmai operatorul, Regiotrans, care a lăsat baltă activitatea de la Câmpulung. Fiind de faţă oamenii Ministerului Transporturilor şi cei ai Căilor Ferate Române, Liviu Ţâroiu a ridicat trei solicitări, care sunt, de fapt, doleanţe ale comunităţii câmpulungene. Prima: reluarea programului de transport pe ruta Câmpulung – Bucureşti. Oficialii de la Transporturi l-au asigurat pe şeful Câmpulungului că vor lua legătura cu operatorul. Termenul pentru răspuns a expirat săptămâna trecută. A doua cerere: „Pentru tot terasamentul, partea de protecţie, cei 20 de metri din axa căii ferate – despre care dânşii susţin că este în coordonarea lor – să-şi facă partea de toaletare a vegetaţiei, fiindcă tot ce este pe raza municipiului este foarte urât.” Şi ce este dincolo de zona de protecţie, a cărei degajare de lăstărişul crescut haotic reprezintă responsabilitatea Căilor Ferate, tot urât este. Iar obligaţia îndreptării urâţeniei, prin tăierea bălăriilor şi ridicarea gunoaielor, revine Primăriei.
A treia problemă discutată de Liviu Ţâroiu cu purtătorii de mapă de la minister au reprezentat-o cele două pasaje de trecere pe calea ferată, la Apa Sărată şi la podul de la Chimic. „Să rezolve problema barierelor, care sunt oribile, de proastă calitate, reparate şi urâte, şi partea de terasament. Mi s-a spus că vor face acţiune şi pentru partea de toaletare, urmând să ia legătura cu operatorul privind programul de operare pe Câmpulung – Bucureşti. Aştept un răspuns. Atât am făcut până la această oră.”, a comunicat viceprimarul cu atribuţii de primar.
“Vreau să ajung şi la ministru să văd dacă pot să-i cer: „Reziliază contractul cu ăla şi fă altul!”
Neîncrezător în continuarea activităţii Regiotrans în zona noastră, Iustinian Stănescu l-a întrebat pe Liviu Ţâroiu de ce n-a întrebat la minister următoarea chestiune: „Dacă acest operator, Regiotrans, a avut probleme… Dacă patronul, din câte am auzit pe la televiziuni, s-a omorât prin Columbia, nu ştiu pe unde, de ce Ministerul Transporturilor nu anulează contractul? Ministerul Transporturilor poate să rezilieze acest contract şi să preia dânşii. CFR este firmă de stat încă, până când se va vinde şi asta. Iar un accelerat Câmpulung – Bucureşti este absolut obligatoriu pentru Câmpulung. Concesiunea se poate anula.”
În stilu-i stângaci, dar şi zeflemitor, pesedistul a replicat că el a făcut intervenţia la minister. „Vreau să ajung şi la ministru să văd dacă pot să-i cer: „Reziliază contractul cu ăla şi fă altul!” Eu o să mă duc şi o să-i spun.” La care colegii i-au recomandat să se ducă cât mai curând, căci s-ar putea să-l schimbe. „Promit că mă duc şi-l trag de mânecă: „Mă, reziliază contractul.”, a continuat băşcălia Liviu Ţâroiu. Dacă la fel de serios a ridicat problema la Prefectură, în faţa trimişilor ministerului, s-ar putea ca, după trenuri şi personal, să dispară din peisaj şinele de cale ferată şi clădirea rămasă fără utilitate. Totuşi, vicele îi asigură pe muscelenii care obişnuiau să călătorească la Bucureşti cu trenul că a trimis o adresă Transporturilor, în care a insistat asupra nemulţumirii generate de întreruperea programului. Cât de mişcat a fost ministerul de sesizarea conducătorului fundăturii în care trenul nu mai întoarce, vom vedea după viteza cu care se vor mişca purtătorii de “cuţit şi pâine” în acest domeniu: de accelerat sau de personal cu staţie în fiecare birt comunal.