La începutul lunii iulie, v-am informat de faptul că trei străzi importante din Câmpulung urmează să fie asfaltate. Este vorba despre tronsoanele Valea Româneştilor, Ion Giurculescu şi Calea Pietroasă. S-au depus ofertele până pe 10 iulie şi se va efectua o licitaţie electronică, cu procedura offline, în cursa pentru câştigarea contractului de asfaltări înscriindu-se şapte firme cunoscute. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, s-au înscris la licitaţie următoarele societăţi: Wins Construct Project SA, din Sector 6, Bucureşti, Comesad Drumuri SRL, din comuna Bascov, General Trust AG SRL, din Piteşti, Morani Impex SRL, din Braşov, Florimar Construct Total SRL, din Piteşti, Selca SA, din Piteşti, şi Construcţii Drumuri şi Lucrări de Artă SRL, din comuna Bradu.
Pentru proiectul de reabilitare, valoarea totală estimată fără TVA a contractului de lucrări ce urmează a fi încheiat este de 1.757.386,83 lei (exclusiv TVA), estimată pe baza devizului general întocmit de proiectant, după cum urmează: valoarea estimată pentru execuţia lucrărilor (construcţii-montaj): 1.597.624,39 lei fără TVA; valoarea cheltuielilor diverse şi neprevăzute, astfel cum au fost definite de către proiectant în devizul general: 159.762,44 lei fără TVA, reprezentând aproximativ 10% din valoarea lucrărilor de bază.
În ce constă reabilitarea străzii Calea Pietroasă
Pentru Calea Pietroasă, reabilitarea străzii va continua de unde lucrările au fost oprite, anume de la km 1+100 m – km 1+ 667 m, iar de lucrarea de proiectare s-a ocupat următorul colectiv: director ing. Pârvu Pandelea, şef proiect ing. Măgureanu Victor, ing. proiectant Bucur Mircea. Terenul pe care se execută investiţia este inclus în proprietatea publică a municipiului Câmpulung, măsurile de expropriere pe această stradă nu sunt necesare, iar intervenţiile se încadrează în reparaţii ale unor lucrări existente. Scopul este aducerea arterei în parametri ceruţi de standardele de proiectare în domeniul rutier.
În cadrul acestei asfaltări, o excepţie o va constitui şantul existent din dreptul pichetului 4 până la pichetul 6, pe partea stângă, deoarece se află pe domeniul privat, iar beneficiarul va fi nevoit să impună realizarea unui şant betonat, pentru a-i asigura acestuia scurgerea apelor pluviale sau să îşi dea acordul, în scris, pentru realizarea lucrării din fonduri publice. În prezent, terenul este liber, nefiind construit nimic pe el.
Modernizarea drumului este necesară şi îi asigură trecătorului o stradă corespunzătoare circulaţiei. Traseul proiectat are o lungime totală de 576,74 m, un număr de 5 curbe şi o frântură. Pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale în condiţii optime, se vor realiza şanţuri şi podeţe tubulare. Pentru faptul că apa intră mereu în contact cu asfaltul, executanţii promit asfaltarea cu un alt tip de ciment, care trebuie să corespundă cu condiţiile tehnice de calitate. Ceea ce rămâne de văzut este ca asfaltarea străzii să îndeplinească o calitate corespunzătoare a reabilitării stradale, iar materialele folosite să fie la nivelul aşteptărilor.