14.2 C
Campulung Muscel
14/05/2025

Educația financiară devine practică la Colegiul Național „Dinicu Golescu”

Pe 2 aprilie 2025, la ZBOR Hub Brașov, a avut loc un eveniment regional dedicat lansării oficiale a platformei LifeLab.ro – un instrument educațional menit să aducă educația financiară mai aproape de elevi, prin metode adaptate diferitelor discipline. Reuniunea a adunat peste 60 de profesori, directori și inspectori școlari din județele Brașov și Argeș, iar în centrul atenției s-au aflat trei unități de învățământ, printre care și Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel.

Cadrele didactice de la acest colegiu au demonstrat că educația financiară nu trebuie tratată ca o disciplină separată, ci poate fi integrată natural în orele curente, de la limbi străine și științe sociale, până la literatură. Toate activitățile prezentate au fost elaborate și aplicate cu succes în clasă, folosind fișe de lucru dezvoltate în cadrul platformei LifeLab – un proiect al Băncii Comerciale Române, derulat prin programul „Școala de Bani” în parteneriat cu Ministerul Educației.

Piramida lui Maslow, aplicată în context financiar

Magdalena Dorcioman, profesor de Științe sociale și director al Colegiului Național „Dinicu Golescu”, a propus o activitate pentru clasa a X-a pornind de la celebra piramidă a nevoilor elaborată de Abraham Maslow. Elevii au fost provocați să identifice nevoile fundamentale din propria viață și să calculeze costurile reale ale acestora – de la hrană și adăpost, până la siguranță financiară și autorealizare.

Scopul activității a fost ca elevii să înțeleagă cum prioritățile financiare se modifică în funcție de nivelul de dezvoltare personală. Totodată, fișa de lucru le-a permis să reflecteze asupra modului în care succesul este perceput în societatea actuală și cât de des acesta este asociat cu realizările materiale. Activitatea a fost construită pentru a încuraja reflecția personală și exprimarea liberă, într-un cadru ghidat de profesor.

Limba engleză și diferența dintre „nevoie” și „dorință”

Ana Maria Radu, profesor de Limba engleză la același colegiu, a prezentat o lecție creativă destinată elevilor de clasa a V-a. Aceștia au fost organizați în echipe și au primit plicuri conținând imagini și informații despre un personaj imaginar. Fiecare grup a trebuit să identifice care elemente din viața personajului reprezintă nevoi esențiale și care sunt dorințe.

Jocul de rol a fost un mijloc eficient de a introduce vocabularul specific în limba engleză – „needs” și „wants” – și de a încuraja exprimarea orală în limba străină. Profesorul a subliniat că metoda este ușor de adaptat și pentru alte vârste sau contexte educaționale, platforma LifeLab punând la dispoziție fișe ușor de modificat.

Literatura română, folosită pentru profilarea unui antreprenor

Simona Bădițescu, profesor de Limba și literatura română la Colegiul Național „Dinicu Golescu”, a propus o abordare interdisciplinară pornind de la povestirea „Negustor lipscan” din volumul Hanu Ancuței de Mihail Sadoveanu. Elevii de clasa a X-a au fost încurajați să analizeze personajul principal prin prisma competențelor antreprenoriale moderne.

Au identificat trăsături precum perseverența, inițiativa, capacitatea de a anticipa riscuri sau de a găsi soluții. La final, fiecare grup a schițat profilul unui antreprenor de succes, pornind de la caracteristicile literare și completând cu observații proprii despre realitatea economică de azi.

Un demers colectiv pentru o educație aplicată

Colegiul Național „Dinicu Golescu” este una dintre cele 12 școli-pilot care au participat la dezvoltarea platformei LifeLab încă din prima etapă a proiectului. Implicarea activă a profesorilor din Câmpulung Muscel arată nu doar disponibilitatea pentru inovație didactică, ci și convingerea că educația financiară poate fi accesibilă, utilă și atractivă pentru elevi – indiferent de disciplina în care este predată.

Platforma LifeLab.ro oferă peste 400 de fișe de lecție gratuite, verificate și avizate, care pot fi aplicate la nivel primar, gimnazial și liceal. Este prima resursă digitală de acest fel în România, având ca scop principal dezvoltarea gândirii critice, a comportamentelor financiare sănătoase și a abilităților de viață în rândul elevilor.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!