-1.4 C
Campulung Muscel
12/02/2025

Veste neplăcută pentru locuitorii din Bughea de Jos şi Godeni. Începută în septembrie, licitaţia pentru asfaltarea drumului prin Malu se prelungeşte cel puţin până în aprilie

Începută în toamna lui 2024, licitaţia pentru asfaltarea tronsonului distrus al drumului de legătură dintre Bughea de Jos şi Godeni, prin satul Malu, se va prelungi cel puţin până în primăvara acestui an. În varianta optimistă în care nu vor fi contestaţii din partea perdanţilor, câştigătorul contractului în valoare de 7,4 milioane de lei va fi stabilit la vară. Altminteri, beneficiarii acestei căi de acces vor circula pe aceeaşi suprafaţă execrabilă şi în acest an, din cauza unor formalităţi birocratice ivite în cursul procedurii de achiziţie a serviciilor executantului. Licitaţia s-a blocat după primirea ofertelor în luna octombrie a anului trecut, când organizatorii au stabilit că pentru evaluarea lor este nevoie de un răgaz mai lung cu şase luni decât cel stabilit iniţial. Adică etapa de evaluare tehnică şi financiară, care trebuia să fie finalizată până pe 7 noiembrie 2024, a fost extinsă până pe 10 aprilie 2025, fiind decalată cu o jumătate de an întreaga procedură.

  • Tatăl şi fiul Răuţoiu, printre concurenţii la obţinerea contractului de 7,4 milioane de lei

Până în acest moment, s-au consumat următoarele faze ale licitaţiei pentru „Modernizarea DJ 732C Bughea de Jos – Malu – Godeni – km 7+165 – km 8+913, L = 1,748 km”. Pe 20 septembrie 2024, Consiliul Judeţean Argeş – Judeţul Argeş, în actele oficiale – a publicat în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziţii Publice invitaţia adresată asfaltatorilor de drumuri, care aveau ca termen de înscriere data de 10 octombrie 2024.

Valoarea estimată a contractului, 7.379.879,76 lei, care va fi atribuit pe baza criteriului „cel mai bun raport calitate – preţ”, a generat următoarea concurenţă:

  • Imobiliare Solutions Group SRL (reprezentant Rodica Elena Calen), din Bucureşti, în calitate de ofertant unic, participant la procedură alături de terţii Cantalami’s High Class Consulting SRL (reprezentant Mihaela Langa), din Craiova, X-Way Infrastructure SRL (reprezentant Camelia Gabriela Niculae), din Bucureşti;
  • Asocierea formată din Group Concif SRL (reprezentant Sorinel Răuţoiu), din Bădeni-Stoeneşti, în calitate de ofertant, şi Conteh Barengott SRL (reprezentant George Răuţoiu), din Târgovişte, ofertant, alături de terţul Ria Design Consulting SRL (reprezentant Artur Luca), din Voluntari;
  • Asocierea formată din General Trust Argeş SRL (reprezentant Aurel Stanciu), din Piteşti, în calitate de lider, Grafic Tends SRL (reprezentant Sabina Ruxandra Stroescu), din Corbeanca-Ilfov, ofertant, care au alături de ele subcontractantul Saltus Provia 2012 SRL (reprezentant Daniela Neacşu), din Piteşti;
  • Asocierea formată din G&M Road Building Engineering SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Piteşti, ofertant, lider de asociere, Intercad Proiect SRL (reprezentant Ovidiu Ursanu), din Iaşi, ofertant, Valah Construct Grup SRL (reprezentant Viorel Olteanu), din Piteşti, ofertant, Meda Research SRL (reprezentant Daniel Lucian Ciurduc Todoran), din Piteşti, subcontractant, Vas Construct Exclusiv SRL (reprezentant Petre Claudiu Vişan), din Piteşti, subcontractant, Building Design 2000 Top SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Bucureşti, ofertant.
  • Procedura de licitaţie, lungită cu o jumătate de an   

După depunerea ofertelor, urma etapa de evaluare tehnică şi financiară, programată să dureze până pe 7 noiembrie 2024, moment în care procedura s-a poticnit. Pe 19 noiembrie 2024, data înregistrării documentului la Consiliul Judeţean Argeş,  comisia de evaluare a ofertelor a adoptat o notă justificativă pentru prelungirea termenului de evaluare a ofertelor, justificată astfel: „Având în vedere volumul şi complexitatea celor patru oferte depuse, a clarificărilor ce vor fi solicitate în vederea verificării îndeplinirii cerinţelor impuse de autoritatea contractantă prin documentaţia de atribuire, este necesară prelungirea termenului de evaluare a ofertelor până la 10 aprilie 2025. Termen întemeiat în baza prevederilor art.124, alin.3 din HG 395/2016, care stipulează: „Atunci când stabileşte perioada de valabilitate a ofertelor, autoritatea contractantă va lua în considerare estimările privind perioada necesară pentru analiza şi evaluarea ofertelor, perioada necesară pentru verificările legate de aceste activităţi, precum şi perioada legală prevăzută pentru rezolvarea eventualelor contestaţii. Autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita prelungirea valabilităţii ofertelor, precum şi – după caz – a garanţiei de participare, în situaţii excepţionale care impun o astfel de prelungire. În cazul în care un operator economic nu se conformează acestei solicitări, oferta sa va fi respinsă ca fiind inacceptabilă.”

Ceea ce v-am prezentat a fost a doua notă justificativă de prelungire a duratei etapei de evaluare a ofertelor. Prima a fost emisă pe 7 noiembrie 2024, când expira termenul pentru încheierea acestei formalităţi, care le dădea celor cinci membri ai comisiei de evaluare un răgaz suplimentar până pe 28 noiembrie 2024. Cum nici această durată nu li s-a părut suficientă, şi-au luat un termen mai larg, până în primăvara anului următor, consecinţa fiind amânarea lucrării spre toamna lui 2025. Asta dacă nu apar şi alte impedimente.

  • Lucrarea se va derula mai mult pe teritoriul comunei Godeni       

Investiţia vizează lucrările pentru asfaltarea sectorului cuprins între km 7+165 – km 8+913, în lungime de 1,748 km, care asigură continuitatea drumului trecând prin satele aparţinătoare comunelor Bughea de Jos şi Godeni. Drumul judeţean DJ 732C Câmpulung – Bughea de Jos – Malu – Godeni – Capu Piscului – Lăzăreşti (DN 73 – km 37+840) este modernizat pe o lungime de 17,2 km din 19,01 km. Podul de la km 7+870 va fi demolat în totalitate şi înlocuit cu unul sigur, cu o singură deschidere peste vale.

Suprafeţele aferente lucrărilor sunt situate în intravilanul şi extravilanul comunei Godeni şi intravilanul comunei Bughea, astfel: sector Bughea, km 7+165 – km 7+852, zona intravilan – suprafaţă: 5.913 mp; sector Godeni, km 7+852 – km 8+892, zona extravilan – suprafaţă: 9.418 mp; km 8+892 – km 8+913, zona intravilan – suprafaţă: 148 mp. Suprafaţa totală pe sectorul de drum de la km 7+165 – km 8+913 este de 15.479 mp.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!