-1.4 C
Campulung Muscel
12/02/2025

La Dragoslavele, străzile Gruiului – tronson 2 şi Valea Frasinului sunt pregătite de asfaltare. Licitaţia pentru desemnarea constructorului a debutat în această lună

31 ianuarie 2025 este data limită stabilită de autorităţile de la Dragoslavele pentru înscrierea constructorilor de drumuri la o licitaţie având ca miză un contract de aproape 2 milioane de lei. „Modernizarea străzii Gruiului – tronson 2 şi a străzii Valea Frasinului aparţinătoare comunei Dragoslavele, judeţul Argeş” este titulatura contractului pentru a cărui atribuire, pe 15 ianuarie 2025, a fost declanşată procedura de achiziţie publică. Ofertanţii vor fi departajaţi de preţ, autoritatea contractantă fiind interesată de executarea lucrării la cele mai mici costuri. Cele două căi de acces le sunt utile locuitorilor, pentru a ajunge la proprietăţi, dar, totodată, deservesc DN 73 şi DC 28, care străbat comuna. În rezumat, investiţia se prezintă astfel: lungimea tronsoanelor modernizate – 584 metri; lăţimea părţii carosabile – 3-5,5 metri; lăţimea acostamentelor – 0,375-0,500 metri; şanţ betonat – 238 metri liniari; rigola de acostament – 242 metri liniari; rigola tip R3 – 270 metri liniari; podeţe tubulare – 6 bucăţi; drumuri laterale – 7 bucăţi. 

  • Starea celor două drumuri

1.934.955,28 lei este valoarea estimată a proiectului de modernizarea străzii Valea Frasinului, pe o lungime totală de 162 metri, şi a străzii Gruiului – tronson 2, pe o lungime totală de 422 m. În total, 584 metri.

Potrivit memoriului tehnic întocmit de firma de proiectare Tehnic Innovation Construct SRL pentru Primăria Dragoslavele, „drumurile propuse prin proiect reprezintă rute de trafic de acces la proprietăţi în comună, către toate satele componente, obiective economice, sociale, de învăţământ, administrative şi turistice. Străzile propuse au fost întreţinute cu balast, iar strada Gruiului este asfaltată, dar, din cauza acţiunii agenţilor de mediu (ploi, zăpadă, cicluri repetate de îngheţ-dezgheţ) şi a lipsei fondurilor pentru întreţinerea curentă, sunt improprii circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă.

Drumurile sunt mărginite de locuinţe în interiorul localităţii şi de terenuri agricole în afara ei, au partea carosabilă cuprinsă între 2,75 şi 3 metri şi sunt realizate, în cea mai mare parte, la nivelul terenului.

Scurgerea apelor este deficitară, şanţurile şi podeţele, acolo unde ele există, nu au beneficiat de lucrări de întreţinere curentă şi reparaţii. Astfel, ca urmare a efectelor defavorabile hidro-meteorologice, aceste lucrări au fost degradate sau distruse, impunându-se consolidarea sau refacerea acestora.

Şanţurile laterale sunt degradate, iar pe lungimi mari, inexistente, nu asigură continuitatea preluării şi evacuării apelor pluviale în condiţii optime. Pe de altă parte, din cauza lipsei întreţinerii, vegetaţia a crescut pe acostamente, împiedicând astfel scurgerea laterală a apelor, acestea curgând sau băltind în lungul străzilor, în timpul ploilor abundente, degradând suprafaţa carosabilă prin spălare sau depuneri de noroi.

Drumurile care fac obiectul investiţiei sunt fie slab balastate, fie slab pietruite, conform studiului geotehnic. Starea tehnică a drumurilor este „rea” pe întreaga lungime, traficul desfăşurându-se anevoios, mai ales în perioadele cu precipitaţii abundente. În perioadele secetoase, reprezintă un factor poluant destul de grav pentru mediu, prin praful iscat la trecerea mijloacelor de transport sau din acţiunea vântului.

Cele mai frecvente degradări întâlnite în cazul drumurilor din balast sau pietriş sunt: deformări, tasări şi faianţări ale platformei, vegetaţie pe margine, neuniformităţi în lung, cât şi în transversal, cauzate de şiroiri ale apelor de suprafaţă sau stagnării îndelungate a acestora pe partea carosabilă, de lipsa şanţurilor sau starea de colmatare parţială şi totală a celor existente, de traficul desfăşurat în timp şi de factorii de mediu, respectiv fenomenul de îngheţ-dezgheţ sau umiditatea ridicată din perioada anotimpului ploios.

Starea precară creează neajunsuri legate de accesul localnicilor atât la proprietăţi, cât şi la obiectivele social-culturale şi administrative de pe raza localităţii. Ca urmare a celor prezentate, se impune necesitatea executării lucrărilor specifice de reabilitare şi modernizare a acestor drumuri.”

Pentru aducerea lor la parametrii tehnici de siguranţă, proiectul prevede executarea de lucrări de modernizarea şi de colectare şi evacuare a apelor meteorice din zona drumurilor, prin şanţuri betonate, rigole, rigole carosabile, rigole de acostament şi podeţe, plus lucrări de siguranţă a circulaţiei.

Drumurile laterale, cinci la număr, se vor amenaja pe o lungime variabilă, cu aceeaşi structură rutieră ca a drumului principal. În cadrul proiectului se va realiza şi accesul la proprietăţi pe o lungime de 5 metri şi o lăţime variabilă.

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!