La sfârșitul anului, s-a produs reglarea unei situații vizând documentația întocmită în decursul timpului de Piețe SRL, pentru proiectul de reabilitare a halei, începând cu anul 2012, de când au apărut aceste planuri lipsite, însă, de finanțare. Mai precis, studiile și avizele obținute de societatea Consiliului Local înainte de a se ivi oportunitatea de realizare a investiției de către C.N.I., aflate în evidența contabilă a SC Piețe Servicii Comunitare Muscel SRL, au trebuit transferate către municipalitate. Documentele întocmite în 2012, respectiv 2018, au o valoare totală de 71.150 lei. Aprobarea acestei formalități, în cadrul ședinței Consiliului Local din 19 decembrie 2024, a generat întrebări ale opoziției politice, care a atins un punct nevralgic al comunității câmpulungene: stadiul întârziat al unui proiect care a debutat cu stângul, în primăvara acestui an, pe fondul bâlbâielii Primăriei de a rezolva în cea mai simplă cu putință cale procedura valorificării fierului vechi. ”Țeapa” partenerului sibian al administrației locale, care n-a gândit o licitație unitară, cu demolare și ridicare a fierului vechi la ”pachet”, optând pentru două firme separate, a fost dublată de alt blocaj de durată, între Compania Națională de Investiții și constructor, pe marginea costurilor rezultate din proiectul tehnic.
- Înainte de a se angaja C.N.I. să finanțeze obiectivul de la Câmpulung, Piețe SRL a făcut cheltuieli de peste 70.000 de lei
Chestiunea birocratică ivită la final de an a constat în scăderea din evidența contabilă a societății Piețe Servicii Comunitare Muscel SRL a ”imobilizărilor corporale în curs de execuție” – este vorba despre documentația pe care o vom enumera în continuare – și înregistrarea în evidența contabilă a UAT Municipiul Câmpulung. Ideea este de a încorpora aceste cheltuieli în valoarea finală a investiției.
Iată care sunt acestea:
- Avizul Direcției Județene pentru Cultură și Patrimoniu Cultural Argeș – valoare contabilă 17.200 lei, înregistrat în contabilitate pe 19 octombrie 2012;
- Studiu geotehnic – prospectare teren: valoare contabilă 1.050 lei, înregistrat în contabilitate pe 6 noiembrie 2012;
- Actualizarea proiectului tehnic pentru Piața Centrală, întocmirea și obținerea avizului ISU: valoare contabilă 20.000 lei, înregistrat în contabilitate pe 10 octombrie 2018;
- Studiu geotehnic și referința la cerința AF: valoare contabilă 900 lei, înregistrat în contabilitate pe 5 noiembrie 2018;
- Studiu de fezabilitate – proiectare: valoare contabilă 32.000 lei, înregistrat în contabilitate pe 20 decembrie 2018.
Totalul acestor documentații se cifrează, după cum am punctat în deschiderea articolului, la 71.150 de lei.
- Când Piața a devenit SRL, avea în cont aproape un milion de lei
Câteva referințe despre SRL-ul Consiliului Local, înființată în baza hotărârii din 5 august 2010, prin reorganizarea Serviciului Public Administrația Piețelor în societate comercială cu răspundere limitată, cu asociat unic Municipiul Câmpulung, prin forul său deliberativ. Sediul social a fost stabilit în strada Piața Jurământului, nr.1 – complexul Pieței, pe care îl știe toată lumea -, având următoarele puncte de lucru: imobilele de la adresa sediului social; Piața Agroalimentară Grui, situată în strada Carpați, nr.79; terenul pe care funcționează Târgul Săptămânal, din strada Frații Golești, nr.24; Centrul de Afaceri, situat în strada Calea Brașovului, nr.1.
Pe 28 decembrie 2010, hotărârea din august a fost completată cu două prevederi. Prima: ”Fondurile bănești existente în contul de disponibil al Serviciului Public Administrația Piețelor la data reorganizării în societate comercială, în sumă de 966.157,29 lei, vor fi transferate în contul SC Piețe Servicii Comunitare Muscel SRL, care le va păstra într-un depozit la o instituție bancară.” A doua: ”Fondurile bănești vor fi folosite pentru finanțarea obiectivului de investiții ”Reabilitarea Pieței Centrale Câmpulung Muscel”.”
Pe 27 februarie 2014, Consiliul Local a modificat actul constitutiv al societății astfel: ”La data constituirii, SC Piețe Servicii Comunitare Muscel SRL a preluat activul și pasivul Serviciului Public Administrația Piețelor în valoare de 2.368.112,30 lei (…).” Pentru a duce la îndeplinire hotărârea din decembrie 2010, Piețele au efectuat cheltuieli cu studiile și avizele necesare demolării și construirii halei, în valoare de 71.150 lei.
Întrucât, timp de opt ani, planurile nu s-au concretizat, în primăvara – vara anului 2018, Consiliul Local a hotărât predarea către Ministerul Dezvoltării Regionale, prin Compania Națională de Investiții, a terenului Pieței, cu o suprafață de 2.870 mp, din totalul de 9.406 mp, în vederea realizării a ceea ce nu s-a putut pe plan local.
La șase ani distanță de la aceste decizii, proiectul a debutat cu desființarea vechii construcții, în locul căreia, în termen de un an, trebuie ridicată una nouă. Finalul cel mai optimist, care era prognozat a fi primăvara anului 2025, este de înțeles că n-are cum să fie respectat, dar măcar până în toamna-iarna acestui an nădăjduim că va fi gata, iar piețarii nu vor mai prinde încă un anotimp friguros în aer liber.
- Vicele Alin Vlădău, despre impedimentele care au condus la prelungirea duratei de execuție a pieței
În momentul în care viceprimarului Alin Vlădău i s-a cerut din partea opozanților PSD-iști graficul de lucrări, deși destinatarul cerinței trebuia să fie Compania Națională de Investiții, întrucât contractul de execuție privește C.N.I. și constructorul, acesta a explicat ce alte impedimente au mai ținut lucrarea pe loc: devierea conductei de gaz, operațiune care a prelungit și ea termenul de execuție a noii piețe. „Eu pot să vă spun că s-a finalizat modificarea privind conducta de gaz, este gata și au front de lucru. Dar acum vin sărbătorile și vor demara din ianuarie.”, a precizat acesta.
După realizarea fundației, este așteptată o inspecție de la I.S.C. pe șantier, pentru controlul calității. „Prima fază determinantă este după ce toarnă în pământ pilonii. Păstrez legătura cu dirigintele de șantier și constructorul.”, a continuat Alin Vlădău. La ședința AGA de la Piețe, din luna decembrie, a fost detaliată problema care a trebuit corectată toamna trecută, după revenirea executantului pe șantier. „A fost o mică problemă la punctele geo. Din păcate, cel care a făcut studiul geo a decedat, a trebuit ca ei să găsească un alt consultant, l-am ajutat, dar a fost o eroare de stabilire a cotelor. Ajungeam cu piața, din cauză că solul nu este perfect drept, la partea de jos, unde era intrarea, mai înaltă cu vreo 40 cm, chiar mai mult. Și nu puteai să intri în piață cum ar fi trebuit. Atunci, a trebuit să vină din nou proiectantul. Sperăm să avem, până la sfârșitul anului 2025, o piață nouă.”, a explicat viceprimarul Alin Vlădău.
Potrivit acestuia, până la finele anului 2024, lucrarea era programată să ajungă la prima fază de control ISC. Acesta le-a recomandat politicienilor PSD, care au insinuat că Primăria ba nu are habar care sunt etapele de execuție a investiției, ba că le are, dar nu le face publice, să se murdărească și ei de noroi pe șantier, cerând informații direct de la constructor. Lucru care, mai mult ca sigur, nu se va întâmpla, întrucât interesul lor este spectacolul în fața camerelor tv.
Magda BĂNCESCU