La conferinţa susţinută cu ocazia „Zilelor Porţilor Deschise”, la HOLCIM, s-a abordat şi tema sponsorizărilor. Cornel Banu, Director Industrial Holcim România & Republica Moldova, a anunţat că, în acest an, HOLCIM nu va mai promova public fiecare sponsorizare în parte, lăsând ca acestea să fie cunoscute de comunitate la momentul potrivit, fiind anunţate de către instituţiile beneficiare. „Preferăm să facem ce este de făcut şi să ajutăm acolo unde trebuie. Dacă dumneavoastră aflaţi, este foarte bine, dacă nu, asta este, dar noi încercăm să facem cât putem noi de multe, în aşa fel încât să ajutăm comunitatea. Nu vrem să ne substituim autorităţilor locale. Autorităţile locale să-şi facă treaba lor, iar după ce şi-au făcut-o, noi să venim să aducem necesarul acela pe care ei nu puteau să şi-l facă.”, a punctat Cornel Banu, Director Industrial Holcim România & Republica Moldova.
- Aproximativ 26% dintre sponsorizările de anul trecut au mers către Câmpulung
Potrivit unui studiu realizat de personalul HOLCIM care se ocupă de proiectele de sponsorizare, anul trecut, în 2023, 26% din procentul de sponsorizări a mers în sprijinul Câmpulungului. De regulă, anual, directorii HOLCIM România fac întâlniri pe tema sponsorizărilor, iar regula stabilită este aceea că unde se produc cei mai mulţi bani, aceştia vor fi alocaţi către zona respectivă. „Ne ţinem de regula asta. Zicem noi că dacă 26% a mers către Câmpulung, este foarte bine, ţinând cont de faptul că locaţii avem foarte multe, cred că de ordinul zecilor, undeva la peste 50 de locaţii. Dacă 26% din tot ce a fost, a mers ca sponsorizare către Câmpulung, este acolo unde trebuie.”, a punctat Cornel Banu, Industrial Holcim România & Republica Moldova.
Pe de altă parte, potrivit acestuia, odată cu schimbările care au avut loc la nivel de grup, s-a schimbat şi politica de sponsorizare. Astfel că, pe parcurs, cei care se ocupă de aceste proiecte vor fi mai atenţi unde se vor duce banii şi pentru ce vor fi alocaţi, „pentru că nu întotdeauna este foarte uşor să urmăreşti trasabilitatea. Chiar la începutul lunii următoare vom avea o întâlnire în aşa fel încât să fim capabili să vedem ce s-a făcut cu banii care au plecat ca sponsorizare de la HOLCIM. Noi ne adresăm în special comunei Valea Mare Pravăţ, unde suntem pe teritoriul lor, ne adresăm celor de la Boteni, unde avem cariera de gips, ne adresăm celor de la Stoeneşti, unde avem cariera de argilă şi bineînţeles către Câmpulung, pentru că cei mai mulţi angajaţi ai noştri acolo îşi duc viaţa.”, a mai precizat Cornel Banu. De asemenea, direcţia sponsorizărilor HOLCIM se va îndrepta către: educaţie, economie circulară şi mediu, sănătate şi infrastructură, iar lista de proiecte din acest an este cuprinzătoare. „Tot ce înseamnă cereri de sponsorizare, noi le contabilizăm la întâlnirea cu autorităţile locale, cu directorii de şcoli, cu directorii de spitale, care au loc o dată pe an, la începutul anului. Acolo adunăm toate proiectele şi după aceea stabilim care dintre ele se implementează şi cum se implementează. S-au adunat destul de multe. La Spitalul Municipal Câmpulung cred că am putea face mai multe, în special în zona de Primiri Urgenţe.”, a relatat Cornel Banu.
- Sponsorizările HOLCIM în anul 2023
Anul trecut, HOLCIM a investit în mai multe proiecte din diferite domenii, precum: Sănătate-Spitalul Municipal Câmpulung, Spitalul de Pneumoftiziologie; Educaţie– Şcoala Gimnazială „Oprea D. Iorgulescu”, Şcoala Gimnazială „Nanu Muscel”, Şcoala Gimnazială „Theodor Aman”, Colegiul Naţional „Dinicu Golescu”, Liceul Teoretic „Dan Barbilian”, Colegiul Naţional Pedagogic „Carol I”, Colegiul Tehnic Câmpulung, Şcoala Gimnazială Valea Mare Pravăţ şi Nămăeşti, Şcoala Gimnazială Boteni, Şcoala Gimnazială Stoeneşti, Centrul Logopedic Interşcolar Câmpulung; Energie Verde– Colegiul Naţional „Dinicu Golescu”, Liceul Teoretic „Dan Barbilian”, Şcoala Gimnazială Boteni, Şcoala Gimnazială Stoeneşti, Şcoala Gimnazială Valea Mare Pravăţ şi Nămăeşti, Şcoala Gimnazială „Sfântul Iacob”, Colegiul Pedagogic „Carol I”; Locuri de Joacă-Loc de joacă Valea Mare Pravăţ şi Bilceşti, Loc de joacă Boteni, Loc de joacă Stoeneşti, Spaţiu de joacă Grădiniţa Câmpulung, 2 locuri de joacă în Câmpulung. Toate aceste proiecte de sponsorizări, în anul 2023, au avut peste 150.000 de beneficiari şi au fost învestiţi aproximativ 2,8 milioane de euro, potrivit studiului realizat de HOLCIM.
- Cornel Banu: „Nu am făcut mare lucru pe apă. Grupul are o direcţie foarte clară pe apă”
Cornel Banu, Director Industrial Holcim România & Republica Moldova, a mai precizat şi faptul că până acum nu au fost foarte multe investiţii în sistemul de apă, dar pe viitor doreşte să implementeze un proiect care să vizeze amenajarea mai multor fântâni atât în centrul Câmpulungului, cât şi în cartierele principale ale oraşului. „Nu am făcut mare lucru pe apă. Grupul are o direcţie foarte clară pe apă. Chiar am fi deschişi să sponsorizăm să fie un izvor făcut după standarde adevărate, unul în Vişoi, altul în Grui, altul în centru, altul la Colegiul Naţional „Dinicu Golescu” sau unde sunt blocurile de lângă Colegiul Pedagogic „Carol I”. Suntem deschişi să sponsorizăm un proiect de genul acesta şi Timişoara, chiar dacă este un oraş foarte dezvoltat şi foarte bogat, este coadă la fiecare izvor din acesta.”, a explicat Cornel Banu, Director Industrial Holcim România & Republica Moldova.
R.A.Ș.