37.4 C
Campulung Muscel
17/07/2024

Dacă s-ar demola zidul de lângă Hotelul Regal şi s-ar deschide accesul auto către piaţă, s-ar mai uşura traficul de calvar din capătul bulevardului, de la Bărăţie

După ’90, la marginea trotuarului de pe strada Republicii, pe tronsonul dintre Hotelul Regal şi actualul magazin de drujbe Stihl, a fost construit un zid, a cărui prezenţă nu se justifică nici estetic, nici funcţional. Ne-am obişnuit cu el în peisaj de 30 de ani, de când blochează accesul rutier de pe strada Negru Vodă pe Republicii al şoferilor care doresc să ajungă la Piaţa Centrală. Nici nu contează, până la urmă, dacă s-a circulat vreodată cu maşina pe lângă Hotelul Regal, prin Piaţa Jurământului, dar crearea unui flux de circulaţie prin această zonă ar mai uşura un pic traficul prin capătul celălalt, pe la Bărăţie. În momentul în care bulevardul va fi redeschis şoferilor, se va forma acelaşi blocaj îngrozitor în capătul de jos, cel dinspre fosta Akta. Va fi, poate, chiar mai rău ca înainte, deoarece a apărut în peisaj o alveolă, care pare că depăşeşte perimetrul în care se obişnuia să se parcheze, în ciuda interdicţiei. Aşadar, acest tronson de tranzit şi-a redus suprafaţa prin lucrările de amenajare a bulevardului. De aceea este nevoie de crearea unei alternative pentru cei care, în prezent, sunt obligaţi să ocolească „insula” centrală de clădiri, ocupată preponderent de Hotelul Regal, ca să ajungă, de exemplu, la piaţă.

  • În capătul bulevardului de la Bărăţie se întâlnesc şoferii care vin de pe Republicii, Petre Zamfirescu şi Negru Vodă  

Un şofer care vine dinspre Vila Paul, pe strada Negru Vodă, cu intenţia de ajunge la Piaţa Centrală Agroalimentară, trebuie să facă un ocol al Hotelului Regal şi al clădirilor aflate în continuarea acestuia, pentru a ajunge pe Republicii. Pe tronsonul de legătură dintre cele două paralele ale centrului, în capătul de la Bărăţie al bulevardului, haosul era la el acasă. Şi va fi tot aşa. De ce? Pentru că pe acest crâmpei de stradă se revărsau – şi se vor revărsa în continuare după redeschiderea bulevardului – maşinile venite de pe strada Republicii, braţul cu Grădina Publică, maşinile venite de pe strada Petre Zamfirescu, artera cu fosta Sticlărie, şi maşinile venite de pe strada Negru Vodă, care – să zicem – vor să ajungă la piaţă. Căci n-au cum altfel, decât făcând această „buclă” în capătul bulevardului.

Dacă s-ar gândi câteva măsuri de reorganizare a traficului prin centru, s-ar găsi o posibilitatea de a „scăpa” măcar de şoferii care vin din jos şi fac acest ocol. Pentru că ei se întâlnesc în capătul bulevardului cu cei care vor să iasă din centru pe strada Mihai Eminescu. Nici cei care urcau pe Negru Vodă nu-şi mai puteau continua drumul către centru, din cauza sufocării acestui spaţiu de legătură, care nu poate prelua autoturisme venite din trei direcţii. Este punctul în care circulaţia se strangula teribil, fenomen care nu va dispărea după reluarea traficului pe principalele artere.

Şi atunci ce este de făcut? O soluţie de a tempera traficul de calvar de la Bărăţie, care ne-a fost propusă pentru a o prezenta în ziar, este deschiderea capătului din jos de la Hotelul Regal, prin demolarea zidului şi permiterea accesului auto. Cu alte cuvinte, eliminarea ocolului pe la Bărăţie al celor care vor să ajungă la piaţă.

Practic, n-ar fi greu de realizat, însă varianta luată în discuţie în cadrul Comisiei de Circulaţie a Primăriei şi Consiliului Local, desfăşurată în această săptămână, nu este agreată. Motivul: complicaţiile cauzate de statutul de centru istoric, unde orice schimbare presupune un car de avize şi aprobări.

  • Este obligatoriu să se înfiinţeze taxa de parcare în tot centrul

Traficul de coşmar din prezent nu va conduce la scăderea intensităţii nervozităţii şoferilor după încheierea investiţiei de pe bulevard, când se va relua circulaţia auto. Nu, va fi la fel de rău. Şi asta pentru că Primăria nu rupe o dată pisica în două, taxând orice loc de parcare în centru. Peste tot să fie parcări cu plată, pentru a descuraja deplasarea auto, în special, a angajaţilor de la băncile, restaurantele, barurile şi restul spaţiilor comerciale din centru. Toţi vin la serviciu cu maşinile personale, care staţionează cât durează programul de lucru. Aşa se explică infernul de pe străzile câmpulungene lipsite de locuri de parcare, iar acelea care sunt nu sunt taxate. Vă aducem în actualitate experienţa testată de Primărie în toamna anului 2009, când a concesionat parcările municipiului afaceristului Gheorghe Geantă, care, timp de trei luni, a perceput o taxă celor care voiau să parcheze în centru. În scurtul timp cât a fost contractul în vigoare, erau locuri de parcare berechet pe bulevard, căci nimeni nu se îndura să scoată din buzunar taxa modică. Aşa se întâmplă şi în prezent cu parcările „deservite” de parcometre, pe seama cărora încasările sunt foarte slabe. Pentru că Poliţia Locală, care ar trebui să-i depisteze pe cei care n-au în parbriz tichetul de parcare, doarme pe ea.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!