20.2 C
Campulung Muscel
25/06/2024

Femeia de serviciu, înlocuită cu un economist, la Casa de Cultură „Tudor Muşatescu”

Directorul Casei de Cultură „Tudor Muşatescu”, Liviu Iana, a exploatat şansa vacantării unui post, care nu era chiar o necesitate pentru instituţie, pentru a obţine o poziţie pe grila de salariaţi cerută de doi ani. Mai precis, angajata care asigura serviciul de curăţenie la etajul Clubului ARO, în care a funcţionat televiziunea locală, s-a pensionat. Liviu Iana a considerat că, pentru încăperile închiriate, care totalizează sub 200 de metri pătraţi, nu are nevoie de femeie de serviciu. În schimb, susţine el, îi este necesar un contabil, post pentru care pledează de când s-a instalat în funcţia de manager al instituţiei de cultură, care se ocupă şi de sarcini ne-culturale. Pensionarea îngrijitoarei de curăţenie a constituit ocazia perfectă pentru a solicita Consiliului Local să-i accepte transformarea postului acesteia într-unul de economist.

  • „Funcţionăm într-un spaţiu închiriat, de aproximativ 180 metri pătraţi, şi, astfel, postul de îngrijitor nu se mai justifică”  

Pentru şedinţa Consiliului Local, care a avut loc în această săptămână, directorul Liviu Iana a pregătit un material, în care a explicat de ce doreşte „modificarea denumirii structurilor organizatorice interne” în două compartimente: Compartimentul Cultural – Artistic, care va grupa referenţii, şi Compartimentul Financiar – Administrativ, cu un post de economist. Pe statul de funcţii în vigoare până la data aprobării cerinţei acestuia figurau trei compartimente: Compartimentul de Conducere, cu managerul Liviu Iana; Compartimentul de Specialitate – Coregrafie, Teatru, Arte Vizuale, Muzică, cu următorii angajaţi: Ion Horobeanu, Ştefan George Cojocaru, Florian Liviu Cioacă, Gina Lola Timofte şi Ioana Horobeanu; Compartimentul Administrativ, cu postul de îngrijitor vacant.

Cele şapte posturi se menţin pe grila supusă aprobării de către Consiliul Local, cu următoarea justificare înaintată aleşilor de către directorul care cerea transformarea postului de îngrijitor într-unul de economist. „Personalul încadrat, în momentul actual, asigură, în principal, partea legată de activităţile cultural-artistice şi cursurile de specialitate şi aproape deloc partea financiar-contabilă şi administrativă a instituţiei. Această situaţie se echilibrează în prezent cu eforturi şi prin supra-sarcini de către persoanele care au disponibilitate şi doresc să contribuie la buna funcţionare a instituţiei. Menţionăm că funcţionăm într-un spaţiu închiriat, de aproximativ 180 metri pătraţi, în incinta Casei de Cultură a Sindicatelor „C.D. Aricescu”, şi, astfel, postul de îngrijitor nu se mai justifică momentan.”, a menţionat Liviu Iana în solicitarea sa, adresată autorităţilor.

  • De contabilitatea Casei de Cultură se ocupă o firmă privată

La dezbaterea în plen din 30 mai 2023, la care directorul Liviu Iana a fost prezent, aşa cum este obiceiul (nerespectat de majoritatea), când sunt proiecte de hotărâri care privesc o anumită instituţie, mai cu seamă când sunt iniţiate la solicitarea managerului, acesta a reluat motivaţia „promovării” postului. „Organigrama Casei de Cultură nu mai răspunde nevoilor actuale ale instituţiei, având în vedere că ea a fost construită în aşa fel încât să acopere doar partea cultural-artistică. Noi avem acolo coregrafie, arte plastice, muzică, iar pe partea administrativă şi financiar-contabilă nu avem niciun angajat. Tot ce înseamnă juridic, achiziţii publice, resurse umane, contabilitate se realizează cu eforturile pe care le facem noi. Marea majoritate nu suntem specialişti în acest domeniu şi este posibil să greşim. Actualmente, avem externalizat postul de contabil, avem o firmă care se ocupă de contabilitatea instituţiei, dar eu îmi doresc – aşa am scris şi în proiectul de management – ca instituţia, Casa de Cultură Câmpulung Muscel, să funcţioneze după Ordonanţa de Urgenţă 118 din 2006. Eu am solicitat, încă de acum doi ani, un post de contabil la Casa de Cultură şi, având în vedere organigrama Primăriei, nu avem posturi vacante. Aşa că, odată cu vacantarea postului de îngrijitor, prin ieşirea la pensie a doamnei care îl ocupa, am zis că, decât să angajez o femeie de serviciu, pentru nici 200 de metri pătraţi, pe care îi avem acum în chirie, mai bine transformăm acest post. Am rugămintea să susţineţi această propunere, ca să angajăm un contabil, practic, un economist, care să facă şi alte atribuţii şi să ne ajute în eficientizarea activităţii. În ultima perioadă, au crescut atât numărul activităţilor, cât şi volumul de muncă în cadrul Casei de Cultură. Noi ne dorim ca în jurul acestei instituţii – şi sper că am demonstrat până acum câteva lucruri foarte importante – să se desfăşoare viaţa culturală a oraşului nostru.”, şi-a pledat cauza Liviu Iana.

Comentariul consilierului Constantin Ivan, referitor la plurivalenţa candidatului la postul proaspăt creat, a precedat votul care a mers „şnur”. „Singura chestiune este că trebuie să găsiţi un om pe care să-l instruiţi în activităţile complementare: resurse umane, SSM ş.a.m.d. Atestarea este obligatorie.”, a precizat Ivan înainte ca aleşii să-i satisfacă managerului cererea de completare a echipei cu un coleg. Pe care mare mirare să-l găsească la Câmpulung, unde majoritatea angajatorilor suferă din pricina calităţii profesionale a aspiranţilor la job-urile disponibile. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!