R
Potrivit statisticilor, în ţara noastră există în jur de 3.500 de treceri la nivel cu calea ferată care nu sunt prevăzute cu bariere sau semnale acustice şi luminoase. Însă chiar şi acolo unde există astfel de instalaţii menite să-i ferească pe şoferi de necazuri, fie sunt învechite şi prost întreţinute, defectându-se când ţi-e lumea mai dragă, fie vegetaţia abundentă anulează scopul acestora prin îngrădirea vizibilităţii în zonă. Toate acestea sunt rezultatul politicilor duse de mai-marii de la CFR de-a lungul anilor, care nu s-au îngrijit decât de salariile lor şi mai puţin spre deloc de infrastructura din sistem. În plus, nu mai dispune de suficientă mână de lucru care să remedieze toate aceste probleme, în timp ce dezinteresul celor de la centru se oglindeşte în situaţia din teren.
„A leşinat de căldură”
Un caz cu adevărat şocant, tratat de mulţi cu hohote de râs, dar care demonstrează cât de grave sunt problemele pe căile ferate din România, s-a petrecut duminică, pe DN 73, la o oră când circulaţia era intensă. Ca din senin, una dintre barierele de la trecerea la nivel cu calea ferată de la Mihăeşti-Valea Popii, s-a frânt ca o trestie ruptă pe malul unui lac, ajungând pe carosabil. Din fericire, nu i-a căzut niciun autovehicul victimă, însă a reuşit să blocheze circulaţia câteva zeci de minute până când angajaţii CFR au reuşit s-o dea deoparte. Un conducător auto a fotografiat bariera îndoită, care ar fi trebuit de mult înlocuită, şi a postat imaginile pe grupul de Facebook Info Trafic Argeş, cu mesajul „Bariera Mihăeşti a leşinat de căldură”. Lăsând de-o parte gluma, această barieră ar fi putut provoca un accident destul de urât, dat fiind faptul că a cedat brusc şi ar fi putut cădea direct pe vreo maşină care trecea prin zonă. Dincolo de calea de rulare a trenurilor, transportul pe calea ferată la un nivel optim presupune şi creşterea gradului de siguranţă feroviară şi, mai ales rutieră, acolo unde este cazul. Trecerea la nivel cu calea ferată din comuna Mihăeşti-Valea Popii reprezintă cel mai recent exemplu care demonstrează proasta administrare a infrastructurii feroviare (nu că situaţia celorlalte puncte de trecere la nivel cu calea ferată situate de-a lungul DN 73, între Piteşti şi Câmpulung ar fi mai de Doamne-ajută). Narcis MANOLE