2.1 C
Campulung Muscel
08/12/2024

Va fi modernizat şi drumul de la Poienari la Mihăeşti

Alături de Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (D.A.L.I.), Devizul general şi Indicatorii tehnico-economici pentru investiţia de reabilitare a DJ 737 Măţău – Coceneşti – Boteni, consilierii judeţeni au fost de acord şi cu proiectul  de modernizare a drumului care pleacă din Poienari şi ajunge în DN 73, la Mihăeşti.

La întâlnirea de aprobare a bugetului judeţului, din 19 februarie 2020, Legislativul judeţean a votat favorabil proiect de hotărâre privind aprobarea Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Investiţii (D.A.L.I.), Devizul general şi a Indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul „Modernizare DJ 738 Poienari (DN 73 km 44+500) – Jugur – Drăgici – Mihăeşti (DC 11), km 10+200 – 13+600, lungime 3,4 kilometri”.

În prezent, drumul este pietruit, dar acoperit de pământul adus de ape

În susţinerea proiectului de modernizare a drumului judeţean amintit, specialiştii din CJ au ataşat memorii justificative. Într-unul este descrisă starea actuală a drumului, care este una deplorabilă, şi care împiedică desfăşurarea traficului rutier în zonă, cât şi al echipajelor de intervenţie. Drumul judeţean DJ 738 îşi are originea în DN 73 Piteşti – Braşov, având o lungime totala de 22 kilometri, din care asfaltaţi 18,6 kilometri. Terenul pe care se află drumul judeţean este pe domeniul public al judeţului Argeş. Lucrările care reprezintă obiectul prezentei documentaţii se încadrează în categoria C: lucrări de importanţă normala. Structura rutieră are un strat de uzură dintr-o împietruire existentă cu grosimi variabile între 25-35 centimetri, infestată cu pământ. Suprafaţa de rulare prezintă unele degradări, motiv pentru care pe timp nefavorabil circulaţia se desfăşoară anevoios, apele strângându-se pe partea carosabilă în lipsa unor pante adecvate de scurgere către dispozitivele de colectare şi evacuare a apelor. Totodată, infiltraţiile de apă în corpul drumului şi scurgerea ineficientă în lungul drumului au condus la spălări ale materialului granular care a antrenat cedarea fundaţiei drumului. Partea carosabila are o lăţime cuprinsă între 4,20 – 6,00 metri. Scurgerea apelor este deficitară deoarece există cu preponderentă şanţuri de pământ, colmatate cu aluviuni. Au fost identificate podeţe existente dalate sau tubulare, care prezintă depuneri de aluviuni. Şanţurile din amonte şi aval nu funcţionează la capacitate, nici podeţele nu au eficienţa dorită. Elementele de siguranţă rutiera (parapete de protecţie), marcajele şi semnalizarea verticală, lipsesc. Au fost identificate defecţiuni ale structurii rutiere, respective degradări din îngheţ – dezgheţ, pe o suprafaţă de aproximativ 60%. Având în vedere că sectoarele de drum analizate au o îmbrăcăminte din împietruire, impracticabilă în condiţii normale, s-a stabilit că asfaltarea acestora este imperios necesară.

Vor fi modernizaţi 3,4 kilometri

Drumul judeţean studiat este unul de clasă tehnică IV, cu lăţimea părţii carosabilă cuprinsă între 4,2 – 6 metri, cu două benzi de circulaţie şi acostamente de circa un metru lăţime pe ambele sensuri. Se prezintă sub forma unor aliniamente şi curbe desfăşurându-se pe o lungime de 3,4 kilometri, în profilul longitudinal, sectorul de drum judeţean urmăreşte linia terenului. În profil transversal, se va adopta o lăţime a părţii carosabile de 6 metri şi acostamente a câte 0,75 metri de o parte şi alta, astfel încât platforma drumului va fi amenajată pe o lăţime de 7,5 metri. Panta transversală a părţii carosabile va fi de 2,5%, iar a acostamentelor între 2,5% – 4%. Acostamentele se vor realiza din piatră spartă, iar pe zona şanţurilor betonate vor fi de asemenea betonate. Scurgerea şi evacuarea apelor pluviale se vor realiza către şanţuri pereate, rigole, podeţe.

Structura rutieră propusă va avea următoarea alcătuire: 4 centimetri strat de uzură BAPC16; 6 centimetri strat de legătură BADPC 22,4; 15 centimetri piatră spartă; 20 centimetri fundaţie balast.

În vederea colectării şi evacuării apelor au fost prevăzute rigole betonate (1.552 metri), şanţuri betonate (283 metri), două podeţe cu diametrul de 800 milimetri, 4 podeţe cu diametrul de 600 milimetri, un podeţ cu diametrul de 500 milimetri, 4 podeţe cu diametrul de 1.000 milimetri, un podeţ P2, 102 accese către proprietăţi, 94 metri zid de sprijin din gabioane, 350 metri fundaţie tip L.

Două artere secundare, care se desprind din DJ 738, vor fi amenajate pe câte 10 metri fiecare.

Pe toată lungime de 3.400 metri, pentru siguranţa circulaţiei se vor amplasa parapeţi de protecţie metalici, tip H2, se vor executa marcaje rutiere şi se vor monta un număr de 30 de indicatoare rutiere, 34 de borne la fiecare 100 de metri, plus 3 borne kilometrice.

Prin realizarea acestei investiţii, se preconizează a fi sporită siguranţa circulaţiei, reducerea uzurii mijloacelor de transport, reducerea poluării prin reducerea noxelor, îmbunătăţirea accesibilităţii utilizatorilor, bunurilor, serviciilor, pentru o dezvoltarea economică a zonei, ameliorarea condiţiilor de viaţă ale locuitorilor şi ale activităţilor productive desfăşurate în zonă şi eliminarea stării de stres.

Valoarea totală a investiţiei a fost calculată la 13.628.806,72 lei, din care construcţii montaj 10.554.730,28 lei. Durata de realizare, proiectare plus execuţie va fi de 13 luni. Ama IVAN

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!