Una dintre formalităţile începutului de an, pentru Executivul lui Liviu Ţâroiu, pe care o regăsim pe ordinea de zi a primei şedinţe a Consiliului Local, o constituie prelungirea contractului cu Edilul CGA, în calitate de administrator al bazinului de înot. Între municipalitate şi societatea subordonată CL Câmpulung există, din 30 ianuarie 2014, un contract de asociere, al cărui obiect constă în gestionarea activităţii la unitatea de recreere predată operatorului local. În fiecare an, înţelegerea a fost prelungită, situaţie care se repetă şi la început de 2019, când s-a ivit, totuşi, o cerinţă nouă adresată acţionarilor de la Edilul. Şi anume să păstreze, în totalitate, încasările realizate în decursul unui an, asta pentru că, în cei cinci ani de asociere, administratorul vira o treime din veniturile produse de bazinul din Grui bugetului Primăriei. Proiectul de hotărâre pregătit pentru şedinţa de ieri după amiază lăsa la aprecierea aleşilor procentul de încasări revenit municipiului, la fel posibilitatea de a nu mai percepe în acest an nicio cotă din câştigurile obţinute de Edilul pe seama iubitorilor de mişcare în apă. Întrucât această relatare precede votul Consiliului Local, vom reveni într-o ediţie viitoare asupra subiectului, pentru a vă informa în legătură cu generozitatea aleşilor faţă de societatea pe care o patronează.
Directorul Edilului a motivat anularea procentului cuvenit Primăriei din încasări prin reparaţiile făcute la bazin
Pe 23 ianuarie 2019, la Primăria Câmpulung era înregistrată o adresă din partea directorului general al Edilului, Mihail Vasilescu, care solicita înlesnirea punctată în deschiderea articolului şi anume: anularea articolului din contractul de asociere care prevedea ca societatea să achite către Municipiului Câmpulung 30% din veniturile încasate (fără TVA)”. Autorul solicitării motivează de ce apelează la înţelegerea autorităţilor, pentru a-i permite administratorului să păstreze ce încasează. „În cursul anului 2018, s-au făcut reparaţii importante la bazinul de înot – refacere a pereţilor interiori, înlocuirea gresiei, faianţei, sistemul de funcţionare a saunei, etc. – şi, după cum bine ştiţi, în luna decembrie 2018, bazinul de înot nu a funcţionat, din cauza unor defecţiuni majore la instalaţia de filtrare a apei, acestea generând cheltuieli importante, efectuate de către societate. Aşadar, vă solicităm anularea prevederii contractuale de care am făcut vorbire, deoarece, prin administrarea Bazinului Municipal de Înot, societatea înregistrează pierderi financiare importante şi dorim ca tarifele practicate în prezent să nu suporte modificări majore, care să afecteze negativ beneficiarii acestei activităţi.”, le scria directorul Mihail Vasilescu aleşilor.
Asta pe lângă luarea măsurilor care se impuneau pentru continuarea administrării de către Edilul a bazinului de înot. Pentru prima şedinţă din 2019 a Consiliului Local, Executivul a pregătit documentele necesare, care au şi deschis ordinea de zi, printre care şi modelul de act adiţional, cu două articole. Primul prevedea că „se prelungeşte asocierea dintre Municipiul Câmpulung şi SC Edilul CGA SA, cu încă un an, de la data expirării contractului de asociere, respectiv de la data de 31.01.2019, cu posibilitatea prelungirii prin acordul părţilor, dacă se respectă clauzele contractuale, în vederea administrării în bune condiţii a obiectivului de interes public „Bazinul Municipal de Înot.” Iar al doilea articol urma să fie completat cu procentul ce revenea Primăriei din realizările Edilului de peste an din serviciile taxate. Exista şi posibilitatea ca municipalitatea să renunţe la pretenţiile sale, dar, dacă aşa au stat lucrurile, vom afla şi vom anunţa cu altă ocazie.
Şi Primăria a consumat, anul trecut, cu lucrările la bazin aproape 50.000 lei. Executantul lor: Sercop ADN
Anul trecut, şi bugetul local a suportat câteva investiţii la obiectivul de agrement din Grui, unde a fost nevoie de câteva îmbunătăţiri prevăzute încă din momentul aprobării cheltuielilor municipalităţii pe 2018. Vara trecută, pe 27 iunie mai precis, Primăria încredinţa direct firmei lui Ion Pătrăşcan serviciile de înlocuire a două centrale termice 65 kw şi adaptarea la instalaţia existentă. Sercop ADN a fost plătită pentru lucrare cu 41.213,65 lei (8.840,33 euro), 20.606,82 lei pentru fiecare centrală montată şi racordată la instalaţia existentă. Mai înainte de acest contract, Sercop a mai câştigat unul, în aceeaşi lună, iunie 2018, tot pentru o lucrare la bazinul de înot, constând în montarea unui schimbător de căldură, cu acumulare 1.000 litri, la preţul de aproape 8.000 lei.
sursa foto: Mihai Oprescu