Proaspăta hotărâre, în baza căreia Primăria încasează taxa de gunoi, a necesitat modificări la o lună după ce a fost aprobată. Pe 20 decembrie 2018, aleşii câmpulungeni ne impuneau un tarif majorat cu 50 de bani, la 8 lei, omiţând, însă, facilitatea acordată tot de ei, anul trecut, deţinătorilor de case de vacanţă în municipiu, care plătesc doar pentru trei luni din an. Teoretic, cât ţine vacanţa. Prevedere la care, oricum, s-a renunţat cu totul, fiind reformulată şi transpusă într-o normă nouă, îmbunătăţită. După votul incomplet din decembrie, Executivul lui Liviu Ţâroiu, incapabil să facă o treabă ca lumea de la început, aduce completări, care îi vizează pe proprietarii mai multor imobile pe teritoriul municipiului, de vacanţă ori ba, care datorează gunoi pentru una singură, indiferent câte case se află în averea familiei. Taxarea se face doar pentru trei luni pe an, cu condiţia să nu locuiască efectiv la adresa respectivă.
Indiferent câte case are în proprietate, dacă nu locuieşte efectiv în ele, cetăţeanul plăteşte pentru una singură, la alegere, trei luni pe an
În hotărârea reluată în ianuarie, rămâne neschimbată prevederea principală, care priveşte persoanele fizice cu domiciliul în municipiul Câmpulung: nivelul taxei speciale de colectare, transport şi depozitare este de 8 lei/persoană/lună. În decembrie, anul trecut, s-a stabilit că tot 8 lei/clădire (locuinţă de vacanţă)/lună datorează persoanele fizice care nu au domiciliul în Câmpulung, dar care deţin în proprietate o locuinţă de vacanţă în municipiu.
După ce au „rumegat” mai bine acest alineat care omite plata doar trei luni din an, cum fusese stabilit, toamna trecută, economistele din subordinea lui Liviu Ţâroiu s-au hotărât să-l desfiinţeze cu totul şi să-l formuleze. Ce a ieşit sună astfel: „Nivelul taxei speciale de colectare, transport şi depozitare (…) este de 8 lei/lună, multiplicat cu un număr de trei luni calendaristice din an, pentru fiecare proprietar care face dovada că nu are reşedinţa sau domiciliul la adresa proprietăţii respective. Taxa se plăteşte pentru o singură clădire deţinută, indiferent de numărul acestora (apartament, casă, casă de vacanţă, alte clădiri de tip rezidenţial).”
În cazul agenţilor economici şi instituţiilor nu sunt probleme, tariful pe volum fiind aprobat la 100,34 lei/mc + TVA. Noua hotărâre supusă atenţiei Consiliului, la şedinţa de ieri după amiază, împrospătează şi regulamentul în temeiul căruia Primăria colectează taxa, pe care o varsă apoi în contul firmei Financiar Urban. Aşadar, regulamentul adoptat în decembrie 2016, actualizat în septembrie 2018, este înlocuit cu altul nou-nouţ, votat pe 31 ianuarie 2019.
Potrivit regulamentului care specifică mult mai clar situaţia proprietarilor mai multor imobile, cei care au domiciliul în Câmpulung, ca deţinători ai mai multor clădiri pe teritoriul municipiului, datorează taxa de salubrizare pentru numărul de persoane care locuiesc efectiv la fiecare adresă. Fac excepţie clădirile închiriate, situaţie în care chiriaşul este obligat la depunerea declaraţiei. Cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în alte localităţi, care, la fel, sunt proprietarii mai multor clădiri în Câmpulung – apartament, casă, casă de vacanţă, alte clădiri de tip rezidenţial – datorează taxa de salubrizare pentru o singură proprietate, la alegere, pentru o perioadă de trei luni calendaristice din an, multiplicat cu tariful lunar pe persoană. De asemenea, sunt exceptate de la această regulă imobilele închiriate.
Persoanele fizice, care dobândesc o clădire rezidenţială în Câmpulung, în cursul anului, şi care nu locuiesc efectiv la acea adresă, datorează taxa proporţional cu numărul de luni din an rămas, raportat la întregul an fiscal. Nu sunt obligate la plata taxei de salubrizare persoanele care locuiesc temporar în alte localităţi sau în afara teritoriului României, pe timpul şederii, pentru perioade care depăşesc 30 de zile calendaristice consecutiv. În acest caz, proprietarul locuinţei sau împuternicitul acestuia depune o declaraţie rectificativă privind modificarea numărului de persoane, în care să se menţioneze cine a rămas să locuiască la adresa respectivă.
Câmpulungenii care desfăşoară activitate în afara ţării vor prezenta documente traduse în Limba română, din care să rezulte perioada în care sunt plecaţi din localitate: contracte de muncă încheiate cu angajatori din străinătate, contracte de închiriere pentru locuinţe în afara ţării. În situaţia în care nu pot prezenta astfel de documente, vor depune declaraţia iniţială/rectificativă, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere, dată în formă autentică la notarul public, din care să reiasă perioada în care a fost plecat de la domiciliu.
Taxa nu se aplică veteranilor de război, văduvelor de război şi văduvelor necăsătorite ale veteranilor de război, revoluţionarilor şi persoanelor cu handicap grav sau accentuat, persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate şi reprezentanţilor legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat şi ai minorilor încadraţi în gradul I de invaliditate.