-1.4 C
Campulung Muscel
12/02/2025

Cum Spitalul nu găseşte medic la Primiri Urgenţe, postul a fost transformat în medic general cu atestat în domeniu

La solicitarea conducerii Spitalului Câmpulung, consilierii municipali au aprobat din nou modificarea statului de funcţii al unităţii medicale, în sensul că o funcţie vacantă pe care nu s-a reuşit angajarea unui medic specialist în Medicina de urgenţă se transformă într-una de medic de Medicină generală, cu competenţă/atestat în Medicina de urgenţă. Comitetul Director al instituţiei de sănătate se pronunţase pe acest subiect pe 13 august 2018, când a adoptat o hotărâre similară celei votate de aleşi pe 27 septembrie 2018, intenţiile fiind de scoatere la concurs a postului cu cerinţe „îndulcite”. 

Autorii raportului înaintat autorităţilor locale – managerul Grigore Stănescu, directorul financiar-contabil Marinela Cristian, şefa Biroului RUNOS, Elisabeta Matei, şi consilierul juridic Petrina Florea – şi-au motivat astfel solicitarea: „Cele trei posturi de medic în specialitatea Medicina de urgenţă, la Compartimentul de Primiri Urgenţe, au fost scoase la concurs de nenumărate ori, prin publicare şi republicare în „Viaţa medicală”. Numai în decursul anului 2018 au fost publicate de două ori, la concurs putând participa medici cu drept de liberă practică, specialişti sau primari, confirmaţi în specialitatea respectivă, sau rezidenţi aflaţi în ultimul an de pregătire în specialitatea de urgenţă. 

Deoarece nu s-au prezentat candidaţi pentru aceste posturi, considerăm necesar a se transforma un post de medic specialist Medicina de urgenţă într-un post de medic de Medicină generală, atestat în Medicina de urgenţă (…), pentru a fi scos la concurs în vederea ocupării urgente a acestuia. În prezent, în cadrul Compartimentului de Primiri Urgenţe îşi desfăşoară activitatea trei medici, dintre care un medic cu normă de cinci ore/zi şi un medic peste vârsta legală de pensionare, iar gărzile sunt asigurate de cei trei medici şi alţi doi medici cu contract de prestări servicii.” 

Modificarea care a făcut obiectul recentei hotărâri a Consiliului Local fusese aprobată de Consiliul de Administraţie, la şedinţa din 27 august 2018. Hotărârea C.A. reglementează şi alte situaţii aflate pe agenda de lucru a Spitalului Municipal. Aşa cum este scoaterea la concurs a patru posturi vacante: director medical, medic şef la Secţia Pediatrie, ocupat în prezent prin delegaţie, medic şef la Secţia Obstetrică – Ginecologie, şi acesta ocupat tot prin delegaţie, asistent şef la Laboratorul clinic de analize medicale, ocupat prin delegaţie. În cadrul aceleiaşi şedinţe de la Spitalul Municipal, a fost avizată hotărârea Comitetului Director prin care a fost aprobată cererea de întregire a normei, la normă întreagă, în cadrul Secţiei Boli Infecţioase, a dr.Iuliana Podea, medic primar Boli Infecţioase, începând cu 1 septembrie 2018. Alt aviz al Consiliului de Administraţie a fost dat pe marginea hotărârii de scoatere la concurs a postului vacant de medic specialist Boli Infecţioase din cadrul Compartimentului de Prevenire a Infecţiilor Asociate Asistenţei Medicale. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!