Primăria Municipiului Câmpulung, în parteneriat cu Liga Locală a Asociaţiilor de Proprietari pentru Locuinţe, a organizat prima întâlnire de lucru pe anul 2018. Chiar dacă prezenţa a fost obligatorie, mulţi dintre preşedinţii şi administratorii asociaţiilor de locatari – proprietari au lipsit. Nu a fost nevoie, însă, de prea mulţi, ca să se dezbată probleme importante ce se petrec la nivelul asociaţiilor şi, implicit, la nivelul municipiului.
Şedinţa a debutat cu nemulţumirea unuia dintre administratori, care a încercat să îşi spună punctul de vedere asupra organizatorului. „V-aţi autoproclamat! Nu era mai cinstit să faceţi înainte o şedinţă, prin care să se hotărască dacă vrem sau nu să ne reprezentaţi?”, astfel a pus problema un administrator din sală. Răspunsul i-a fost dat de către preşedintele Ligii Naţionale a Asociaţiilor, Ioan Ciculescu, pentru a calma spiritele: „Sunt nominalizat de Liga Naţională a Asociaţiilor din România, de la Bucureşti, împreună cu Primăria Câmpulung. Încercăm să rezolvăm problemele comunităţii, nu am venit aici degeaba, vrem să ajutăm.”
După ce s-au prezentat câteva cerinţe necesare la nivelul asociaţiilor de locatari – proprietari, privitoare la bugetul de venituri şi cheltuieli, s-a vorbit despre importanţa şi respectarea Legii 230/2007 – actualizată anul trecut, care face referire la aspectele juridice, economice şi tehnice cu privire la înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, precum şi modul de administrare şi exploatare a clădirilor aflate în proprietatea a cel puţin trei persoane fizice sau juridice de drept public ori de drept privat, inclusiv în cazul celor care au în structura lor şi spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă. Puţini ştiu, pentru că puţini au fost prezenţi.
Vicele Blidaru: „Sunt foarte multe probleme care se pot rezolva şi cu ajutorul asociaţiilor de proprietari”
Problema parcărilor din municipiul Câmpulung pare să nu aibă finalizare. În ultima perioadă, s-au reabilitat mai multe parcări de pe raza municipiului, iar apoi urmează să fie scoase la licitaţie, pentru cei care le doresc, în schimbul unei sume plătite anual, însă mai sunt destui paşi de efectuat până atunci. Până acum, nu se ştie sigur numărul de parcări care poate fi făcut la fiecare bloc şi nu numai, numărul persoanelor care deţin autoturism şi, mai ales, cazurile celor care au mai multe autoturisme, deoarece şi asta implică o problemă de pus în discuţie. În sprijinul administraţiei locale pot veni şi preşedinţii asociaţiilor de locatari. „Cu ajutorul dumneavoastră, vreau să delimităm zonele respective de parcare, ca să ştim clar câte locuri avem, să venim să marcăm, împreună cu dumneavoastră, locurile de parcare şi să-i identificăm pe cei care deţin autoturism.”, a transmis Mărgărin Blidaru.
Şi cum problema parcărilor este un subiect sensibil pentru câmpulungeni, reprezentanţii asociaţiilor de locatari – proprietari prezenţi la eveniment au avut câte ceva de adăugat, mai ales reprezentanţii asociaţiilor din centrul oraşului. Ce-i drept, chiar pe centru, aglomeraţia este îngrijorătoare. „Să vorbim despre aglomeraţia automobilelor din centrul municipiului. La Primărie, la Judecătorie, la magazine. De câţiva ani, am depus dosar privind parcările cu plată. Noi vrem să plătim parcarea, ca să nu ni se mai ocupe locurile. Dosarul nostru este depus la Primărie de cel puţin cinci ani. Noi vrem să ne folosim de parcări în schimbul plăţii, iar Primăria mai strânge nişte bani la buget. Nu am venit să cerem gratis. Oamenii din asociaţia mea mă tot pun să rezolv problema asta. Parcarea în această zonă chiar a devenit o problemă.”, a spus unul dintre reprezentanţii asociaţiilor de locatari – proprietari. Într-adevăr, la Câmpulung, maşinile sunt mult mai multe în ultima perioadă, iar străzile sunt acelaşi. Acest fapt trebuie să motiveze autorităţile locale ca să urgenteze rezolvarea inconvenientelor. Există străzi unde oamenii nu au loc nici măcar să circule pe trotuar, din cauza maşinilor urcate pe bordură, străzi unde nu mai ai loc să îţi bagi maşina personală, pentru că au parcat neregulamentar alte persoane, iar o altă problemă care implică parcările este creşterea numărului de accidente din cauza lipsei de vizibilitate. Dacă o persoană îşi parchează, aşa cum este moda la noi, o maşină pe jumătatea trotuarului sau să ocupe mult din stradă, cei care circulă, atât pietonii, cât şi şoferii, nu mai au pic de vizibilitate.
Un alt administrator nemulţumit de parcări a fost de la o asociaţie din cartierul Grui. „În Grui, aţi asfaltat în tot cartierul, mai puţin pe strada General Grigore Grecescu. Veniţi să vedeţi câte locuri de parcare se pot face, mai ales că sunt oameni mulţi şi maşini destule!”, a completat administratorul. Organizatorii evenimentului i-au explicat acestuia că se fac toate lucrările într-o ordine şi că ADP-ul execută după hotărârile Consiliului Local, deci, toate se fac într-un anume fel şi că fiecare stradă va avea parcările reabilitate conform proiectului.
Cetăţenii vor semafor la intersecţia de la Biserica „Sfântul Nicolae”
O altă problemă ridicată de acelaşi administrator a fost circulaţia în intersecţia de la „Sfântul Nicolae”, unde s-a propus instalarea unui semafor, pentru a evita aglomeraţia infernală, care se produce pe tot parcursul zilei. „La Casa de Cultură „Tudor Muşatescu” ar trebui pus stop! Să fie semaforizată intersecţia din capul bulevardului. Este inadmisibil ce se întâmplă acolo. Trebuie să se întâmple un accident grav ca să se sesizeze cineva? Acolo, riscul este foarte mare!”, a fost de părere un reprezentant al câmpulungenilor. Bineînţeles că a primit şi răspuns din partea administraţiei locale. Viceprimarul Mărgărin Blidaru a spus că urmează să se facă un studiu de trafic, împreună cu Poliţia Rutieră, deoarece toate măsurile care se iau sunt împreună cu Biroul Rutier, iar dacă se va constata că este necesar, atunci se va pune un semafor în acea intersecţie. Iar la blocurile unde se parchează haotic să se pună semnul de circulaţie „Interzis parcarea, cu excepţia riveranilor”.
Problema parcărilor persistă
Parcări, maşini multe, garaje, etc… cam aşa sună multe discuţii atât la nivelul administraţiei locale, cât şi al locuitorilor oraşului şi nu numai. Toţi pun întrebări, toţi cer răspunsuri, care, la rândul lor, generează alte şi alte întrebări. Şi uite aşa persistă această deficienţă. Viceprimarul ne-a mai spus că problema parcărilor va fi rezolvată într-un timp util, mai ales că sunt zone unde lucrările sunt cât de cât spre final. „Vrem să terminăm lucrările, ca să putem inventaria numărul de parcări. În curând, o să avem răspunsul. S-au făcut foarte multe parcări. Distanţa impusă de lege pentru un loc de parcare este de 2,5 metri. Vedem câte locuri încap într-o parcare, le numerotăm şi apoi le scoatem la licitaţie. Cum terminăm o zonă, cum o să le dăm în folosinţă. Însă, este nevoie întâi să avem regulamentul de final şi inventarierea şi totul în regulă.”, a completat Blidaru. Şi cum este vorba aceea: „belelele vin câte trei”, aceste idei de parcări au adus numeroase întrebări în rândul muscelenilor. Spre exemplu, dacă un cetăţean are trei maşini şi, în primă fază, îi revine un singur loc de parcare, ce va face cu celelalte două? „Va reveni câte un loc de parcare… se ştie! Dacă la un bloc nu sunt solicitări, poate nu toţi oamenii au maşini sau poate nu vor să închirieze locul şi îl lasă liber, atunci, cei care au mai multe maşini pot face cerere şi pentru locurile rămase goale, asta tot sub contract de închiriere.”, a fost de părere Mărgărin Blidaru.
În orice caz, se vor crea locuri de parcare cât să fie de ajuns. În cartierul Vişoi, s-au reabilitat în proporţii destul de mari parcările, iar în cartierul Grui mai sunt câteva străzi şi câteva spaţii libere care se vor transforma în parcare. „În Grui, unde a fost centrala la blocurile dinspre troiţă, vom face o parcare delimitată şi nu numai acolo. Peste tot unde au rămas astfel de spaţii foarte mari între blocuri, încercăm să realizăm parcări pentru toţi.”, a mai spus viceprimarul.
De asemenea, mai este şi parcarea din careul de la fostele blocuri ale tineretului din Grui, aşa cum ştiu cei din cartier că se numeşte. Spaţiul este mare, iar posibilitatea unei parcări este şi mai mare. Însă, există, totuşi, o problemă, că locul acum este cumpărat, iar blocurile sunt private.
Suma închirierii unor parcări va fi în jur de 100 de lei pe an, momentan, aşa s-a stabilit. Şi ca să se înţeleagă, alte oraşe au aceste parcări de foarte mult timp, deci, este şi la noi o necesitate să se uniformizeze parcările şi poate aşa şi imaginea municipiului. Una peste alta, rămâne de văzut câte parcări vor exista pentru fiecare zonă, dacă vor ajunge pentru toate maşinile şi dacă administraţia locală va reuşi să-i mulţumească pe toţi, însă este puţin probabil, pentru că întotdeauna va exista cineva care va fi contra. Despre stadiul lucrărilor, despre numărul de parcări, despre modul de închiriere şi sumele necesare, veţi afla sigur în numerele viitoare, imediat ce administraţia locală va pune definitiv la punct aceste detalii.