04/10/2024

Comportamentul oficialilor de la Ministerul Transporturilor denotă dezinteresul de a repara cele mai proaste şosele din judeţ. Prin urmare, A.S.C.M. va iniţia Proteste pe drumurile naţionale din Muscel Primul: Câmpulung – Curtea de Argeş

La inspecţia întreprinsă, vara trecută, de un secretar de stat din Ministerul Transporturilor la mai multe drumuri naţionale din judeţ, printre care şi Câmpulung – Curtea de Argeş, s-a ţinut de coada delegaţiei şi Liviu Ţâroiu. Fără folos, însă.    

Se conturează tot mai evident perspectiva unor mişcări de protest pe care Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” le-a anunţat a le organiza, în funcţie de atitudinea responsabililor de la Ministerul Transporturilor faţă de solicitarea de a demara urgent lucrări capitale pe drumurile naţionale, în special pe ruta Câmpulung – Curtea de Argeş, rămasă de căruţă, la propriu, în judeţ. Facem această afirmaţie referitoare la iminentele acţiuni, pe care Asociaţia le estimează a fi susţinute de mii de musceleni, profund nemulţumiţi că-şi distrug maşinile pe şosele de care străinii de zonă se feresc, de aici, izolarea investiţională, care ţine departe Muscelul de lumea dezvoltată, având în faţă răspunsul oficialilor de la Ministerul Transporturilor, care au avut o reacţie incredibilă. Un răspuns de câteva rânduri, limitat la singurul drum naţional pe care se fac reparaţii. Nicio vorbă despre Câmpulung – Curtea de Argeş. Ori despre Câmpulung – Târgovişte sau despre Câmpulung – Mioveni, prin Boteni, tot artere naţionale, aflate într-o condiţie jalnică. Adresa A.S.C.M., care descrie pe larg pe ce nenorociri de drumuri sunt nevoiţi să circule muscelenii, a fost plimbată între instituţiile ministerului, Direcţia Investiţii, Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care s-au pus de acord asupra unei sărăcii de informaţii, care justifică perfect manifestarea în stradă a dezamăgirii cauzate nu numai de dezinteresul de a întreprinde reparaţiile necesare, ci şi de maniera de comunicare în acelaşi stil.

De ce a fost nevoie să aşteptăm o lună, pentru cele câteva rânduri care ar fi putut fi transmise în ziua primirii adresei? Pentru că Direcţia Investiţii, Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire, căreia i s-a repartizat solicitarea A.S.C.M., a expediat-o Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aceasta din urmă a răspuns expeditiv Direcţiei, iar Direcţia ne-a pus la dispoziţie răspunsul superficial al Companiei, mai bogat în semnături decât în explicaţii, însoţit de propriul răspuns, la fel de scurt şi incomplet. Pe traseul dintre instituţiile care au corespondat între ele s-au pierdut mai bine de jumătate dintre solicitările A.S.C.M., drept pentru care, în această săptămână, Asociaţia a trimis o nouă adresă Ministerului Transporturilor. Ultima, înainte de a ieşi, împreună cu cei cărora le pasă, în stradă. Iată în continuare cum a decurs dialogul scris între A.S.C.M. şi reprezentanţii statului.

Nr.112/20.07.2017       

Către Ministerul Transporturilor

În atenţia domnului ministru Alexandru Răzvan Cuc

Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”, din municipiul Câmpulung, judeţul Argeş, constituită din 89 de reprezentanţi ai societăţii civile din majoritatea domeniilor de activitate la nivelul comunităţii locale şi nu numai, preocupaţi de îmbunătăţirea condiţiilor de infrastructură rutieră din zona de Nord a judeţului, vi se adresează respectuos pentru a vă semnala situaţia – înclinăm să credem – fără precedent în România: izolarea unei localităţi, prima capitală a Ţării Româneşti, altădată de importanţă economică naţională, din cauza căilor de acces, cu statut naţional şi european, considerabil degradate în deceniile scurse, fără a fi întreprinse investiţii de reabilitare capitală, cu excepţia unor plombări şi consolidări pe porţiuni reduse.

 

Cu nepermis de mare întârziere, în 2014, după cinci decenii de inacţiune, a început reparaţia Drumului Naţional 73, Piteşti – Câmpulung – Braşov, cea mai importantă arteră care traversează zona noastră, chiar prin centrul municipiului Câmpulung. Dincolo de ritmul nesatisfăcător în care se derulează lucrările, atât pe tronsonul Piteşti – Câmpulung, unde intervenţiile n-au fost finalizate nici după trei ani (!) de la debut, cât şi pe tronsonul Câmpulung – Braşov, pe care lentoarea desfăşurării reparaţiilor, ce au impus restricţii de circulaţie, afectează şi va afecta sever turismul din zona Rucăr-Dâmbovicioara, dorim să vă transmitem următoarea nemulţumire a locuitorilor Câmpulungului şi Muscelului. Deşi Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, a solicitat, în 2016, municipalităţii câmpulungene predarea tronsonului de 12 kilometri din DN 73 care străbate municipiul, pentru a fi reabilitat în cadrul investiţiei aflate în desfăşurare, aflăm cu dezamăgire că, în lipsa fondurilor, lucrarea nu va fi executată în viitorul apropiat. Din acest motiv, rugăm la reconsiderarea poziţiei Ministerului Transporturilor faţă de necesitatea întreprinderii în condiţii urgente a investiţiei de care municipiul Câmpulung are atâta nevoie, în demersurile sale de dezvoltare economică şi turistică, după închiderea unităţilor de producţie industrială de care a depins traiul muscelenilor. 

 

Al doilea subiect punctual pe marginea căruia A.S.C.M. solicită implicarea Ministerului Transporturilor este condiţia deplorabilă a Drumului Naţional 73C, Câmpulung – Curtea de Argeş. Artera, amenajată în 1985-1986, cu covor asfaltic şi parţial betonată pe fostul sector de exploatare minieră, între localităţile Slănic-Aninoasa şi Schitu Goleşti, a ajuns, în lipsa unei reabilitări totale, într-o stare imposibil de străbătut în condiţii de siguranţă pentru şoferi şi autoturismele lor. Degradarea cauzată de vechimea drumului, peste trei decenii în care nu s-a întreprins nicio reparaţie de substanţă, a fost amplificată de alunecarea solului, fenomen care continuă şi în prezent. Riscul ruperii complete a şoselei naţionale, serios afectate pe porţiuni însemnate, este iminent şi orice an scurs fără intervenţii de remediere a condiţiei celor 25 de kilometri, între Câmpulung şi Domneşti, plini de gropi, unele lângă altele, imposibil de ocolit, nu face altceva decât să amplifice costurile unei viitoare investiţii. Sunt porţiuni peste care nu se poate trece decât prin ocolirea craterelor uriaşe, fără a se mai respecta regulile de circulaţie. Halul inimaginabil în care se găseşte un drum de importanţă naţională conduce la dereglări ale activităţii societăţilor comerciale, prin întârzierea transporturilor şi prin nerespectarea programului de lucru de către navetişti, împiedicaţi să ajungă la timp la serviciu, din cauza blocajelor formate de autobuze şi vehiculele de mare tonaj. 

 

Contribuie la persistenţa stării de izolare în care se găseşte municipiul Câmpulung, văduvit de investiţii de natură industrială, dar şi de un turism pe măsura frumuseţii zonei, din cauza drumurilor groaznice, şi Drumul Naţional 72 A, Câmpulung – Târgovişte (degradat substanţial, dar numai până la ieşirea din judeţul Argeş şi intrarea în judeţul Dâmboviţa); de asemenea, Drumul Naţional 73D, Câmpulung – Mioveni (prin ruta Boteni – Hârtieşti – Vultureşti – Davideşti), un real pericol, pe anumite porţiuni, pentru viaţa celor care îl tranzitează.

 

În speranţa că vom găsi înţelegere pentru rezolvarea într-un timp cât mai scurt a unor situaţii deosebit de grave, reale şi urgente, Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” solicită un răspuns scris la chestiunile prezentate şi, totodată, alocarea grabnică a fondurilor pentru corectarea unei nedreptăţi făcute Câmpulungului şi Muscelului decenii la rând. Intenţia membrilor A.S.C.M., în care şi-au reunit forţele angajatorii a peste 2.000 de musceleni, este de a-şi arăta nemulţumirea opiniei publice din România, printr-o acţiune de protest, organizată cu respectarea legii, pe fiecare dintre drumurile naţionale descrise, începând cu DN 73 C, Câmpulung – Curtea de Argeş. Însă, înainte de a iniţia o mişcare stradală de anvergură, apelăm la autoritatea funcţiei pe care o reprezentaţi pentru a ne înţelege demersul: drumuri bune asigură unei zone prăbuşite total, îmbătrânite, pe fondul exodului tinerilor şi oamenilor în putere în străinătate, şansa de a-şi dezvolta economia şi turismul, oferind muscelenilor de muncă la ei acasă.

 

Aşteptăm răspunsul dumneavoastră în termenul maxim de 30 de zile, răspuns care, sperăm, va fi favorabil solicitărilor noastre, în caz contrar, începând cu luna septembrie a acestui an, vor fi întreprinse mişcări de protest, în condiţii legale, cu participarea a mii de persoane.

 

Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” este constituită în scopul promovării unui mediu curat, sănătos în zona Muscelului şi al dezvoltării unui turism durabil în zonă. 

 

În speranţa unui răspuns grabnic,

Vă mulţumim şi vă urăm succes în îndeplinirea misiunii propuse!

Preşedinte Ioan NEACŞU

 

Răspunsul ministerului, superficial şi incomplet. Nimic despre drumul Câmpulung – Curtea de Argeş

Ministerul Transporturilor

Direcţia Investiţii, Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire 

Către Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”

Domnului preşedinte Ioan NEACŞU

Referitor la: Reparaţia DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov 

La adresa dumneavoastră nr.112/20.07.2017, înregistrată la Ministerul Transporturilor sub nr.27765/25.07.2017, cu referire la desfăşurarea lucrărilor de reparaţii la drumul naţional DN 73 şi care are un sector în lungime de 11,2 km, ce traversează Municipiul Câmpulung, vă comunicăm următoarele: 

Solicitarea dumneavoastră a fost transmisă de direcţia noastră la CNAIR S.A., care a formulat, din punct de vedere tehnic, răspunsul cu nr.92/566647/08.08.2017, cu privire la contractul „Modernizare DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, km 13+800 – km 42+850; km 54+050 – km 128+250”, pe care îl anexăm prezentei.

Cu stimă, 

Director Mariana IONIŢĂ

Răspunsul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, sumar şi limitat la DN 73

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Către Ministerul Transporturilor, Direcţia Investiţii, Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire 

Doamnei Mariana Ioniţă, director 

Referitor: Modernizare DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, km 13+800 – km 42+850; km 54+050 – km 128+250

 

Ne referim la adresa dumneavoastră nr.27765/25.07.2017, prin care aţi înaintat spre analiză către CNAIR SA adresa Asociaţiei „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” nr.112/20.07.2017. 

În acest sens, vă aducem la cunoştinţă că în cadrul contractului Modernizare DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, km 13+800 – km 42+850; km 54+050 – km 128+250 nu este prevăzut a se moderniza sectorul de drum aferent localităţii Câmpulung (km 42+850 şi km 54+050), deoarece acesta se află în administrarea autorităţilor locale. 

De asemenea, aducem în atenţia dumneavoastră motivele de întârziere în execuţia lucrărilor din cadrul contractului de referinţă:

8Contractul a fost semnat în data de 05.07.2011, iar ordinul de începere a fost dat în data de 19.05.2014, din cauza lipsei alocării bugetare;

8Emiterea cu întârziere a ordinului de începere a generat necesitatea revizuirii Proiectului Tehnic;

8În urma revizuirii Proiectului Tehnic din 2015, au apărut lucrări suplimentare, fiind necesară revizuirea Acordului de Mediu. 

De asemenea, precizăm că lucrările aferente modernizării DN 73 se estimează a fi finalizate la sfârşitul anului 2018.

Vă mulţumim,

Director general Ştefan IONIŢĂ 

 

Direcţia Generală Implementare Proiecte de Infrastructură Rutieră

Director general, ec.Cristian DIAMANDI

 

Direcţia Dezvoltare Drumuri Naţionale 

Director, Ing.Jean IONIŢĂ 

 

Direcţia Dezvoltare Drumuri Naţionale

Director adjunct, Ing.Elena DAN

A.S.C.M. revine cu o nouă adresă către Ministerul Transporturilor 

Nr. 115/22.08.2017       

Către Ministerul Transporturilor

În atenţia domnului ministru Alexandru Răzvan Cuc

Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”, din municipiul Câmpulung, judeţul Argeş, constituită din 89 de reprezentanţi ai societăţii civile din majoritatea domeniilor de activitate la nivelul comunităţii locale şi nu numai, preocupaţi de îmbunătăţirea condiţiilor de infrastructură rutieră din zona de Nord a judeţului, readuce în atenţia dumneavoastră solicitarea referitoare la condiţia Drumului Naţional 73C, Câmpulung – Curtea de Argeş, care, alături de Drumul Naţional 73, Piteşti – Câmpulung – Braşov, a făcut obiectul adresei nr.112/20.07.2017, la care instituţia pe care o conduceţi a oferit un răspuns incomplet şi nesatisfăcător. 

Din păcate pentru câmpulungenii şi muscelenii, în interesul cărora activează Asociaţia noastră, care aşteptau veşti pozitive despre reabilitarea arterelor de importanţă naţională, europeană chiar, din cauza stării cărora zona de Nord a judeţului Argeş a rămas izolată, informaţiile telegrafice despre DN 73, Piteşti – Câmpulung – Braşov, n-au fost urmate de precizările Ministerului Transporturilor despre DN 73C, Câmpulung – Curtea de Argeş. Mai ales că există intenţia exprimată cu maximum de seriozitate a membrilor Asociaţiei noastre şi a susţinătorilor lor de a atrage atenţia opiniei publice naţionale, printr-o acţiune de protest organizată pe şoseaua cu reale şi severe probleme de circulaţie. 

În speranţa că vom beneficia, totuşi, de un punct de vedere al instituţiei pe care o conduceţi, reluăm în această nouă solicitare, pe care o înaintăm în temeiul Legii 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, acel fragment al precedentei adrese care a scăpat atenţiei dumneavoastră.” (partea din adresă care nu a beneficiat de lămuriri din partea oficialilor solicitaţi să răspundă unei doleanţe generale, unei dorinţe a tuturor locuitorilor zonei de Nord a judeţului Argeş).

În măsura în care vom avea mai mult succes decât la prima încercare, ne vom ţine cititorii la curent cum decurge corespondenţa dintre A.S.C.M. şi mai-marii de la Transporturi şi care va fi data declanşării primei mişcări în stradă, în cazul în care demersul de a ne arăta public nemulţumirea a stârnit interesul şi celor din afara Asociaţiei.  „E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!