22.4 C
Campulung Muscel
12/04/2024

Un vânzător de colaci a “furat” startul bâlciului, instalându-se cu o săptămână mai devreme

Dacă era să dăm crezare maestrului de ceremonii zgomotoase, pentru care ne pregătim cu doza de calmante de rigoare, începând de miercuri, 20 iulie, de când intră în vigoare contractul cu organizatorul de evenimente din Târgovişte, ar fi trebuit să se simtă primul rotocol de fum de la grătarele gata de acţiune. Când colo, un fabricant de colaci ungureşti s-a instalat cu o săptămână şi o zi mai devreme decât data stipulată în înţelegerea autorităţilor locale cu firma Palmyra Events, căreia i-a predat, prin contract, Piaţa Primăriei, pentru perioada 20-24 iulie 2016. Dacă asociatul lui Liviu Ţâroiu nu i-a permis grăbitului să se instaleze cu ghereta şi rulota în care, pesemne, înnoptează, pe domeniul public, ocupând, totodată, şi un loc în parcare, înseamnă că acceptul a provenit din biroul de sub care se înalţă parfumul aluatului dulce perpelit la dogoarea jarului. Altfel, dacă nici partenerul lui Ţâroiu şi nici Ţâroiu nu i-au încuviinţat negoţul început a se desfăşura cu o săptămână înainte de startul Zilelor Municipiului, atunci motivul prezenţei vestitorului sărbătorii trebuie să-l constituie intrarea în concediu a întregii Poliţii Locale. Este greu de crezut că, de la începutul săptămânii, de când s-a instalat cu calabalâcul în „zona zero” a municipiului, să nu-l fi văzut pe întreprinzător nici primarul, nici viceprimarul, atitudine care confirmă bănuiala lansată public de Ionel State, la şedinţa Consiliului Local de vinerea trecută, referitor la data la care contractul cu Palmyra este pus în practică. Articolul privitor la „Durata contractului” prevede clar când intră în vigoare: „la data semnării lui” şi este valabil până pe 25 iulie 2016. Dacă Liviu Ţâroiu semna contractul cu Palmyra Events vineri după amiază, după şedinţă, comercianţii puteau da năvală în Piaţa Primăriei, fără ca cineva să poată să-i împiedice. Cum alţi întreprinzători nu i s-au alăturat, până ieri, celui care a “furat” startul parangheliei, înseamnă că insul care cocăleşte de patru zile, sub nasul autorităţilor, nu este venit pe filiera organizatorului din Târgovişte, ci pe filiera Primăriei. 

Cel mai grăbit negustor s-a instalat în Piaţa Primăriei cu o săptămână şi ceva mai devreme   

În plenul Legislativului, primarul a contrazis hârtia, susţinând că înţelegerea cu Palmyra Events este valabilă în perioada 20-24 iulie. Iată cum s-a iscat discuţia provocată de consilierul local PNL Ionel State, care a sesizat în schiţa de contract că data intrării în vigoare este lăsată în aer, fiind, aşa cum am arătat mai înainte, data semnării lui, nu 20 iulie, când încep manifestările. „Dacă mâine (n.r. sâmbătă, 9 iulie 2016)  se semnează contractul, domnii cu firma respectivă pot să-şi pună macarale pe centru. Nu e bine făcut contractul.”, a reclamat Ionel State. „Aţi înţeles greşit.”, a replicat primarul, continuând: „Contractul este valabil pe perioada 20-24. Poate fi semnat ante şi intră în vigoare la data începerii activităţii.” „Consultaţi un jurist!”, i-a recomandat secretarul Nicolae Ghinea, cu precizarea juridică pentru liberal şi telespectatori că „în momentul în care semnezi un contract în care este stipulat termenul, termenul curge de la data stipulată în contract.” 

În contract este, într-adevăr, stipulat că asocierea Municipiului Câmpulung cu Palmyra Events se face în scopul desfăşurării manifestărilor organizate în perioada 20-24 iulie 2016. „Pe parcursul celor cinci zile de sărbătoare, în centrul municipiului vor avea loc diverse manifestări artistice, parc de distracţie, comerţ de alimentaţie publică (exclusiv articole textile, încălţăminte şi marochinărie), activităţi ce vizează cea mai mare arie a publicului câmpulungean.”, cităm din contract, cu rectificarea de rigoare pentru cititori că publicul participant este mai mult rural decât urban, câmpulungenii îndepărtându-se de la o ediţie la alta de bâlciul sătesc deghizat în Zilele Municipiului.  

Dacă 20 iulie reprezintă startul tămbălăului stradal, ce caută rătăcitul cu cozonacii în Piaţa Primăriei, a cărei primenire va începe marţi, 19 iulie, conform spuselor aceluiaşi Liviu Ţâroiu? L-or fi lăsat să vândă de milă, dacă tot a bătut atâta cale, din Harghita până la Câmpulung, ca să scoată şi el o brumă de profit înainte ca centrul să se aglomereze cu tovarăşii de breaslă. 

Piaţa Primăriei, dată asociatului pe baza unei ciorne mâzgălite, cu care Consiliul a fost de acord  

Nu credem că am mai văzut aşa ceva în ultimul deceniu, dacă nu mai bine, de aceea, trebuie să consemnăm şi să arătăm cititorilor noştri ce fel de acte oficiale din partea unei Primării, despre care se presupune că este computerizată până în dinţi, primesc aleşii locali. Asocierea Primăriei cu Palmyra, votată de Consiliul Local, a avut la bază o schiţă a Pieţei Primăriei desenată de mână, cu ajutorul riglei copilăriei noastre! Asta în condiţiile în care astfel de documente se fac în programe speciale, pe calculator, care nu mai sunt o enigmă pentru urbanişti, ci o condiţie obligatorie ca să poată profesa. 

Oare, Executivului nu i-o fi fost ruşine să prezinte Legislativului mâzgălitura pe baza căreia s-a dat votul pentru asocierea cu firma beneficiară a 1.450 de metri pătraţi din domeniul public?! Sigur nu, de vreme ce ciorna executată parcă la o bere a fost expediată în mapele virtuale ale aleşilor. Nu se poate, dacă se ştiu oameni responsabili, să le fie indiferentă maniera superficială în care tratează Primăria astfel de chestiuni importante, încât să-i convingă cu fiţuica întocmită bătrâneşte să-şi dea votul unei asocieri care a început să dea apă la moară înainte de a fi aprobată. Şi nu doar forma rudimentară de prezentare ar fi problema, ci şi suprafaţa este discutabilă. Liberalii au lăsat să se înţeleagă că suprafaţa Pieţei Primăriei, conform proiectului oficial, care există în cadrul instituţiei, este mult mai mare decât cea trecută în hârtia de mână încropită pentru şedinţa de vineri, 8 iulie.    

Ce face Palmyra pentru bună dispoziţia muscelenilor, dar şi pentru bunăstarea ei 

În cadrul asocierii, organizatorul Palmyra Events pune la bătaie 21.000 de euro produşi pe seama domeniului public, iar autorităţile locale contribuie cu Piaţa Primăriei. Contractul prevede că Palmyra Events îşi asumă „responsabilitatea organizării evenimentelor artistice în zilele de 22-23.07.2016 – vineri şi sâmbătă -, a parcului de distracţie, comerţ de alimentaţie publică (exclusiv articole textile, încălţăminte şi marochinărie), pe toată perioada de desfăşurare a Zilelor Municipiului Câmpulung.” Ea se va ocupa de organizarea şi susţinerea financiară a concertelor, inclusiv susţinerea cheltuielilor legate de transportul, masa şi cazarea artiştilor: Nico, Gabriel Cotabiţă, Corina Chiriac şi Marcel Pavel (vineri), Iris şi Cargo (sâmbătă). 

Concret, Palmyra Events se obligă:   

=să organizeze evenimentele (…), în cadrul manifestărilor ocazionate de „Zilele Municipiului Câmpulung 2016” – ediţia a XVIII-a, cu un aport financiar în cuantum de 21.000 euro, la cursul BNR valabil la data semnării contractului de ambele părţi;

=să se asigure că organizarea evenimentelor se face în cele mai bune condiţii, cu respectarea legislaţiei în vigoare;

=să supravegheze prestarea serviciilor, să asigure resursele umane, financiare, necesare organizării şi desfăşurării activităţilor incluse în contract;

=să nu implice financiar Municipiul Câmpulung în ceea ce priveşte obiectul contractului;

=să suporte toate riscurile şi să achite reparaţiile necesare în cazul realizării unor pagube materiale cauzate bunurilor proprietatea Municipiului Câmpulung, precum şi terţelor persoane, împreună cu bunurile acestora, care au suferit prejudicii create direct sau indirect din activităţille cuprinse în evenimentul „Zilele Municipiului Câmpulung 2016”;

=să folosească în zona desfăşurării evenimentului numai autovehiculele strict necesare pentru buna desfăşurare a acestuia;

=să obţină toate celelalte avize şi autorizaţii de la instituţii de profil, în vederea desfăşurării în condiţii legale a evenimentelor enunţate;

=să asigure obţinerea notificărilor privind comercializarea băuturilor, bere, produse alimentare (preambalate sau preparate) de la Direcţia de Sănătate Publică şi de la Direcţia Sanitar Veterinară – pentru produsele de origine animală;

=să asigure mijloacele necesare în vederea apărării împotriva incendiilor pe toată durata desfăşurării obiectului contractului;

=să obţină de la UCMR – ADA – autorizaţia neexclusivă de utilizare a muzicii în scop lucrativ pentru evenimentul „Zilele Municipiului Câmpulung” şi să achite contravaloarea obţinerii acestei autorizaţii;

=să achite către UCMR – ADA contravaloarea taxelor pentru drepturile de autor, conform legislaţiei în vigoare;

=să asigure ordinea publică, în conformitate cu Legea nr. 60/1991, cu sprijinul organelor abilitate, în perioada 20-24 iulie 2016;

=să comunice Serviciului de Ambulanţă, Poliţiei Locale Câmpulung, Poliţiei Municipiului Câmpulung manifestările ce vor avea loc, în vederea acordării sprijinului prin asigurarea de asistenţă şi personal de specialitate, în perioada desfăşurării evenimentelor.

 Municipiul Câmpulung, prin Consiliul Local, se obligă:

=să asigure în mod exclusiv şi gratuit spaţiul de desfăşurare a obiectului contractului în perioada 20-24 iulie 2016, în suprafaţă de 1.450 mp, spaţiu ce este evidenţiat în schiţa de amplasament anexată contractului; 

=să sprijine acţiunile întreprinse pentru organizarea şi promovarea evenimentelor;

=să permită racordarea la sursa de alimentare cu energie electrică şi să achite contravaloarea consumului înregistrat;

=să asigure, în baza listelor furnizate de către SC Palmyra Events SRL, autorizaţiile de liberă trecere şi acces în zonele de desfăşurare a evenimentelor, pentru transportatorii şi furnizorii săi, ce asigură montarea şi demontarea elementelor logistice, cât şi aprovizionarea;

=să permită, în perioada premergătoare şi de desfăşurare a evenimentelor, promovarea spectacolelor;

=să asigure toalete ecologice în locurile de desfăşurare a evenimentelor, precum şi igienizarea lor;

=să asigure, prin intermediul ADP Câmpulung, amplasarea de pubele în locurile de desfăşurare a evenimentelor, curăţenia amplasamentelor şi colectarea deşeurilor rezultate, cu personal specializat în servicii de curăţenie, în perioada 20-24 iulie 2016.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!