0.5 C
Campulung Muscel
10/02/2025

Ca festival internaţional, “Posada” ar fi putut impulsiona consumul Şi turismul în zonă

În ideea de a se întâmpla ceva în Câmpulung, de a face lucrurile să se mişte şi, mai ales, în ideea a impulsiona consumul, Asociaţia “Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul” a regândit maniera de organizare şi desfăşurare a Festivalului “Posada”, având ca inspiraţie evenimente internaţionale, după modelul cărora ar fi putut fi organizat şi evenimentul de tradiţie al municipiului. Turismul era principalul obiectiv ţintit şi atins graţie acestei manifestări, care urmărea atragerea străinilor la Câmpulung, prin transformarea festivalului local într-unul internaţional. Aceasta era ideea, de a pune în mişcare consumul, prin prezenţa publicului – în special, a fanilor care însoţesc trupele peste tot în lume unde concertează –  poate, cu câteva zile înainte de debutul concertelor, probabil, şi câteva zile după, dacă găseau atrăgătoare locurile. Plus că existau şanse să revină şi în cursul anului. Pentru ca locuitorii să nu înţeleagă greşit demersul Asociaţiei “Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”, precizăm că au fost luate în calcul, pentru desfăşurarea festivalului, mai multe zone, cea mai interesantă locaţie asupra căreia au zăbovit cei care au schiţat un proiect în acest sens fiind fostul GRULEN. Aşadar, un amplasament, care nu producea niciun deranj populaţiei, care nu agreează acest gen de manifestări. Vă prezentăm în continuare cum au gândit câţiva membri A.S.C.M. organizarea “Posada”, fireşte, în colaborare cu Primăria.                       

Primăria Câmpulung

Asociaţia „Salvaţi Câmpulungul şi Muscelul”

 

Festival Posada Rock

By Bogdan Simionescu

www.salvaticampulungulsimuscelul.ro

 

Brandul „Posada Rock”

=a fost un nume de rezonanţă în muzica românească rock în anii trecuţi, ante 1990

=locul în care multe nume grele de artişti şi trupe au debutat

=are ÎNCĂ rezonanţă şi nostalgii în rândul artiştilor şi publicului de gen

Ideea… by Bogdan Simionescu

=s-a născut văzând maximum 200 (două sute) de spectatori la Festivalul de Rock „Posada”, brand ante 1990, la care participau trupe şi spectatori din toată ţara.

=observând starea mai mult decât jalnică în care a fost adus acest eveniment, am făcut puţin research în domeniul respectiv (al festivalurilor de muzică de gen din Europa). Surprizele au fost majore şi vor fi prezentate succint.

=dezolant…

Posada Rock – RENAŞTEREA

Mobilul…

=Pe lângă trupele participante la partea de concurs a festivalului, INVITAREA a trei trupe de NOTORIETATE INTERNAŢIONALĂ, care, în urma unor statistici serioase şi oficiale, garantează atragerea a 5.000 – 7.000 persoane, majoritatea străini.

=Aducerea unor trupe ce atrag un număr mai mare de spectatori este pentru moment total DEZAVANTAJOASĂ şi chiar PERICULOASĂ, pentru că un număr foarte mare de oameni poate bloca, la propriu, întregul eveniment, iar oraşul nu poate încă suplini nevoile de organizare, alimentaţie, cazare, transport, etc. pentru un asemenea public.

Financiar…

=Majoritatea banilor necesari vor proveni din SPONSORIZĂRI. Implicarea unor trupe de renume atrage după sine sponsori de renume (exemplu: companii de băuturi alcoolice sau non-alcoolice, firme din domeniul alimentaţiei publice-restaurante).

=Alte surse de finanţare:

-vânzarea de bilete

-bugetul local al Câmpulungului (în fiecare an au fost alocaţi bani pentru organizarea „Posada Rock”. Brandul aparţine Municipalităţii).

Posada Rock – AVANTAJE

Avantajele…

=Modalitate de a face Câmpulungul cunoscut şi atractiv la nivel naţional, cât şi internaţional

=Creşterea rentabilităţii (pe o perioadă limitată) a agenţilor economici locali, care au ca obiect de activitate cazarea, alimentaţia publică, turismul, etc.

=Posibilitatea promovării produselor locale

Posada Rock – STUDIU DE CAZ

Wacken Open Air – Festival

=Este o localitate în Germania, Schleswig-Holstein. Suprafaţa este de 7,1 kilometri pătraţi şi are 1.819 locuitori.

=Este festivalul de muzică rock organizat anual în respectiva localitate, începând cu anul 1990.

=Festivalul a debutat ca unul al trupelor locale, dezvoltându-se pe parcursul timpului şi ajungând la circa 80.000 (optzeci de mii) de spectatori, adică de aproape 44 de ori mai mult decât totalul populaţiei comunei.

=Accesând opţiunea „Shop/Tickets” pe pagina Festivalului, vom observa că toate biletele sunt vândute cu un an înainte de eveniment.

=Festivalul se ţine, pur şi simplu, pe domeniul agricol-arabil al satului.

=Cazarea marii majorităţi a publicului este pe cont propriu: corturi şi rulote.

Kavarna – Bulgaria

=Este festivalul de muzică organizat anual, începând cu anul 2006, pe Stadionul Municipal din Kavarna. A debutat brusc, fără niciun fel de tradiţie, şi a ajuns brand în 10 ani.

=Ca şi în cazul Wacken, marea majoritate a publicului vine cu cortul.

 

Acestea sunt doar două exemple dintre multe altele, unul dintr-o ţară foarte dezvoltată (Germania), celălalt dintr-o ţară asemănătoare României ca dezvoltare şi nu numai (Bulgaria).

Făcând această căutare, am observat cu tristeţe că Festivalul „Posada” nu are nici măcar site.

 

Locul de desfăşurare… Variante

1.Platoul Grui

Avantaje: izolat, piesaj natural, spaţii campare

Dezavantaje: lipsa utilităţilor, control acces, public dificil, transport public defectuos

2.Măţău

Avantaje: izolat, peisaj natural, spaţii campare

Dezavantaje: lipsa utilităţilor, control acces, public dificil, nu se află în Câmpulung, transport public defectuos

3.Fosta centrală electrică

Avantaje: izolat, peisaj industrial, spaţii campare

Dezavantaje: lipsa utilităţilor, control acces, public dificil, transport public defectuos

4.Stadionul Municipal

Avantaje: uşor accesibil, prezenţă utilităţi, control acces, public facil, spaţii campare

Dezavantaje: situat în zona de locuinţe, aspect exterior şi acces deplorabile

Capacitate de cazare pe o rază de 10 kilometri

=3 Tauri (Lereşti): 18 locuri

=4 Anotimpuri (Nămăeşti): 8 locuri

=Alina (Câmpulung): 10 locuri

=Amada (Lereşti): 24 locuri

=Anomis (Câmpulung): 52 locuri

=Belvedere (Valea Mare Pravăţ): 20 locuri

=Ciobănaşu (Câmpulung): 20 locuri

=Casa Cristina (Câmpulung): 36 locuri

=Conacul de pe deal (Mioarele): 34 locuri

=Grădina Mare (Bughea de Jos): 12 locuri

=Hangiţa (Câmpulung): 22 locuri

=Kokett (Câmpulung): 28 locuri

=Magdalena (Câmpulung): 18 locuri

=La Meserie (Valea Mare Pravăţ): 12 locuri

=Liana (Bughea de Jos): 18 locuri

=Hotel Muscelul (Câmpulung): 30 locuri

=Nico Pardon (Câmpulung): 26 locuri

=Pension Valea Mare (Valea Mare Pravăţ): 

    20 locuri

=Piscul Soarelui (Godeni): 30 locuri

=Pomicom (Câmpulung): 24 locuri

=Popas Poiana (Câmpulung): 20 locuri

=Rebeca (Bughea de Sus): 12 locuri

=Un băiat şi o fată (Câmpulung): 14 locuri

=Valea Ursului (Câmpulung): 20 locuri

Total: 528 locuri

Analiza serviciilor (restaurant)

=Capacităţile de cazare existente pot fi folosite pe măsura disponibilităţii (în respectiva perioadă a anului se organizează evenimente-nunţi), în două moduri:

1.Cazare artişti, staff tehnic, organizatori, sponsori, etc.

2.Cazare public: locurile rămase

Propunere: rezervările trebuie făcute cu cel puţin 6-8 luni înainte

Important: artiştii îşi fac cunoscute cererile privind confortul pe care îl doresc. În general, aceste cereri nu sunt negociabile, neîndeplinirea lor ducând la NESEMNAREA contractului.

Transportul public pe o rază de 10 kilometri

=În zonă nu există operator de transport public

=Operatorii de transport în regim privat sunt firmele de maxi-taxi şi taxiurile

=Pot apărea disfuncţionalităţi privind transportul artiştilor, staff tehnic, etc., de la spaţiile de cazare răspândite până la locul desfăşurării evenimentului.

=Pot apărea disfuncţionalităţi privind transportul publicului spre/ de la locul desfăşurării evenimentului

Propunere: crearea unor rute de transport cu caracter temporar, folosindu-se:

=microbuze sau autobuze în regim charter

=pentru transportul artiştilor şi al staffului tehnic, se propune aceeaşi măsură

Intervenţii în caz de urgenţă

Instituţiile abilitate să ofere asistenţă în caz de urgenţă, sunt:

-Serviciul Public de Ambulanţă

-ISU, pompieri şi SMURD

-Poliţia, Jandarmeria

Propunere: Încheierea de convenţii şi/sau contracte cu respectivele instituţii pentru desfăşurarea în bune condiţii a evenimentului, aceste condiţii însemnând asigurarea pe timpul desfăşurării evenimentului a unor vehicule de intervenţie (Ambulanţă, Autospecială Pompieri), numărul acestora urmând a fi stabilit după estimarea numărului de participanţi la eveniment, în concordanţă cu reglementările legale în vigoare.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!