Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

Pe o vreme primăvăratică, în loc de gerul Bobotezei, câmpulungenii n-au mai dat buluc la Agheasma Mare

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2021_Ianuarie_2548_boboteaza.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2021_Ianuarie_2548_boboteaza1.jpgUna dintre cele mai mari sărbători creştineşti, Boboteaza sau Botezul Domnului, a fost sărbătorită la Câmpulung în linişte şi rugăciune, cu masca pe figură şi respectându-se distanţarea fizică. A fost ziua când, prin harul preoţilor, s-au sfinţit apele, rezultând Agheasa Mare, „leacul” care ajută la tămăduirea sufletului şi a trupului. Boboteaza a fost în acelaşi timp şi un prilej de educaţie creştin-ortodoxă şi o încercare a credinţei oamenilor.

În toate locaşurile de cult s-au luat măsuri de prevenire a răspândirii infecţiei cu noul coronavirus, iar jandarmii au vegheat de la distanţă ca acestea să fie respectate, neexistând niciun incident în acest sens sau de orice altă natură. O slujbă specială a fost oficiată şi la Mănăstirea „Negru Vodă” din Câmpulung, la altarul de vară, de către stareţul Ieronim Gheorghiţă şi un sobor de preoţi. Pe o vreme de început de primăvară, în loc de gerul Bobotezei, credincioşii, în rândul cărora am remarcat pe consilierul judeţean Maria Cotenescu şi pe fostul director general de la Edilul CGA, Melania Voinescu, au ascultat învăţămintele creştine şi s-au rugat la Dumnezeu, iar la finalul slujbei au aşteptat în ordine pentru a primi cea mai căutată apă sfinţită din timpul anului. De la o biserică la alta, câmpulungenii s-au repartizat aproape în mod egal ca număr pentru a asista la slujbele religioase şi a umple sticlele cu apă sfinţită, uneori mult mai numeroase decât membrii familiilor. Singurii care au mai animat atmosfera, solemnă prin importanţa evenimentului religios, au fost mai multe grupuri de colindători, veniţi cu „Ciurlezul”, dar şi foarte mulţi cerşetori agasanţi, de care nu scăpai cu una, cu două. Agheasma Mare se ia pe nemâncate timp de opt zile pentru că ea ne cheamă să căutăm viaţa şi bucuria veşnică în iubirea Prea Sfintei Treimi. Nu mâncăm nimic înainte de împărtăşirea cu Agheasma Mare pentru a arăta că nimic din cele lumeşti, care sunt trecătoare, nu e mai important decât hrana spirituală. Ama Ivan

Evenimentul Muscelean