Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Consultanta angajată de Liviu Ţâroiu pentru înfiinţarea asociaţiilor de proprietari, trimisă la blocul de pe Drumul Uzinei

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 500

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2021_aprilie_2576_5.jpgÎn urmă cu un an, după cum v-am relatat la vremea respectivă, Primăria Câmpulung a angajat o firmă din Bucureşti, pe care o plăteşte cu peste 100.000 lei, pentru a controla asociaţiile de proprietari. Încă din 2019, administraţia publică municipală a intenţionat angajarea unui auditor, în afara celui existent în cadrul instituţiei, numai pentru asociaţiile de proprietari. Executivul fie a renunţat, fie a amânat planul de a recruta un salariat special pe problematica precizată, existând în rândul opiniei publice un puternic curent anti-creştere a grilei de personal a Primăriei. Astfel, nu i s-a mai făcut loc unui coleg nou la Compartimentul Audit al Primăriei, după cum a reieşit din achiziţia de servicii, întreprinsă de autorităţile locale. Servicii de management, mai precis, contractate pe 26 februarie 2020, la preţul de 8.925 lei pe lună, ceea ce înseamnă că, pentru douăsprezece luni, colaboratoarea Primăriei trebuia să încaseze 107.100 lei. 

Ce face firma care „informează şi controlează” asociaţiile de proprietari  

Cine este aceasta şi ce prestează pentru municipalitate? Societatea din Bucureşti, Udrescu Building Management SRL, căreia i s-a atribuit direct contractul, va asigura „informarea şi controlul asociaţiilor şi proprietarilor din condominii cu privire la cadrul normativ privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari”. Conform portalului de achiziţii publice, sarcinile firmei care înlocuieşte angajatul pe care şefii Primăriei urmăreau să-l înghesuie în organigramă sunt punctate astfel:

1.Verifică şi îndrumă metodologic asociaţiile de locatari sau proprietari ai acestor entităţi, la solicitarea acestora, în vederea înfiinţării şi înregistrării, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, sau transformării din asociaţii de locatari în asociaţii de proprietari; 

2.Verifică şi îndrumă asociaţiile de proprietari şi proprietarii pentru realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 

3. Verifică şi îndrumă asociaţiile de proprietari şi proprietarii pentru îndeplinirea obligaţiilor locale ce le revin asupra proprietăţii comune; 

4.Primeşte, înregistrează în registratura internă adrese/petiţii/scrisori/sesizări înregistrate la registratura generală a instituţiei şi întocmeşte răspunsuri, în scris, petenţilor, pe tematica specifică serviciului; 

5.Verifică, la sesizarea cetăţenilor, în funcţie de cele solicitate sau, după caz, dacă asociaţiile de proprietari funcţionează în limitele stabilite de lege; 

6.Constatările vor fi consemnate într-un document, care va conţine şi măsurile de remediere ce se impun, document ce se va afişa la avizier; 

7.Întocmeşte procesele verbale de sancţionare pentru neîndeplinirea atribuţiilor de către preşedintele asociaţiei, membrii comitetului executiv, cenzori, administratorul de imobil; 

9.Înregistrează şi arhivează Situaţiile soldurilor elementelor de activ şi pasiv depuse de către asociaţiile de proprietari, în termenele stabilite de lege, şi transmite adrese scrise către asociaţiile de proprietari ale căror situaţii prezintă diferenţe între activ şi pasiv.

După cum remarcaţi, specialistul recrutat nu ajută decât cu sfaturi, cel mult, care, în lipsa resurselor financiare ale asociaţiilor, sunt greu de pus în practică. 

Dacă n-ai asociaţie de proprietari, nu poţi să ceri bani de nicăieri  

Elena Lasconi ne-a declarat, de curând, că este mulţumită de prestaţiile companiei respective, mai cu seamă că are nişte planuri care privesc asociaţiile de proprietari. „Lucrăm de un an cu o firmă, cu Irina Udrescu, aceasta ajută oamenii să se organizeze în asociaţii de proprietari. Am trimis-o la blocul de la uzină, pe drumul către Poienari. Când am ajuns eu în campanie la ei, oamenii aceia au început să plângă. Că eram prima persoană care a ajuns în campania electorală acolo. Şi pe oamenii aceia se prăvale blocul. Ei trebuie neapărat organizaţi, pentru că altfel nu putem depune proiecte. Pică din acoperiş, este o mare problemă acolo. Sunt o grămadă de copii. Căruţă, cal, cocină… e ceva rău.”, este sarcina dispusă de primar partenerei din Bucureşti, angajată pe finalul mandatului anterior.   

„Noi avem probleme cu asociaţiile, a continuat Elena Lasconi. De ce să nu facem noi un parteneriat cu o firmă privată? Dar să mediem acest lucru. Să le dăm autorizaţii ca să construiască la ultimul etaj apartamente în mansardă. Acea firmă privată trebuie să rezolve ca ei să fie organizaţi în mod legal. Astfel poţi să le faci acoperişurile care zboară la prima vijelie. În plus, să le constitui şi lor avantaje. Dacă execută patru apartamente, unul să-l lase asociaţiei, să-şi mai plătească din datorii, să facă ce vor cu ele. Celelalte patru să fie vândute. Toată lumea câştigă din treaba asta. Vreau să văd dacă este posibil din punct de vedere legal, eu doar să vorbesc cu ei, să-i pun în legătură. Să împuşcăm mai mulţi iepuri dintr-odată. Ei pot să aplice pe multe proiecte.”, este o chestiune la care se gândeşte şefa Executivului. 

Blocuri „verzi” pentru a înveseli atmosfera gri a centrului    

Şi tot legat de blocuri, primăriţa Lasconi intenţionează să folosească finanţări atrase - aşa cum este proiectul de mediu, care a trecut prin Consiliul Local, la şedinţa din 25 martie -, pentru a schimba exteriorul măcar al unor imobile centrale. „Am văzut că se dau bani pentru mult verde. Aş dori foarte tare, pentru că mi se pare că este foarte mult granit aici, în Piaţa Primăriei, să avem peretele de la blocului rechinilor verde. Putem să facem şi acoperişuri verzi. Mă interesează să facem la anumite blocuri terase verzi. Mă gândeam că avem o mare problemă cu asociaţiile de proprietari. Dacă oamenii nu înţeleg să se organizeze, conform legii, în asociaţii, nu vom putea să aplicăm pentru fonduri europene nici pentru anvelopare, nici pentru altceva. Trebuie să batem fierul cât este cald.”, a mai spus aceasta. Magda BĂNCESCU

Google Ad

<script data-ad-client="ca-pub-8980371399763499" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>

The most visited gambling websites in The UK