Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Drăceşti nu va fi asfaltată în totalitate până când nu va fi schimbată conducta de apă

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 455

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2021_aprilie_2575_21.jpgDin cele 12 milioane de lei alocate de Guvern administraţiei publice câmpulungene, 3 milioane de lei vor plăti reabilitarea străzii Drăceşti, parte a unui contract care a inclus trei artere municipale. Diferenţa este direcţionată către Bulevardul „Pardon” - 7 milioane de lei şi proiectul „Câmpulung, Capitala Scrisului Românesc” - 2 milioane de lei. Dacă Liviu Ţâroiu rămânea primar, în mod cert, cum prindea executantul o pauză în programul de lucrări, strada Drăceşti era asfaltată, pentru ca afaceristul colaborator al Primăriei să încaseze restul dintr-un contract, pe care Group Concif l-a adjudecat, pe 14 august 2018, la preţul de 10.717.805,15 lei. Primăria scosese la licitaţie contractul cu o valoare estimată de 10.904.039 lei, de unde ar fi trebuit să rezulte o economie de 186.233,85 lei. Economie în privinţa căreia nu suntem convinşi că mai este valabilă, întrucât execuţia vine la pachet întotdeauna cu neprevăzute, care generează costuri suplimentare, nicidecum bani rămaşi în bugetul local. 

Bugetul local pe 2021 prevede 450.000 de lei pentru înlocuirea reţelei                             

Din cele trei loturi care au format obiectul contractului, au fost reabilitate, prin turnarea covorului bituminos şi execuţia rigolelor, Ion Ţicăloiu şi Plăieşi, fiind amânată Drăceşti, din cauză că, la data licitaţiei pentru asfaltare, constructorul Sercop nu se achitase de sarcina realizării reţelei de canalizare. Toate cele trei străzi, una în Grui, două în Mărcuş, aveau fixat un termen de finalizare de 12 luni de la data semnării contractului de modernizare. Ceea ce însemna că, în anul 2019, toate cele trei căi de acces trebuiau să fie nou-nouţe. Asta în condiţiile pe Drăceşti nu exista canalizarea introdusă. Însă, nici în cazul celorlalte două, firma din Bădeni - Stoeneşti n-a dat în clocot să respecte „finish-ul” contractual, întrucât era în întârziere la Piaţa Primăriei. 

De vreme ce s-a ajuns ca Elena Lasconi să facă, în mandatul său, recepţia finală a asfaltărilor pe Ţicăloiu şi Plăieşi, contractate în vara lui 2018, vă daţi seama ce „serioasă” era colaborarea lui Liviu Ţâroiu cu aceşti constructori, pe care îi vom revedea pe şantierul Bulevardului „Pardon”! Asta în condiţiile în care pe strada Ion Ţicăloiu nu erau de reparat decât 1.570 metri, iar pe Plăieşi, 561 metri.          

Ca valoare a fiecărui lot, Drăceşti era cea mai costisitoare, cu un total dat de proiectant de 5.981.500,77 lei (114.808,07 lei - proiectarea; 11.480,81 lei - asistenţa tehnică a proiectantului; 5.855.211,89 lei - construcţiile + montajul). Aici au fost propuşi pentru reparaţii 2.090 metri. Ion Ţicăloiu era mult în urma sa, cu aproximativ 4,3 milioane lei, iar Plăieşi, şi mai în spate, cu o sumă apreciată sub 700.000 lei. 

Restanţa contractului din 2018, strada Drăceşti, se află pe lista de investiţii a acestui an, cu cele 3 milioane de lei, pe care Guvernul s-a angajat că le alocă municipiului. Proiectul de buget local pe 2021 mai prevede 450.000 de lei, pentru înlocuirea conductei de apă. 

Momentan, strada Drăceşti poate fi făcută funcţională doar pe tronsonul care nu mai trebuie spart  

Elena Lasconi a explicat, într-o declaraţie publică, de ce a cerut Guvernului doar 3 milioane de lei, în condiţiile în care lucrarea de asfaltare sare de 5 milioane de lei. Pentru că n-o poate asfalta în totalitate. Din cei 2,1 kilometri, cât măsoară distanţa propusă pentru reabilitare, o parte nu poate deveni funcţională acum. „Adică să ai pe dedesubt şi conducta de apă, canal, gaz, ca să nu mai fie nevoie să spargi. Pe cei 600 de metri, de la Fundeni în sus, toată conducta de apă este „sită”, ruginită… avarii peste avarii la conducta respectivă. Am făcut un proiect pentru a schimba şi conducta de apă. O s-o facem din bugetul local, pentru că n-a fost prinsă în proiect, pentru ca cei 600 de metri să-i facem ca la carte şi să nu mai intervenim asupra lor în următorii 50 de ani. Aşa ar trebui să gândim toate străzile din Câmpulung. Facem ce este pe dedesubt, după care turnăm asfalt şi facem rigole.”, a precizat primarul Elena Lasconi. Magda BĂNCESCU  

 

Google Ad

<script data-ad-client="ca-pub-8980371399763499" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>

The most visited gambling websites in The UK