Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Paznicii au dat concurs. La Primărie a rămas unul, iar la Poliţia Locală, cinci

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1802

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2021_Martie_2571_4.jpgPe 23 martie 2021 s-a încheiat examenul prin care au fost nevoiţi să treacă agenţii de pază ai Poliţiei Locale, pentru a uşura schema de personal a acestui serviciu consistent. Conform organigramei şi statului de funcţii aprobate pentru 2021, Poliţia Locală scade de la 37 la 28 de angajaţi. Deşi ar fi trebuit să fie 24, prin concedierea a 13 paznici. Însă planurile actualei conduceri a Primăriei au fost de înfiinţare a 2 posturi noi, în completarea cărora alţi 2 salariaţi sunt transferaţi aici din Primărie. După cum am relatat în ianuarie, când Executivul a propus, iar Legislativul a aprobat, Poliţia Locală este, de departe, singura structură de lucru a Primăriei care simte efectul măsurilor de reorganizare a personalului Primăriei. Reorganizare care a început cu examinarea şi trierea paznicilor, rămaşi, marţi, 23 martie, într-un număr de 5, conform grilei aprobate la începutul anului. 

Au fost 18, au rămas 5. Examenul s-a încheiat luni, iar rezultatele au fost afişate marţi   

Din luna mai, când intră în vigoare grila de salariaţi restructurată, vor fi cinci agenţi de pază, cu program non-stop. După aprobarea organigramei şi a statului de funcţii pe anul 2021, în luna ianuarie, primăriţa a pus în practică măsura de reducere a personalului Poliţiei Locale. Care trebuia să-şi împuţineze paznicii, de la 18, la 5. Aşadar, 13 trebuiau să plece. Doi dintre aceştia şi-au pregătit dosarul de pensionare, prin urmare, nu s-au mai înscris la concursul pentru cele cinci locuri. 16 s-au prezentat la examinarea scrisă, pe care şefa instituţiei a catalogat-o drept „un dezastru”. „Au primit subiecte foarte uşoare şi au luat cu indulgenţă, dintre cei 16, 7. Unul a reuşit „performanţa” de a obţine zero puncte.”, a descris Lasconi prima etapă de triere a angajaţilor Poliţiei Locale. 

Luni, 22 martie 2021, au fost programate proba practică şi interviul. Înainte de susţinerea acestor teste, temerea primăriţei, împărtăşită presei, era că din cei 7 vor rămâne mai puţini decât avea nevoie, situaţie în care consecinţa firească era scoaterea la concurs a posturilor de paznici la Poliţia Locală. Lasconi mai spunea că a luat legătura cu Jandarmeria, pentru a obţine sprijin la nevoie, în sensul de a asigura paza la Policlinică, în parcuri, sau patrulări.

După testele de luni, nu va fi nevoie de un nou concurs pentru paznicii Poliţiei Locale, pentru a recruta din afara instituţiei, deoarece comisia de concurs a selectat dintre cei rămaşi fix cinci „bucăţi”, câte erau necesare asigurării acestei funcţii a serviciului Primăriei. 

Rezultatele după testarea programată la începutul săptămânii arată astfel: 

=Achim Mihai Cristian: 63,33 puncte - proba scrisă; 77 puncte - interviu; 140,33 - punctaj final; Admis;     

=Beck Ursea Laszlo: 50 puncte - proba scrisă; 51,33 puncte - interviu; 101,33 - punctaj final; Respins;

=Guţă Constantin Alin: 72,33 puncte - proba scrisă; 71 puncte - interviu; 143,33 - punctaj final; Admis;

=Liţă Ion Adrian: 50 puncte - proba scrisă; 64,33 puncte - interviu; 114,33 - punctaj final; Admis;

=Muşat Cristinel Gheorghe: 59 puncte - proba scrisă; 53,33 puncte - interviu; 112,33 - punctaj final; Respins;

=Stăvaru Virgil Laurenţiu: 51,33 puncte - proba scrisă; 78,66 puncte - interviu; 129,99 - punctaj final; Admis; 

=Voica Petrilena: 62 puncte - proba scrisă; 64 puncte - interviu; 126 - punctaj final; Admis.         

Agenţii de pază au fost evaluaţi de o comisie formată din Auraş Ghiţă, preşedinte, Ioana Marcu şi Gabriel Avram Radu, membri, şi Ionuţ Ţuţea, secretar.        

Ce presupune reorganizarea Poliţiei Locale 

La Poliţia Locală, vă amintim că reorganizarea presupune eliminarea mai multor compartimente, care funcţionau cu un singur angajat. Nu şi a angajaţilor. Dispar Compartimentul în domeniul Protecţiei Mediului, Compartimentul în domeniul Activităţilor Comerciale şi Compartimentul Disciplinei în Construcţii şi Afişaj Stradal. Cei trei poliţişti locali din cadrul lor - Viorela Bâlă, Emanuela Georgeta Bratu şi Auraş Ghiţă - vor fi transferaţi la un compartiment nou, Autorizări şi Control Comercial. Tot aici vor fi aduşi, de la Compartimentul Autorizări şi Autorizaţii de Funcţionare al Primăriei, Carmen Bădulici şi Liviu Popescu. Se desfiinţează şi cel de-al patrulea compartiment, cel în domeniul Evidenţei Persoanelor, al cărui unic post era, oricum, vacant. Postul, în schimb, rămâne valabil ocupării lui în viitor, fiind mutat într-un compartiment nou, Monitorizarea Domeniului Public şi Privat.          

Compartimentul Circulaţie pe Drumurile Publice, care devine serviciu, se reduce de la 12 oameni la 8. Tot la Circulaţie va ajunge, ca şef de serviciu, actualul conducător al Poliţiei Locale, Dragoş Nicolae. O reducere, prin mutare a posturilor, se va produce şi la Compartimentul Ordine Publică, Linişte Publică şi Paza Bunurilor, unde din 20 rămân 4. Iar în titulatură nu rămâne decât „Ordine Publică” şi asta pentru că paza puternic restructurată, de la 18 posturi la 5, este mutată la un compartiment nou înfiinţat: Dispecerat şi Supraveghere Video.      

Se înfiinţează şi un Compartiment de Monitorizare a Domeniului Public şi Privat, tot cu cinci posturi, dintre care unul nou. Tot nouă este şi funcţia de  director executiv la noua Direcţie Poliţie Locală, care va câştiga la fel ca directorul economic Violeta Iarca, directorul Socialului, Cătălin Bădiţa, şi arhitectul şef, care va fi acesta. 10.070 lei este salariul de bază, fără indemnizaţia de hrană.

Recapitulând structura Poliţiei Locale, devenită direcţie, aceasta arată astfel: 

=Director executiv;

=Serviciul Circulaţia pe Drumuri Publice: şef serviciu + 7 poliţişti locali;

=Compartiment Ordine Publică: 4 poliţişti locali; 

=Compartiment Monitorizare a Domeniului Public şi Privat: 5 poliţişti locali; 

=Dispecerat şi Supraveghere Video: 5 agenţi de pază; 

=Autorizări şi Control Comercial: 3 poliţişti locali + 2 inspectori. 

De la un total de 37 de salariaţi, numărul maxim acceptat pentru populaţia Câmpulungului, de 35.515 de locuitori, câţi figurăm în I.N.S., Poliţia Locală se reduce la 28, prin eliminarea celor 13 posturi de paznici, înfiinţarea a două posturi noi şi transferarea a doi inspectori din Primărie la Poliţia Locală. 

Primăria rămâne cu un singur paznic, care va fi o femeie  

Reorganizarea aparatului primarului a produs schimbări şi la nivelul Compartimentului Administrativ al Primăriei. Executivul a cerut şi a obţinut desfiinţarea a 2 din cele 3 posturi de agent de pază. Pentru singurul post rămas trebuia susţinut examen. „Selecţia” s-a ţinut pe 12 martie, când, de fapt, s-a constatat că Gheorghe Dîmboviceanu şi Florin Stoican n-au depus cerere de înscriere la examen. Singura înscrisă a fost Georgiana Ungureanu, pentru care a funcţionat următoarea regulă a concursului: „În cazul prezentării unui singur candidat pentru proba scrisă, acesta va rămâne pe post, nefiind obligat să susţină examen.” Aşadar, neavând concurenţă din partea colegilor, doamna respectivă rămâne singurul paznic al instituţiei. 

Magda BĂNCESCU 

Google Ad

<script data-ad-client="ca-pub-8980371399763499" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>

The most visited gambling websites in The UK