Printre sarcinile esenţiale bifate de Compartimentul de Protecţie Civilă al Primăriei Câmpulung în ultimul an, de când la conducere se află Cristian Bărbulescu, punctăm actualizarea Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, montarea de hidranţi şi soluţionarea, în bună măsură, a petiţiilor primite de la cetăţeni. Iar în lucru se află pregătirea „logisticii” pentru desfăşurarea scrutinului electoral din 9 iunie 2024 şi obţinerea avizului de securitate la incendiu pentru Zilele Municipiului Câmpulung şi evenimentele ulterioare de peste vară, cu spectatori şi spaţii comerciale.
- A fost actualizată componenţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă
Şeful Protecţiei Civile din Primăria Câmpulung, Cristian Bărbulescu, s-a prezentat în faţa consilierilor municipali la şedinţa extraordinară din 15 mai 2024 cu un raport semestrial de activitate, formalitate la îndeplinirea căreia este obligat prin Legea nr. 307/2006, privind apărarea împotriva incendiilor. Şi nu numai că s-a prezentat, dar l-a şi susţinut atât pentru aleşi, fie că l-au frunzărit ori ba, dar şi pentru câmpulungenii care au urmărit transmisiunea în direct a dezbaterilor. Oricum, informaţia furnizată de Cristian Bărbulescu a fost primită într-o manieră mai facilă decât prin conţinutul raportului pregătit de acesta, pentru a fi analizat, la o jumătate de an, atât în Consiliul Local, cât şi în Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă. Analiza se realizează şi anual.
Din luna iunie a anului trecut, Cristian Bărbulescu, fostul comandant al Detaşamentului de Pompieri Câmpulung, a preluat un domeniu „şchiopătând” al Primăriei, Protecţia Civilă şi Situaţiile de Urgenţă, care până la el a „funcţionat” într-o inerţie sinonimă cu dezinteresul. Ce a fost… a fost, important este că auzim din gura celui care a preluat compartimentul termenul „dinamică”, ceea ce înseamnă că se pun la punct lucruri care trebuiau să zbârnâie până acum.
Cristian Bărbulescu spunea că a încercat să cuprindă în sinteza sa deficienţele găsite, care s-au remediat pe parcursul anului trecut de când conduce Protecţia Civilă a Primăriei. „Problemele sunt în dinamică, le soluţionăm, multe documente de organizare şi de management la nivelul structurilor situaţiilor de urgenţă au fost rezolvate. După încadrarea postului de Protecţie Civilă s-a actualizat componenţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, astfel încât am prins în C.L.S.U. toţi şefii de instituţii din municipiul Câmpulung, care pot avea atribuţii în cazul unui dezastru, spre exemplu. Am prins, pe lângă cei dinainte, operatori economici precum Hidroelectrica, ABAAV – Administraţia Bazinală de Apă Argeş – Vedea, Salvamont. A rămas componenta de Salvamont viabilă, în sensul că suntem aproape de munte şi putem avea evenimente la care pot să intervină dânşii. De asemenea, Ambulanţa Piteşti, Ambulanţa locală şi ceilalţi conducători de instituţii. Avem prinşi şi specialişti care ne pot sprijini în activitatea noastră.”, a precizat Cristian Bărbulescu.
- În Câmpulung sunt, în acest moment, 107 hidranţi supraterani
O acţiune întreprinsă în această perioadă a constituit-o montarea hidranţilor. „Mulţumesc mult celor de la Edilul CGA că ne-au sprijinit în această activitate. În acest moment, avem 107 hidranţi supraterani în Câmpulung. S-a mers – şi apreciez acest lucru – pe înlocuirea celor vechi cu hidranţi noi şi ştiu că se face un efort deosebit din partea Edilului. Am avut o colaborare bună şi în sensul în care am ales de comun acord locurile în care se montează aceşti hidranţi, astfel încât să avem toate zonele acoperite. Mai avem ceva de lucru, în zona cartierului Flămânda şi pe partea de sud a oraşului, dar sunt convins că le vom rezolva şi pe acestea.”, a continuat şeful Protecţiei Civile.
- Peste 30 de sesizări, din care jumătate au fost numai în acest an
Acesta mai spunea că, împreună cu colegii de la Poliţia Locală şi de la alte departamente, a participat la peste 30 de sesizări în această perioadă. 50% au fost primite în 2024. „Sunt sesizări venite de la cetăţeni atât în timpul audienţelor, cât şi în mediul online, pe aplicaţia E-Muscel şi în scris. Multe dintre ele sunt soluţionate. Pentru unele dintre ele nu aveam competenţa necesară să putem face mai mult, dar ne preocupă tot ceea ce au cetăţenii privind situaţiile de urgenţă, privind evacuarea din blocuri, privind depozitarea de materiale. Acestea au fost aspectele principale care au vizat petiţiile.”, a punctat Cristian Bărbulescu.
- Ridică ceva probleme clădirile şcolare lipsite de activitate, în care vor fi amenajate secţii de votare
În prezent, agenda de lucru a Protecţiei Civile include trei obiective imediate: alegerile din luna iunie, pregătirea din punct de vedere al securităţii la incendiu a Zilelor Câmpulungului şi oportunitatea înfiinţării unui serviciu voluntar al situaţiilor de urgenţă.
„În primul rând, vrem să ieşim la capăt în siguranţă cu procesul electoral. Chiar acum (n.r. miercuri după amiază) vin de pe teren, în urma unor verificări pe care le-am efectuat la toate locaţiile în care se organizează secţiile de votare, să vedem dacă sunt probleme. Am identificat unele, le vom rezolva până în momentul alegerilor locale şi, de asemenea, vom acorda sprijinul necesar acolo unde nu putem să găsim resurse. Avem acele locaţii care sunt în administrarea Primăriei şi care, deocamdată, nu au activitate curentă. Este vorba despre Grădiniţa de la Valea Româneştilor, Grădiniţa nr.6, de pe strada Grigore Alexandrescu, şi Şcoala nr.4, cam acestea ar fi locaţiile puţin mai vulnerabile din acest punct de vedere, pentru că nu este activitate continuă. Dar le vom rezolva.”, a afirmat Cristian Bărbulescu.
Şi tot legat de alegeri, „este în atenţia noastră o activitate legată de asigurarea mentenanţei electrice pe timpul votării. Există un e-mail venit în acest sens şi ne vom preocupa să vedem cum asigurăm permanenţa pentru intervenţii pe timpul alegerilor.”
- „Pentru locaţiile care au peste 200 de locuri pe scaune sau peste 2.500 de metri pătraţi de suprafaţă de spaţii comerciale este nevoie să obţinem aviz de la ISU”
Cu titlu de obiectiv de îndeplinit, după cum a anunţat acesta, este derularea procedurii pentru obţinerea avizului de securitate la incendiu, formalitate premergătoare organizării Zilelor Municipiului Câmpulung. „Un alt aspect important, pe care îl avem deja în derulare, despre care vom discuta, deşi pare timpuriu: este vorba despre Zilele Municipiului Câmpulung şi alte manifestări care urmează acestor zile. De ce spun că pare timpuriu? Anul trecut şi nu numai anul trecut, ne-am confruntat cu lipsa autorizaţiei sau avizului de securitate la incendiu pentru locaţiile care au peste 200 de locuri pe scaune sau peste 2.500 de metri pătraţi de suprafaţă de spaţii comerciale. Pentru acestea este nevoie să obţinem aviz de la ISU. De aceea avem în preocupare să vedem cum facem acest lucru, ca să ieşim la capăt pozitiv şi să nu mai întâmpinăm greutăţi. Se face documentaţie şi vedem cum reuşim să facem achiziţia.”, mai spunea şeful Protecţiei Civile.
- „Un serviciu voluntar ne-ar ajuta foarte mult să intervenim prompt într-o situaţie de urgenţă majoră atunci, pe moment”
Încheiem această relatare despre prezenţa şefului Protecţiei Civile la şedinţa Consiliului Local de ieri după amiază cu dorinţa acestuia de a avea la Câmpulung un serviciu voluntar al situaţiilor de urgenţă. „Am avut o perioadă în care nu ne-am confruntat cu ceva deosebit în acest semestru şi nici anul trecut. O altă preocupare pe care o avem, pe lângă partea de documente şi de management al situaţiilor de urgenţă, este analiza oportunităţii creării unui serviciu voluntar la nivelul municipiului. Legea nu ne obligă să avem un serviciu voluntar, este un aspect de interes, după părerea mea, şi am putea să analizăm aceste lucruri, pentru că un serviciu voluntar ne-ar ajuta foarte mult să intervenim prompt într-o situaţie de urgenţă majoră atunci, pe moment. Fără să fim nevoiţi să aducem Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă, care necesită mai mult timp, necesită prezenţa oamenilor aici. Deciziile vor fi luate fie în paralel, fie ulterior intervenţiei prompte a unui serviciu voluntar.”, a mai precizat invitatul dezbaterii aleşilor.
Toate amănuntele enumerate verbal au fost cuprinse în sinteza scrisă înaintată consilierilor locali. „Vă rog să fiţi de acord cu ceea ce am prins aici. Avem sprijinul din toate sectoarele, compartimentele, direcţiile din primărie, în limita resurselor pe care le avem. Nu avem un buget foarte bogat legat de situaţiile de urgenţă, dar încercăm să ne facem treaba aşa cum putem şi sper să ieşim bine şi în acest an cu toată această activitate. Am avut şi control de la ISU, şi control din partea organelor militare care se ocupă de mobilizare, este şi acesta un aspect. Ne cer lucruri pe partea de mobilizare şi pregătirea teritoriului pentru apărarea ţării, unde sunt multe lucruri de făcut. Toate le avem în atenţie. Eu promit că, atât timp cât sunt aici, să încerc să ne adunăm la aceeaşi masă şi să discutăm mai mult decât am făcut-o până acum legat de aceste aspecte.”, a încheiat Cristian Bărbulescu.
Magda BĂNCESCU