Cele mai mari proiecte aflate pe agenda viitorului mandat al administraţiei publice a Câmpulungului privesc infrastructura rutieră şi cea de utilităţi. Ce-i doare pe oameni mai tare: starea drumurilor şi reţeaua de apă şi canalizare. În mai multe rânduri, primăriţa Elena Lasconi a explicat cum intenţionează să rezolve asfaltarea a 20 de kilometri de străzi câmpulungene: accesând fonduri europene pentru crearea de piste de biciclete, altminteri, nu există nicio şansă de a atrage bani nerambursabili pentru investiţia de reparaţie a carosabilului. UE nu acordă finanţări pentru asfaltare, însă asfaltarea poate fi rezolvată în cadrul unor proiecte de tipul celui menţionat. Celălalt proiect de anvergură, având cea mai mare valoare dintre toate, are ca temă extinderea reţelei de canalizare pe aproximativ 40 de kilometri de străzi din Câmpulung lipsiţi de această utilitate.
- Elena Lasconi, despre lucrările de canalizare: „Ceva care să provoace mai mult disconfort decât canalizarea nu există”
Proiectul cu cea mai mare valoare, dintre toate depuse la PNRR de Primăria Câmpulung, este cel al extinderii reţelei de canalizare menajeră pe 37 de străzi, totalizând aproximativ 37 de kilometri. Suma de care este nevoie pentru realizarea unei investiţii de amploare se cifrează la aproximativ 48 de milioane de lei. Dacă Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă va finanţa această urgenţă a Câmpulungului, care denotă stadiul de înapoiere al municipiului, lipsit de canalizare pe o zonă atât de întinsă, atât în sud, cât şi în nord, în doi ani este estimat să se îndrepte o carenţă severă a oraşului.
„Lucrarea de canalizare este cea mai urâtă lucrare de infrastructură care poate exista. Ceva care să provoace mai mult disconfort decât canalizarea nu există. Sunt anumite zone pentru care trebuie să gândeşti proiecte separate pentru a pune microstaţii de epurare, cum ar fi Grădişte sau Mărcuş. Însă ne dorim să avem canalizare pe toate străzile din Câmpulung. Toate străzile din Câmpulung să aibă conducte de apă şi de canalizare. Şi gazul este foarte important. Şi dacă nu se va deschide nimic pe fonduri europene pentru gaz, în următorul mandat, vreau să ducem gazul pe toate străzile din Câmpulung. Se va întâmpla acest lucru. Este posibil şi este o lucrare care merge foarte repede.”, spunea, de curând, primăriţa Elena Lasconi.
- 1.500 de gospodării nu au acces la un sistem de canalizare a apei uzate
Proiectul de canalizare al Câmpulungului depus la PNRR, în februarie 2023, are o valoare de 47.889.824,18 lei, din care construcţii + montaj, 41.824.706,23 lei. 36,864 km este lungimea reţelei de canalizare pe care administraţia publică locală intenţionează s-o asigure prin această investiţie, care prevede 1.596 racorduri de canalizare şi două staţii de pompare. Investiţia include şi 2,45 km de reţea de apă, plus 75 de branşamente. Durata estimată de execuţie a obiectivului este de 24 de luni.
„Sistemul de canalizare al apelor uzate din municipiul Câmpulung Muscel este un sistem mixt, care s-a dezvoltat în mai multe etape. Populaţia racordată la acest sistem este de 20.598 locuitori, reprezentând 55,8% din populaţia totală a municipiului de 36.944 locuitori.
Sistemul de canalizare este alcătuit în principal din două zone:
-Zona de canalizare de pe malul drept al Râului Târgului, care funcţionează în sistem mixt.
Canalizarea menajeră şi cea pluvială sunt comune pe anumite străzi, astfel încât în staţia de epurare a oraşului, apele uzate menajere ajung în amestec cu apele pluviale. În această, zonă au fost executate, în timp, canale colectoare de apă uzată menajeră, circulare, cu diametre între 250 – 60 mm şi un canal menajer principal, ovoid de dimensiunea de 800/1200 mm, precum şi canale pentru ape pluviale realizate din beton şi PREMO, cu diametre între 600 – 1000 mm, cu evacuare în Râul Târgului, prin intermediul a 10 guri de descărcare;
-Zona de canalizare de pe malul stâng al Râului Târgului, care funcţionează în sistem divizor.
Apele uzate menajere şi cele industriale sunt dirijate gravitaţional spre Staţia de Epurare, prin canale cu diametre cuprinse între 250 – 500 mm, iar apele pluviale sunt preluate de canale cu diametre între 800 – 1200 mm şi evacuate în emisar (Râul Târgului) prin 14 guri de descărcare.
Lungimea totală a reţelei de canalizare ape uzate din municipiul este de 93,87 km, din care 75,37 km este reţea de ape uzate menajere şi 18,5 km este reţea pluvială.
În prezent, aproximativ 1.500 de gospodării nu au acces la un sistem de canalizare a apei uzate, situaţie ce afectează peste 3.500 de locuitori. Prin acest studiu, ce vine în completarea studiului efectuat în anul 2019, pentru zona Calea Pietroasă, ne propunem să extindem reţeaua de canalizare menajeră a municipiului, atingând un grad de acces al populaţiei la nivel de UAT de peste 98%.”
Proiectul constă în investiţii pentru extinderea reţelelor de canalizare care se vor implementa pentru următoarele zone şi străzi:
- 1.Strada Şoseaua Naţională: 5,69 km; de la nr.4 – Podul Anei (limita comunei Schitu Goleşti);
- -Tronson 1: 3,16 km; de la conducta din oraş, până la trecerea la nivel cu calea ferată şi intersecţia cu strada Grigore Alexandrescu;
- -Tronson 2: 2,53 km; de la intersecţia cu DN 73C, până la intersecţia cu strada Al.Grigorescu, la trecerea la nivel cu calea ferată;
- 2.Strada Ulieru: 0,206 km; de la intersecţia străzii Bucegi (nr.1), până la intersecţia cu Şoseaua Naţională;
- -Şoseaua Naţională refulare: 2,53 km; de la intersecţia cu DN 73C, până la intersecţia cu strada Al.Grigorescu, la trecerea la nivel cu calea ferată;
- 3.Strada Drumul Morii, de la Şoseaua Naţională, la Staţia de Epurare: 1,36 km; de la nr.2, la nr.24 (Şoseaua Veche);
- 4.Strada Drumul Morii, de la Grigore Alexandrescu, la Staţia de Epurare: 0,7 km; de la nr.10, la nr.13 (înainte de Staţia de Epurare);
- 5.Strada Drumul Morii: 0,23 km; de la Staţia de Epurare, până la nr.19;
- 6.Strada Izlaz: 0,520 km; toată strada;
- 7.Aleea Decovilului: 0,216 km; intersecţie cu Şoseaua Naţională, până la nr.2;
- 8.Strada Drumul Uzinei: 0,283 km; intersecţie cu Şoseaua Naţională, până la limita cu Poienarii de Muscel (blocul de familişti);
- 9.Strada Valea Unchiaşului: 2,369 km; intersecţia cu strada Izlaz, până la intersecţia cu Şoseaua Naţională (nr.2) – lungimea integrală a străzii;
- 10.Strada Drumul Godeni: 0,872 km; intersecţia cu Şoseaua Naţională, până la nr.31 – lungimea integrală a străzii;
- 11.Strada Fraţii Săndescu: 0,85 km; de la nr.2, la nr.18, în spatele blocurilor;
- Şoseaua Naţională + străzi adiacente: 15,826 km.
- 12.Strada Boboc: 0,76 km; integral;
- 13.Strada Ocnei: 0,518 km; integral;
- 14.Strada Fătuleşti: 0,19 km; integral;
- 15.Strada Mărcuşi: 1,44 km; intersecţia cu Şoseaua Naţională, până la intersecţia cu strada Drăceşti – lungimea integrală a străzii;
- 16.Strada Valea Ursului: 0,91 km; intersecţia străzii Drăceşti, până la intersecţia cu strada Valea Tiţei – lungimea integrală a străzii;
- 17.Strada Giugeşti: 0,41 km; de la nr.1, la nr.22 – lungimea integrală a străzii;
- 18.Strada Valea Tiţei: 0,9 km; intersecţia cu strada Drăceşti, până la nr.58 – lungimea integrală a străzii;
- 19.Strada Drăceşti: 1,45 km; intersecţia cu strada Mărcuş, până la nr.28 (intersecţia cu strada Walter Mărăcineanu);
- 20.Strada Plăieşi: 0,45 km; de la intersecţia cu strada Drăceşti, până la nr.14;
- 21.Strada Coasta Grui: 0,23 km; intersecţia cu strada Drăceşti, până la ultima casă;
- 22.Strada Băloaica: 1,25 km; intersecţia cu strada Drăceşti, până la nr.47;
- Zona Drăceşti – Mărcuş: 8,508 km.
- 23.Strada Richard: 0,9 km; de la nr.22, până la intersecţia cu strada Gruiului.
- 24.Strada Măgurii: 0,45 km; de la blocul D3, până la nr.38 (limita cu comuna Bughea de Sus);
- 25.Calea Măgurii: 0,65 km; de la intersecţia cu strada Traian, la nr.26;
- 26.Strada Poligonului: 0,5 km; de la intersecţia cu Calea Măgurii, până la nr.17 (pe partea stângă);
- 27.Strada Poligonului: 0,5 km; de la intersecţia cu strada Poligonului, până la nr.20 (pe partea dreaptă, până la rezervorul de apă);
- Zona Măgurii: 2,10 km.
- 28.Strada Grigore Alexandrescu: 1 km; paralela;
- 29.Strada Grigore Alexandrescu: 1,45 km; de la intersecţia cu Şoseaua Naţională (CFR), până la podul de pe strada Morii şi până la strada Furnicii;
- 30.Strada Chilii: 0,55 km (+0,55 km reţea apă); de la intersecţia cu strada Valea Bărbuşii, până la nr.39 (ambele străzi);
- 31.Strada Livadiei: 1,15 km (+1,17 km reţea apă); de la intersecţia cu strada Chilii;
- 32.Strada Furnicii: 0,45 km; de la intersecţia cu strada Grigore Alexandrescu, până în capătul străzii;
- 33.Strada Mirceşti: 0,38 km; de la nr.1, la nr.14 (toată strada);
- 34.Strada Stănoi: 0,55 km; de la intersecţia cu strada Grigore Alexandrescu, până la nr.7 şi nr.17 (toată strada);
- Zona Grigore Alexandrescu şi străzile adiacente: 5,53 km.
- 35.Strada Petre Zamfirescu: 0,7 km; de la nr.15, până la intersecţia cu strada Gruiului;
- 36.Strada Doctor Nicolae Fălcoianu: 2,55 km; de la limita nr.32C, până la Valea Mare;
- 37.Strada Calea Târgoviştei: 0,75 km (+0,75 km reţea apă).
- Totalul reţelei de canalizare propus măsoară 36,864 km, proiectul fiind completat cu 2,45 km de reţea de apă.