3.3 C
Campulung Muscel
20/04/2024

Patru comune din Muscel, incluse în proiectul Consiliului Judeţean de achiziţie a microbuzelor electrice pentru transportul şcolarilor

Patru comune din Muscel se află între cele 15 localităţi argeşene împreună cu care Consiliul Judeţean va realiza proiectul „Achiziţie de microbuze destinate transportului elevilor din judeţul Argeş, prin finanţare acordată de AFM”. Hotărârea aprobată de curând prevede şi numărul de microbuze, respectiv staţii de încărcare solicitate de fiecare unitate administrativ teritorială. Celor patru comune din Muscel, Vultureşti, Davideşti, Dârmăneşti şi Stâlpeni, le sunt destinate câte un microbuz electric şi câte o staţie de încărcare electrică.

  • Finanţarea de la Administraţia Fondului de Mediu se acordă în procent de până la 100% din cheltuielile eligibile

La şedinţa extraordinară a CJ Argeş din 18 martie 2024, aleşii judeţeni au aprobat lista U.A.T.-urilor din cadrul Judeţului Argeş, care este solicitantul finanţării de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea realizării proiectului punctat în deschiderea articolului. Proaspăta normă adoptată de Consiliul Judeţean stabileşte, după cum menţionam, numărul de microbuze şi de staţii de încărcare electrice care vor reveni fiecărei localităţi în parte. Tot la începutul acestei săptămâni, a fost aprobat şi modelul Acordului de parteneriat care se va încheia între Judeţul Argeş şi fiecare comună admisă în proiectul privitor la achiziţia microbuzelor destinate transportului elevilor.

Investiţia se realizează prin „Programul privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea cantităţii de emisii de gaze cu efect de seră, prin utilizarea pentru transportul elevilor a autovehiculelor mai puţin poluante de tipul microbuzelor electrice, hibride şi alimentate cu gaz natural comprimat”.

Printr-o hotărâre din 7 septembrie 2023, consilierii judeţeni au aprobat acest proiect menit să doteze localităţile cu microbuze electrice pentru şcolari. În baza acestei hotărâri, Judeţul Argeş a depus o cerere de finanţare a demersului descris în cadrul programului aprobat la nivel naţional vara trecută şi gestionat de Administraţia Fondului pentru Mediu.

„Obiectul acestui program este achiziţionarea de microbuze noi electrice, microbuze noi hibride şi microbuze noi alimentate cu GNC pentru transportul elevilor, având la bază necesităţile identificate la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale din cadrul solicitanţilor eligibili (consilii judeţene / subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti). Scopul programului îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea cantităţii de emisii de gaze cu efect de seră, ca urmare a utilizării microbuzelor, aşa cum sunt definite acestea în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, mai puţin poluante în transportul elevilor.”, redăm un fragment din documentaţia care justifică adoptarea acestei norme.

Finanţarea se acordă în procent de până la 100% din cheltuielile eligibile, în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi. Astfel, în cadrul proiectului care se intenţionează a fi realizat în Argeş, vor fi achiziţionate 17 microbuze electrice şi 17 staţii de încărcare, valoarea eligibilă a investiţiei fiind de 21.008.403,36 lei fără TVA, respectiv 25.000.000 lei (inclusiv TVA), care vor fi repartizate altor U.A.T.-uri (comune), care nu sunt incluse în cele aferente finanţării prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Pe 6 martie 2023, Administraţia Fondului pentru Mediu a transmis, în etapa de evaluare, solicitarea de clarificări înregistrată, prin care a cerut declaraţii pentru fiecare U.A.T. din cadrul solicitantului, asumate de reprezentantul legal. Motiv pentru care subiectul a revenit pe ordinea de zi a CJ Argeş.

  • Primarii sunt obligaţi ca, pe o perioadă de minimum 7 ani, să asigure costurile cu şoferul, reparaţiile şi întreţinerea microbuzelor

Potrivit Acordului de colaborare pe care Consiliul Judeţean îl va încheia cu fiecare localitate parteneră, primarii au o serie de obligaţii, printre care: să asigure şi să monitorizeze contractul de mentenanţă a microbuzelor şi a echipamentelor de încărcare; să asigure capacitatea de conectare la reţeaua de curent electric a şcolii/a U.A.T.-ului, în localitatea pentru care se cere microbuz electric, în cazul în care în localitatea respectivă nu există deja o staţie de încărcare funcţională; să asigure, pe o durată de minimum 7 ani, resursa umană (şoferul), costurile de reparaţii şi întreţinere a microbuzelor, precum şi costurile de alimentare; să asigure funcţionalitatea echipamentelor achiziţionate pentru cel puţin durata minimă normată de viaţă a acestora, în conformitate cu prevederile naţionale în vigoare, perioada fiind măsurată începând cu data livrării acestora (semnarea procesului de recepţie şi punere în funcţiune de către entitatea beneficiară).

Altă îndatorire face referire la utilizarea microbuzelor în condiţii de siguranță, pentru păstrarea în bune condiţii şi evitarea sustragerii/degradării acestora înainte de data expirării duratei normate de utilizare. Beneficiarul are obligaţia să asigure folosinţa bunurilor achiziţionate pentru scopul declarat în proiect; să nu vândă sau să înstrăineze, sub orice formă, bunurile finanţate prin AFM, pe o perioadă de 7 ani de la de la efectuarea plăţii finale. Totodată, beneficiarul va asigura accesul neîngrădit al autorităţilor naţionale şi europene cu atribuţii de verificare, control şi audit, în limitele competenţelor ce le revin, în cazul în care aceştia le efectuează verificări / controale / audit la faţa locului şi solicită în scris declaraţii, documente, informaţii.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!