3.7 C
Campulung Muscel
19/01/2025

Șapte eleve de la Colegiul Național Pedagogic „Carol I” au participat, recent, la un nou proiect desfășurat la Haga

Colegiul Național Pedagogic „Carol I” a dezvoltat o conexiune stabilă cu fundația Olanda-România, condusă de Cristina Cristescu și Jaapjan Rijjlaarsdam. Recent, Colegiul a primit o invitație de a participa la proiectul internațional intitulat „Youngsters of Today, Europeans of Tomorrow, Let’s Talk!”, desfășurat în perioada 12-19 ianuarie 2024, la Haga. Un grup format din șapte elevi ai colegiului, însoțiți de profesoara Carmen Zaharia, au făcut parte din această experiență împreună cu tineri din alte cinci țări europene: Polonia, Bulgaria, Grecia, Slovacia și țara gazdă, Olanda.

Prin interacțiunea tinerilor europeni s-a urmărit schimbul de experiențe folositoare dezvoltării personale ale acestora, prin cunoașterea culturilor și tradițiilor țărilor reprezentate. Elevii au avut oportunitatea de a-și expune opiniile într-o serie de întâlniri, dezbateri și activități, în principal, despre valorile europene, drepturile omului și diversitatea culturală.

  • Iată care au fost părerile elevelor:

Teodora Oprea: „Acest proiect a adus împreună elevi din diferite țări europene pentru a dezvolta mai multe subiecte, precum și o perspectivă colectivă asupra conceptului european perfect. Fiecare tânăr a avut oportunitatea să-și împărtășească, în cadrul proiectului, punctele de vedere, mentalitățile și valorile pe care le consideră esențiale pentru a deveni o astfel de persoană. Această inițiativă a stimulat dialogul intercultural. Europeanul perfect, din punctul meu de vedere, ar fi o persoană deschisă la diversitate, angajat în dezvoltarea comunității, preocupat de sustenabilitate și cu o atitudine pro-activă în promovarea valorilor democratice și a inteligenței reciproce. Prin acest proiect am conștientizat atât asemănări, cât și diferențele care ne leagă ca cetățeni europeni.”

Maria Stănilă: „Consider că este foarte important să cunoaștem diferite culturi, de aceea mi se pare minunat că am avut ocazia să cunosc și să mă împrietenesc cu adolescenți din mai multe țări europene. Am rămas plăcut surprinsă și am aflat multe lucruri despre cultura și tradițiile lor. M-au impresionat dansurile tradiționale ale grecilor, mâncarea polonezilor, superstițiile bulgarilor, care sunt surprinzător de asemănătoare cu alte românilor, seriozitatea și prestația slovacilor și căldura cu care olandezii ne-au primit și ne-au împărtășit din tradițiile lor. A fost o experiență inedită din care am avut multe de învățat, am reușit să mă depășesc pe mine și să-mi pun în valoare aptitudinile. Sunt mândră și recunoscătoare că sunt carolistă și că am avut oportunitatea de a participa la acest proiect!”

Briana Maria Petre: „Erasmus nu a fost doar o experiență unică, prin intermediul căreia puteam să cunoaștem, să înțelegem anumite culturi sau experiențe noi, ci și o modalitate de a te perfecționa din punct de vedere social. Una dintre multele activități realizate în cadrul proiectului a fost despre creativitate, realizată de o singură persoană din fiecare țară, ceea ce mi se pare o idee ingenioasă, deoarece îți oferă oprotunitatea de a interacționa, mai ales între noi. Activitatea presupune realizarea unui post care avea ca scop evidențierea diversității europene, iar la finalul sesiunii am prezentat fiecare, printr-un text descriptiv, deosebiri, asemănări și tradiții din țări europene. Acest proiect m-a ajutat să-mi depășesc emoțiile cu privire la vorbitul în public. A fost cea mai bună decizie pe care am luat-o în ultima perioadă, mi-am îmbunătățit spontaneitatea, fiind nevoită să vin mereu cu idei inovatoare, logice și, în același timp, flexibile.”

Ana Braniște: „În acest proiect am avut plăcerea de a participa la un exercițiu de dezbatere ce a presupus o colaborare internațională a participanților ce au trăit o perspectivă unică asupra lumii întortocheate a sistemului legislativ, de exemplu: modul în care o nouă lege este scrisă și reformulată. Inițial, au fost făcute repartizări pentru Comisia Uniunii Europene, cu trei membri din țări diferite reprezentând o singură țară, împreună cu trei reprezentanți ai Comisiei Europene, ce au propus legea permisă și trei reprezentanți ai Parlamentului European. Acest experiment a fost o experiență palpitantă și extrem de interesantă, cu intrigă interpersonală ce reprezintă un pas concret în dezvoltarea capacităților de dezbatere, gândire critică și conștientizarea contactului social.„

Nicola Anastasia Neculăescu: „Toate țările din Uniunea Europeană au valori importante, care stau la baza societății libere, iar Uniunea Europeană protejează valorile comune pentru a asigura incluziune, toleranță, solidaritate. Se urmărește respectarea omului, a libertăților, a democrației, a egalității și a drepturilor fundamentale. Și, totuși, prin această experiență, am înțeles că cea mai importantă investiție este investiția în om, care se face, bineînțeles, prin educație. Dezbaterea de bază a fost problematica educației în perspectiva dezvoltării personale, formării profesionale și integrării în viața culturală. Prin activitățile de grup pe care le-am avut mi s-a confirmat că școala este cea care poate promova incluziunea și cea care poate reduce excluziunea socială. Privilegiul de a fi elevă la Colegiul Național Pedagogic „Carol I” mi-a oferit și uimitoarea șansă de a participa la activitățile din cadrul acestui proiect, acest lucru a contribuit la dezvoltarea personală, precum și în egală măsură la cea interpersonală.”

Andrada Gabriela Busioc: „Pentru mine, Olanda a fost o experiență frumoasă, din care am învățat multe. Faptul că am avut ocazia să particip la acest proiect și să cunosc elevi din alte școli din Europa m-a ajutat să înțeleg alte lucruri și să privesc lumea dintr-o altă perspectivă. Am realizat că ne unesc atât asemănările, cât și diferențele, care nu ar trebui să fie un motiv de discriminare. Fiecare dintre noi am crescut în medii diverse care ne-au format personalitățile pentru a fi capabili să distingem binele de rău. Astfel, am învățat cât de important este acceptarea ideii că există mai multe culturi, nu doar cea cu care suntem familiarizați, deoarece am asistat la discuții și dezbateri în care fiecare țară își apăra punctul de vedere și fiecare avea dreptate în felul ei.”

Lavinia Alexandra Bragă: „Diversitatea culturală a fost adusă în discuție în mai multe activități, la Ambasada României, dar și la Casa Europei, unde a fost o prelegere despre valorile europene, înscrierile tradiționale și la Ministerul Afacerilor Sociale, unde s-a pus problema că aceasta ar putea fi un motiv de discriminare. Diversitatea culturală este indispensabilă pentru pace și securitate la nivel local, național și internațional. Există diferențieri culturale de la o țară la alta, fiecare țară având propria istorie și propriul specific național, propriile tradiții și obiceiuri, bucate specifice, port, arhitectură, religie, limbă, muzică și artă. Prin acest proiect am învățat că lumea este alcătuită din oameni care au culturi diferite și cel mai important este să ne acceptăm, să ne ascultăm și să ne ajutăm reciproc.”

Robert Adrian ȘTEFAN

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!