20.2 C
Campulung Muscel
25/06/2024

Proprietarul George Răuţoiu investeşte peste un milion de euro în Hala Motor de la ARO

Tranzacţia imobiliară a anului, chiar a ultimilor ani, o reprezintă cumpărarea Hotelului „Muscelul” şi a Cabanei Voina de către tânărul om de afaceri George Răuţoiu, făcut cunoscut în Câmpulung de lucrările de reabilitare a centrului Câmpulungului. Ambele contracte le-a prins pe când primar era Liviu Ţâroiu, a cărui încredere în familia Răuţoiu a mers într-acolo încât le-a atribuit celor trei deţinători de firme cele mai mari investiţii ale mandatului său: podul de pe Şoseaua Naţională, străzile Ion Ţicăloiu, Plăieşi şi Drăceşti şi centrul istoric: Piaţa Primăriei şi Bulevardul „Pardon”. Palmaresul i s-a îmbogăţit cu investiţiile obţinute în timpul Elenei Lasconi: cinci parcuri şi şase scuaruri şi intersecţii de amenajat. Juniorul familiei ţinteşte la a-şi depăşi renumele de constructor de drumuri, poduri şi reţele de utilităţi, impunându-se şi ca dezvoltator în domeniul turismului, prin achiziţia celor două imobile cu acest specific de la începutul existenţei lor.

Încă de acum trei ani, George Răuţoiu şi-a manifestat intenţia de a se „statornici” la Câmpulung, prin prima sa achiziţie cu specific imobiliar: Hala Motor a Uzinei ARO, cum o ştiu câmpulungenii. Cei mai în vârstă dintre concetăţeni îi spun Sculărie sau Motorul vechi, destinaţiile avute de clădirea de la marginea fostei platforme industriale, din vecinătatea blocurilor muncitoreşti odinioară. În toamna anului 2020, Răuţoiu fiul a cumpărat, prin intermediul firmei sale Conteh Barengott, Hala Motor, al cărei aspect se schimbă considerabil în bine, graţie procesului de reabilitare prin care trece. Investiţia estimată la peste un milion de euro – achiziţia, plus reabilitarea –  este dovada potenţei financiare a Răuţoilor, statornici parteneri de contracte ai primăriilor muscelene şi, în special, ai Primăriei Câmpulung.

  • Răuţoiu a cumpărat două clădiri şi terenul de aproape 10.000 metri pătraţi

De aproape trei ani, George Răuţoiu este proprietarul Halei Motor de la ARO, pe care o reabilitează, pentru a o transforma într-un spaţiu util afacerii sale. Societatea Conteh Barengott, cu sediul social în Târgovişte, a cumpărat, pe 2 octombrie 2020, de la omul de afaceri Puiu Brănescu ansamblul de imobile al Halei Motor: două construcţii şi teren cu o suprafaţă de 9.990 metri pătraţi.

Cea mai mare dintre cele două construcţii este Hala Sculărie + Motor sau Motorul vechi, cu o suprafaţă de 4.339 metri pătraţi. Cea de-a doua, care avea destinaţia de vestiare ale Halei Motor + Forjă, are o suprafaţă construită la sol de 351 metri pătraţi şi o suprafaţă desfăşurată de 951 metri pătraţi. Clădirea are parter şi două etaje. Suprafaţa utilă a parterului este de 314,01 metri pătraţi, cea a etajului I, de 319,45 metri pătraţi, iar cea a etajului II, de 318,41 metri pătraţi.

Cumpărătoarea Halei Motor, Conteh Barengott, a devenit cunoscută la Câmpulung graţie contractului de amenajare a Bulevardului „Pardon”, pe care l-a câştigat ca lider de asociere cu celelalte două firme ale familiei Răuţoiu: Group Concif, a tatălui, Sorinel Răuţoiu, şi Ratelen Construct, a mamei, Elena Răuţoiu.

  • Prima vânzare a Halei Motor a fost în ianuarie 2007

După intrarea în faliment a Uzinei ARO, în vara anului 2006, lichidatorul Gheorghe Banu a început să-i vândă bunurile la licitaţie. Înstrăinarea Halei Motor, evaluată la 1,5 milioane de lei (fără TVA) a fost hotărâtă de Adunarea Generală a Creditorilor pe 18 decembrie 2006, împreună cu alte două active: CESAR (evaluată la 2,9 milioane de lei) şi Baza Sportivă Kretzulescu (evaluată la 3,5 milioane de lei).

Prima licitaţie pentru găsirea unui cumpărător pentru Hala Motor s-a ţinut pe 19 ianuarie 2007, preţul de pornire fiind fixat la 1.518.100 lei, exclusiv TVA. La acel moment, se aştepta ca oferta firmei Lichidări Info Consult să stârnească interesul companiei Attrezzeria Paganelli, care nu o dată îşi exprimase dorinţa de a achiziţiona acest spaţiu de pe platformă, pentru a înfiinţa la Câmpulung o matriţerie.

A doua încercare a lui Gheorghe Banu de vânzare a Halei Motor, cea din 29 ianuarie 2007, a fost o reuşită. Preţul a fost redus la 1.138.575 lei, exclusiv TVA, reprezentând 75% din preţul de evaluare a bunurilor. Cumpărătorul, altul decât cel aşteptat, a fost omul de afaceri Puiu Brănescu, care a depus oferta de cumpărare ca persoană fizică, nu din partea unei firme. Pe atunci, Gheorghe Banu ne declara că hala n-ar conţine decât 11 utilaje sub formă de poduri, prin urmare, nu fierul vechi a fost atracţia pentru cumpărător.

Proprietarul n-a dezvoltat nicio activitate, din ianuarie 2007, până în octombrie 2020, când i-a vândut-o lui George Răuţoiu. Ţinând cont de desfăşurarea de forţe din incintă, putem spune că tânărul afacerist din familia Răuţoiu a salvat acest spaţiu, printre puţinele care au supravieţuit acţiunii de „curăţare” a platformei de bătrânele construcţii între ale căror ziduri a pulsat viaţa a zeci de mii de oameni şi maşini. Investiţia generoasă întreprinsă de actualul proprietar va propulsa, la final, clădirea între cele de top din judeţ cu acest specific. „E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!