27.7 C
Campulung Muscel
17/06/2024

Remus Mirică, românul care duce mai departe reputația ARO, până în Brazilia

Remus Mirică este românul care a reușit să ia legătura cu un brazilian, pasionat de brandul ARO. Nelson este numele acestuia și deține un model Cross Lander CL244MX, cu motor de 2.8 litri diesel, fabricat în anul 2004, ce are aproximativ 80.000 km în bord. Brazilianul dorește să îl modifice astfel încât să fie cât mai similar cu un model ARO fabricat în România.

  • Cum a început prietenia dintre cei doi

Remus Mirică este un colecționar de embleme ale mașinilor românești. Potrivit acestuia, „din partea ARO aveam nevoie de o siglă de Cross Lander. Posibilitatea ca eu să găsesc o asemenea siglă era foarte mică, deoarece, în România nu se găsesc, decât pe modelele din Brazilia. Marea majoritate a posesorilor de acolo sunt foarte tăcuți. Într-o zi, am intrat pe un grup de Cross Lander, pe o rețea de socializare, am văzut niște postări de-ale actualului meu prieten brazilian, la care nimeni nu reacționa, așa că i-am scris în privat și i-am explicat faptul că sunt din România, de unde se fabrica ARO. Ceea ce m-a impresionat a fost faptul că acesta mi-a trimis, la un moment dat, un print-screen în care apărea logo-ul ARO, ales pe telefonul lui. Mi-am dat seama că persoana respectivă iubea ARO și îl interesa istoria acestui brand. Așadar, i-am propus un schimb, prin care el îmi trimitea emblema de Cross Lander, iar eu să îi trimit emblema de ARO. Bineînțeles, pe el l-a costat foarte mult, deoarece taxele vamale sunt foarte mari în Brazilia. Din acest punct de vedere, posesorilor de ARO din Brazilia le este foarte greu să țină astfel de modele „în viață”. Recent, și-a montat sigla trimisă din România și este foarte mândru, deoarece el a dorit să arate ca un ARO autentic. Din ce am înțeles de la el, în zona Braziliei este mai recunoscut ARO, pentru că, pe vremea comunismului, se exportau astfel de modele. Oamenii nu prea știu de Cross Lander, fiind un brand mai mult de nișă. Nu se știe nici la ora actuală, cu exactitate, câte modele s-au fabricat. Unele speculații spun că sunt de ordinul sutelor, altele că doar câteva mii”.  

  • Nelson a fost încântat să vadă modelele expuse la Muzeul Automobilului Românesc al lui Emil Hagi

Remus Mirică a fost bucuros să-i trimită lui Nelson poze cu Uzina ARO și, mai ales, poze de la Muzeul Automobilului Românesc. „Momentan, tot ce am putut face pentru el a fost să-i trimit câteva poze cu ce a mai rămas din Uzina ARO. De asemenea, i-am trimis foarte multe poze de la Muzeul Automobilului Românesc al domnului Emil Hagi. El nu știa de existența unui ARO sub licență GAZ, nu știa de ARO 10, nu știa foarte multe informații. Așa că i-am trimis foarte multe poze cu diferite modele, printre care și poze cu un interior de ARO mai vechi”, a menționat Remus. Acesta,  împreună cu alți pasionați auto, l-a invitat pe Nelson într-un grup, pe rețeaua de socializare, pentru a purta diferite discuții cu privire la modelele ARO pe care aceștia le dețin. „Am încercat să-l aduc într-un grup pe care l-am creat cu alți posesori de ARO, spre exemplu, cu Eduard Palaghiță, care are un ARO la New York, cu Daniel Picu, care este de origine câmpulungean și restaurează un ARO în America.”, a specificat Remus.

  • De ce a ales brazilianul să cumpere modelul Cross Lander

În prezent, Nelson deține acest Cross Lander CL244MX, alături de un Suzuki Vitara din anul 1997. Pe brazilieni îi bucură faptul că, atunci când o mașină este mai veche de 20 de ani, nu mai este impozitată. Remus a explicat că brazilianul Nelson a deținut, la un moment dat, și un Land Rover Defender. Apoi, acesta a făcut câteva postări pe pagina de socializare, prin care specifica faptul că era interesat să cumpere un Cross Lander. „Speculațiile nu erau foarte bune despre mașină, în condițiile în care există un impediment în ceea ce privește partea de mecanică. Motoarele, într-adevăr, s-au pus ceva similar cu General Motors, dar partea mecanică, grupuri și restul sunt foarte greu de găsit. El, probabil, a fost impresionat de mașină, i-a plăcut și și-a asumat tot. A plătit pe ea aproximativ 10.000 euro. Eu încerc să-l mai ajut cu piese din România, de exemplu, vrea, la un moment dat, să facă rost de stopuri, de preșuri cu brandul ARO, dar este foarte greu în ceea ce privește taxele vamale. El are nevoie de piese și am să-l ajut treptat.”, a transmis Remus Mirică.

  • Importul de piese auto în Brazilia este foarte costisitor

Pe grupul de socializare mai este un brazilian care, de asemenea, are nevoie de foarte multe piese, printre care se numără un bloc de lumini cu claxon, care, în România, costă aproximativ 50-60 de lei. Pentru ca brazilianul să poată importa piesa din România este nevoit să plătească transportul, care ar costa aproximativ 300 de lei, iar valoarea totală ajunge să coste foarte mult, datorită prețului transportului, valoarea declarată și o taxă vamală de încă 400 de lei. Prin urmare, posesorilor de astfel de modele din Brazilia le este foarte dificil să le întrețină.

Pe de altă parte, Remus a specificat că „piesele pentru motorizare se găsesc, deoarece s-au pus pe mai multe modele locale, iar partea de motorizare nu reprezintă o problemă majoră, însă este o problemă cu partea mecanică și estetică. În condițiile în care el ar avea un accident, iar o ușă ar fi distrusă, nu ar mai putea să o înlocuiască. Singura soluție ar fi să încerce să o reproducă sau, eventual, să o găsească în România și să-și asume toate cheltuielile. Sunt elemente de interior care se distrug în timp. Interiorul lor a fost unul foarte rar întâlnit și în România. Acel bord de Cross Lander este foarte greu de găsit în România. Țin minte că, până acum câțiva ani, se vindea cu aproximativ 1.000 de euro un astfel de bord. Dacă ar suferi un accident și s-ar distruge bordul, posibilitatea ca el să-l găsească în România este foarte mică. Dacă, totuși, l-ar găsi, ar costa foarte mult, iar cu taxele pentru transport și cele vamale, ar ajunge la un preț enorm. Este o întreagă luptă pentru ce face el acolo. Pe mine m-a impresionat faptul că el este mândru de mașina lui, iar prin schimbul pe care eu l-am făcut cu acesta, a vrut ca mașina lui să aibă emblema ARO, exact cum se fabrica modelul din România”.

  • Nelson a intrat în atenția pasionaților auto

Brazilianul Nelson este foarte fericit că are cu cine vorbi despre acest subiect, iar Remus i-a oferit toate informațiile necesare. La început, nu știa foarte multe despre mașina sa, Cross Lander, știa doar că este un ARO la bază, așa că și-a dorit să o transforme chiar într-un ARO adevărat. De asemenea, românul a promis că va încerca să-l ajute și îi va trimite un set de preșuri cu brandul ARO, încât să-l facă să arate cât mai mult a ARO. În viitor, Nelson intenționează să confecționeze un bullbar, să monteze un troliu și să schimbe puțin instalația electrică, întrucât a întâmpinat mici probleme. Dorința lui este să o mențină într-o stare cât mai bună, deoarece o iubește foarte mult.

„El ține legătura doar cu românii de pe grupul în care eu l-am adăugat. Este foarte entuziasmat, deoarece, pe grupurile lor de brazilieni, oamenii nu reacționau, nu apreciau postările acestuia. Așa că am decis să creăm un grup, în care să adăugăm și brazilienii care sunt interesați să discute, în care să invit și românii care sunt pasionați și destul de amabili, iar pe el l-a bucurat foarte mult. Oamenii deja îl întreabă despre motor, despre cutia de viteze, modelul pe care el îl deține, fiind ceva diferit față de România.”, ne-a mai spus Remus.  

Un lucru dezamăgitor pentru cei din Brazilia este faptul că, la un moment dat, nu o să mai poată întreține astfel de modele, din cauza lipsei pieselor. Majoritatea au încercat să facă improvizații, să comande piese mai ieftine din alte țări, însă, dacă nu sunt cele originale, nu se potrivesc bine pe mașini. Foarte mulți dintre aceștia nu au reușit să ia legătura cu români și se descurcă pe piața locală.

Robert Adrian ȘTEFAN

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!