3.3 C
Campulung Muscel
11/12/2024

Cel mai mare proiect pentru care Primăria încearcă să obţină bani europeni prin P.O.R. este cel de mobilitate urbană. Doar aşa pot fi reparate străzi cu fonduri nerambursabile

În cadrul Programului Operaţional Regional, care se va deschide în primăvara anului viitor, cea mai tentantă componentă pentru administraţia câmpulungeană, beneficiind, din câte se pare, de cea mai consistentă finanţare, este mobilitatea urbană. Poate nu vă spune multe sintagma, însă „mobilitatea urbană” priveşte ceea ce-i doare pe oameni cel mai mare: starea drumurilor din oraş. Unele pot fi îmbunătăţite, prin asfaltarea carosabilului, însă UE pune condiţii pentru strada respectivă care trebuie să servească şi la altceva. Adică să aibă o pistă de biciclete, altfel nu se acordă fondurile nerambursabile în lipsa cărora Primăria nu are cu ce se atinge de arterele municipale.

  • UE dă bani pentru reparaţii de străzi cu condiţia să mai mergem şi pe jos sau cu bicicleta  

La şedinţa Consiliului Local de acum două săptămâni, city manager-ul Ioana Marcu a explicat, în rezumat, ce pretenţii are UE de la noi ca să primim finanţare pentru un proiect de mobilitate urbană. „Mobilitatea urbană, în viziunea Uniunii Europene, pentru acest exerciţiu bugetar, implică să ne folosim picioarele, bicicletele şi orice altă sursă nepoluantă, transportul în comun pe cât posibil şi să încercăm să ne lăsăm maşinile acasă. Pentru noi, locuind într-un oraş atât de mic, ar trebui să fie chiar fezabil. Nu doar că nu imposibil, ci extrem de fezabil.”, spunea aceasta.

Primăria se pregăteşte cu un proiect de mobilitate urbană care presupune ca pe arterele adiacente pastilei bulevardului, „cum este Constantin Brâncoveanu, iar, pe partea cealaltă, Eremia Grigorescu, Lascăr Catargiu şi Matei Basarab, cu continuarea spre Sfântul Ilie şi întoarcere un pic după Negru Vodă, să facem sensuri unice cu pistă de biciclete, pe o parte, şi parcare laterală, pe cealaltă parte. Pe toată această lungime de stradă, din limită de proprietate, în limită de proprietate, poţi reabilita trotuare, poţi îngropa cabluri, schimba stâlpi de iluminat şi, evident, reface partea carosabilă.”, spunea Ioana Marcu despre proiectul câmpulungean care, potrivit acesteia, va avea cea mai mare anvergură dintre cele depuse pe P.O.R. în cadrul acestui exerciţiu bugetar. „E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!