10.7 C
Campulung Muscel
27/05/2024

Accesul auto permis pe bulevard numai Pompierilor, Ambulanţei şi maşinilor de aprovizionare a magazinelor din centru

Executivul a solicitat, pe 12 aprilie 2022, votul Consiliului Local pentru modificarea soluţiei tehnice în cadrul investiţiei de amenajare a Bulevardului „Pardon”. Modificarea constă în înlocuirea cu piatră cubică a asfaltului pe care constructorul urma să-l toarne pe carosabilul străzilor Negru Vodă şi Republicii, conform proiectului iniţial.

Între străzile Istrate Rizeanu şi Mihai Eminescu, covorul asfaltic, înlocuit cu piatră cubică din granit
Propunerea de modificare a proiectului aprobat de fostul Consiliu Local în toamna anului 2018 a fost argumentată prin „aspiraţiile municipiului Câmpulung de a redeveni un centru economic, cultural şi turistic zonal, aşa cum a fost de-a lungul istoriei.” Dar, totodată, s-a ţinut cont de recomandările din referatul de verificare, care a stat la baza avizului Ministerului Culturii din 23 februarie 2022. Existând această justificare, proiectantul a întocmit un memoriu justificativ, prin care soluţia tehnică din documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii a fost înlocuită cu o alta.
Mai precis, „pe zona cuprinsă între străzile Istrate Rizeanu şi Mihai Eminescu, în concordanţă cu imaginea istorică şi cu soluţiile implementate în situri istorice asemănătoare din centre urbane protejate, se va renunţa la aşternerea de covor asfaltic pe partea carosabilă, urmând a fi montată piatră cubică din granit, format 10x10x10. Pe zona cuprinsă între străzile Istrate Rizeanu şi Poenaru Bordea, artera carosabilă va rămâne tot asfaltată, urmând a fi adusă la stadiul iniţial de asfaltare în urma lucrărilor executate la instalaţiile de apă, de date, telefonie şi cablu tv. Soluţia tehnică adoptată presupune întocmirea unor note de renunţare şi a unor note de cantităţi suplimentare de lucrări.”
În varianta iniţială, sistemul rutier pe partea carosabilă era realizat din: 4 cm mixtură asfaltică stabilizată tip BA 16; 6 cm binder de criblură tip BAD 22.4 leg 50/70; geocompozit cu rol antifisură; frezarea straturilor asfaltice existente. Versiunea modificată propune următorul sistem rutier: piatră cubică 10x10x10 cm; 6 cm strat de şapă plus soluţie Planicrete; 20 cm strat de formă din balast stabilizat; 30 cm fundaţie din balast; terasament compactat minimum 98%.
„Pe zona mediană, placarea se va realiza atât cu piatră cubică 10x10x10 cm, cât şi cu granit 15x15x3 cm, montate pe şapă de ciment. Scurgerea apelor pluviale, în soluţia iniţială, se realizează prin pante specifice în profilul transversal pentru partea carosabilă şi trotuar, pentru dirijarea apelor către rigola carosabilă existentă, amplasată la limita părţii carosabile adiacent bordurii. Soluţia tehnică modificatoare presupune executarea gurilor de scurgere prin sistem tip gaighere, care să asigure o evacuare a apelor pluviale eficientă de pe partea carosabilă.”, precizează documentul întocmit de arhitectul şef Mădălina Zăgărin, care explică proiectul de hotărâre.

Prin Planul de Mobilitate Urbană se intenţionează accesul exclusiv pietonal în zona centrală
Materialul prezentat pentru studiu aleşilor municipali explică necesitatea înlocuirii asfaltului cu piatra cubică pe tronsonul precizat, care nu constituie o schimbare de temă, ci una de soluţie şi presupune întocmirea din partea proiectantului a unor dispoziţii de şantier.
„Alegerea pavării în locul asfaltării nu este o simplă problemă estetică, ci una fundamental ecologică. În literatura de specialitate există termenul „etanşarea ermetică” a unei suprafeţe. S-a constatat că asfaltarea şi, deci, sigilarea solului duc la dezechilibru ecologic grav şi anume distrugerea echilibrului de apă freatică, de fapt, la întreruperea circuitului apei în natură. Aceasta conduce la salturi climatice locale, la ploi torenţiale alternate cu seceta, la diferenţa mare de temperatură între noapte şi zi. Este, de asemenea, vitală găsirea acelor acţiuni neinvazive, care să prevadă condiţii de supravieţuire a fondului verde, emblematic, al Bulevardului „Pardon”.
Prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Câmpulung se intenţionează accesul exclusiv pietonal în zona centrală, iar în Planul Urbanistic General, aflat în faza de reactualizare, care preia propunerile din P.M.U.D., nu se justifică soluţia de carosabil asfaltat, conform soluţiei iniţiale din proiectul tehnic.”

Se renunţă la lucrările pe tronsonul cuprins între străzile Istrate Rizeanu şi Poenaru Bordea
În acord cu Planul de Mobilitate Urbană, numai Pompierilor, Ambulanţei şi maşinilor de aprovizionare a magazinelor din zonă li se va permite accesul auto. „Piatra cubică din granit, care urmează a fi montată între străzile Petre Zamfirescu şi Istrate Rizeanu se pretează atât circulaţiei pietonale, cât şi traficului auto. (…) Obiectul contractului iniţial nu poate fi finalizat fără aceste lucrări, deoarece, fără a realiza stabilizarea structurii rutiere nu se vor putea atinge parametrii optimi de funcţionalitate a investiţiei, nu vor fi atinşi indicatorii de calitate şi performanţă. Şi este păcat, dacă putem să îmbunătăţim nişte prevederi din DALI, transpus în proiectul iniţial, şi să redăm Câmpulungului şi turiştilor care tranzitează oraşul imaginea exactă a traseului de promenadă de altădată, să nu facem acest lucru.”, precizează în referatul său arhitectul şef Mădălina Zăgărin.
Pornind de la această condiţie, dar şi pentru a respecta avizul Ministerului Culturii din 23 februarie 2022, administraţia publică intenţionează să păstreze configuraţia actuală a străzii Negru Vodă, pe segmentul cuprins între Piaţa Primăriei şi Bulevardul „Pardon”. Astfel, se păstrează profilul istoric al drumului.
„Pentru a îndeplini această cerinţă, se renunţă la lucrările de suprastructură pe tronsonul cuprins între strada Istrate Rizeanu şi strada Poenaru Bordea. Acestea vor face obiectul unei alte achiziţii publice pe acest tronson, pentru care se va întocmi proiect şi se vor obţine noi autorizaţii de construire şi, implicit, noi avize.”, se mai precizează în material. Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!