Proiectul mall-ului din Vişoi a ajuns şi în Consiliul Local Câmpulung, căruia, la şedinţa ordinară din 31 martie 2022, i s-a solicitat votul pentru Planul Urbanistic Zonal. Studiul prezentat aleşilor propune construirea unui complex comercial care va avea, atât în faţă, cât şi în spate, spaţii de promenadă. Întreprinzătorul susţine că va amenaja 3.800 de metri pătraţi de spaţiu verde. Pe lângă activitatea de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, în mall vor funcţiona: cafenea, restaurante şi spaţii pentru servicii (bancă, curăţătorie, farmacie, loc de joacă, etc.). Documentaţia insistă pe „necesitatea unei funcţiuni de tip „centru comercial”, care să includă dotări pentru diverse servicii, alimentaţie publică, activităţi de „timp liber” şi să joace rolul de pol urban şi să ofere activităţi şi experienţe de cea mai înaltă calitate.”
Mall-ul va avea zonă de promenadă şi în faţă, şi în spate
Centrul comercial, construit pe orizontală, doar cu parter, va avea o destinaţie mixtă: comerţ, birouri şi alimentaţie publică, totem cu piloni de susţinere şi signalistică la sol şi pentru construcţii. Autorizarea construirii complexului comercial a fost condiţionată, prin certificatul de urbanism emis de Primărie pe 4 ianuarie 2021, de elaborarea unei documentaţii de urbanism P.U.Z. „Investiţia propusă va permite transformarea terenului din „zonă industrială” într-o zonă pentru „comerţ şi servicii”. Mall-ul se construieşte pe un fost amplasament industrial, abandonat, care măsoară 18.856 metri pătraţi, cumpărat de dezvoltator în 2020.
Potrivit studiului din care vă prezentăm aceste amănunte, distanţa mall-ului faţă de clădirile învecinate arată astfel: la Nord, faţă de blocul de locuinţe, de 15 metri; la Est, faţă de o locuinţă individuală, de 25,27 metri; la Sud, faţă de Carrefour Market, de 6 metri, iar la Vest, nu este cazul, fiind Râul Târgului. „Pentru a pune în valoare vecinătatea cu Râul Târgului, spaţiul comercial va fi prevăzut cu o zonă de acces pietonală, ce va face legătura între parcarea centrului comercial şi aceasta. Între centrul comercial şi limita de proprietate va fi amenajată o alee carosabilă de 4 metri, care va fi folosită în special pentru aprovizionarea magazinelor pe timp de noapte, şi o zonă de aproximativ 1.830 metri pătraţi, spaţiu verde, amenajat cu mobilier urban (băncuţe şi coşuri de gunoi).”, redăm din studiul P.U.Z. prezentat consilierilor municipali şi jurnaliştilor.
În spatele mall-ului va fi o zonă deschisă publicului, care rămâne neîmprejmuită pentru a permite accesul spre râu. Întreţinerea zonei verzi constituie sarcina proprietarului centrului comercial, însă după ce autorităţile locale vor realiza proiectul de amenajare a Râului Târgului – dacă se va realiza vreodată -, dezvoltatorul susţine că suprafaţa respectivă va fi trecută în domeniul public.
Din cei 18.856 metri pătraţi, suprafaţa totală a terenului, spaţiul comercial se întinde pe 8.110 metri pătraţi. 90 metri pătraţi sunt rezervaţi platformei pentru terasa cafenelei, iar zona de circulaţie carosabilă, pietonală şi de parcări are alocaţi 6.855,50 metri pătraţi. 3.800,50 metri pătraţi reprezintă spaţiul verde pe care întreprinzătorul s-a angajat să-l amenajeze. Înălţimea maximă a construcţiei va fi de 8 metri, iar cel mai mult va măsura totemul, pentru care se permite o înălţime de până la 25 metri.
„Un prim pas pentru crearea unei zone de promenadă de-a lungul râului”
Pentru a ajunge la mall, dezvoltatorul propune trei accese: unul din Bulevardul I.C. Brătianu, prin parcarea Carrefour, şi două prin spatele blocurilor D25, de pe strada Alexandru cel Bun, pe lângă fosta centrală termică. „Aria construită desfăşurată a construcţiilor comerciale propuse este de 8.110 metri pătraţi. Având în vedere că, din totalul suprafeţei construite, o suprafaţă de minim 30% este alocată depozitelor, se consideră că trebuie asigurate locuri de parcare pentru o suprafaţă de 5.677 metri pătraţi spaţiu comercial. Prin studiu se propune amenajarea unei parcări cu 156 de locuri.
Aprovizionarea centrului comercial se va face din strada Alexandru cel Bun, numai pe timp de noapte şi la o oră în care traficul auto în zonă este minim, cu maşini sub 7,5 tone şi dimensiuni ce pot face manevre de întoarcere în zona de aprovizionare.”, se precizează în studiu.
Studiul punctează avantajele obiectivului realizat în Câmpulung la iniţiativa unui investitor privat: taxe şi impozite la bugetul local, aproximativ 150 de locuri de muncă, o suprafaţă minimă de 20% spaţiu verde, aspectul insalubru al zonei eliminat.
„Centrul comercial va reprezenta un punct de atracţie şi pentru locuitorii comunelor învecinate, nu doar pentru cei din municipiu. Construirea centrului comercial şi amenajarea parcelei, inclusiv accesul către Râul Târgului, ar reprezenta un prim pas pentru realizarea unei zone de promenadă de-a lungul râului. În municipiul Câmpulung nu există nicio altă zonă amenajată pe malul râului.”, mai punctează documentaţia supusă aprobării la şedinţa Consiliului Local din 31 martie 2022. „E.M.”