Iniţiator al petiţiei de acum 11 ani, în urma căreia s-a decis începerea reabilitării DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, inginerul Eugen Manu a făcut o alta, după ce o parte din drumul naţional care leagă Piteştiul de Câmpulung a fost „omisă” din planul de reparaţii. Este vorba de tronsonul dintre km 11+100 şi km 13+800, dintre sensul giratoriu de comunicare cu Centura Mioveni Sus şi intersecţia cu DC 82 către oraşul Mioveni. Cei 2,7 kilometri nu corespund standardului european, şoseaua fiind vălurită, fără borne kilometrice şi, de îndată ce intri pe acest tronson, banda de circulaţie se îngustează.
Eugen Manu: „Am nonitorizat lucrările timp de 11 ani”
Petiţia inginerului Eugen Manu a venit ca o reacţie de nemulţumire după răspunsul primit de deputatul argeşean Simona Bucura Oprescu, la interpelarea ministrului Transporturilor, având ca obiect chiar soarta DN 73, după ce constructorul a cerut rezilierea contractului. Iniţiatorul a înaintat-o Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, dar şi autorităţilor judeţene. A primit feedback doar de la C.N.A.I.R., dar a fost unul care l-a nemulţumit pe câmpulungeanul care profesează în Bucureşti şi parcurge DN 73 Piteşti – Câmpulung în fiecare sfârşit de săptămână.
„Răspunsul (şi care-i descalifică la capitolul comunicare) pe care mi l-a trimis C.N.A.I.R. încearcă să mă convingă să renunţ. Nu renunţ! Am dreptul şi avem dreptul noi toţi, plătitori de taxă de drum, la o informare corectă. Cineva a uitat de acest tronson şi suntem amânaţi aşa cum au făcut-o şi în anii trecuţi. Trebuie să cerem ca şi tronsonul km 11+100 – km 13+800 din DN 73 (E 574) să fie modernizat… reabilitat… reparat capital… cum doriţi să-i spuneţi. Voi demara o investigaţie legată de acest tronson, pe care o voi transmite Primului Ministru şi, bineînţeles, ziarelor argeşene, Primăriilor localităţilor din zona tronsonului, CEO al Uzinelor Dacia. Cu excepţia partidului al cărui deputat a ignorat mesajul meu, cu excepţia Prefectului Judeţului Argeş. Eu am monitorizat lucrările timp de 11 ani şi sunt convins că am dreptate. Caut în arhiva mea comunicarea cu C.N.A.I.R. din ultimii ani şi o să constataţi că răspunsurile sunt practice identice. Cu stimă, ing. Eugen Manu.”
Iată care a fost răspunsul primit de Eugen Manu de la C.N.A.I.R., vizavi de starea bucăţii din DN 73 de 2,7 kilometri, care, cică, a fost reabilitată încă de acum trei ani, în viitor, urmând să fie doar remediate defecţiunile părţii carosabile:
„Stimate domnule Eugen Manu, având în vedere solicitarea dumneavoastră cu nr. 92/35373/04.05.2021, privind „tronsonul km 11+100 – km 13+800 aferent DN 73”, vă comunicăm următoarele:
În vederea reabilitării, sectorul de drum DN 73 cuprins între km 1+282 – 42+850 a fost divizat în 4 sectoare diferite: km 1+282 – 7+000; km 7+000 – 11+100; km 11+100 -13+800; km 13+800 – 42+850. În perioada 2012 – 2014, sectorul de drum cuprins între km 11+100 – km 13+800 a fost reabilitat, conform contractului subsecvent „Lucrări de întreţinere periodică pe DN 73 km 11+100 – 13+800”. Recepţia finală s-a efectuat în anul 2018. În vederea viabilităţii DN 73, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti va încheia contracte subsecvente prin care se vor remedia defecţiunile părţii carosabile.
Cu stimă, C.N.A.I.R. SA.”