25.1 C
Campulung Muscel
18/06/2024

P.N.R.R., şansa Câmpulungului de a avea reţea de apă şi canalizare pe toate străzile

„Trebuie să forjez puternic pe P.N.R.R.”, este principala grijă a primăriţei, conştientă că nu poate rata această oportunitate de finanţare, care ar ajuta-o, în primul rând, să rezolve infrastructura de utilităţi. Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă acordă bani pentru exact ce-i lipseşte Câmpulungului pe zeci de străzi: apă şi canalizare, carenţe pe care Elena Lasconi vrea să le „atace” prin intermediul a patru proiecte distincte.
Reţele de utilităţi pe traseele autobuzelor electrice
Primul va fi un Plan de Mobilitate Urbană, pe care aceasta îl doreşte realizat impecabil, pentru a fi acceptat de finanţator. „Vrem să cumpărăm autobuze electrice, subliniez „autobuze electrice”, să amenajăm staţii de încărcare şi am şi făcut o adresă către CEZ, ca să ne informeze care sunt punctele în care este curent de peste 50 KW, căci nu peste tot avem curent puternic, ca să fie eficiente. Totodată, să facem staţiile de aşteptare, managementul ticketing-ului, hărţi prin satelit, căci totul trebuie să aibă legătură şi cu domeniul IT. În toate proiectele pe P.N.R.R. vom acoperi partea de IT. Cu ajutorul hărţii prin satelit, vezi, în timp real, dacă omul şi-a plătit sau nu biletul. Vezi reţeaua de apă şi canalizare, ca să nu mai fii luat prin surprindere.”, a descris Elena Lasconi, în mare, ce urmăreşte prin acest proiect.
Şefa Executivului a şi purtat o discuţie cu un specialist în scrierea de proiecte de mobilitate urbană, care i-a mărturisit că el crede că nu mai există vreun oraş în ţară, care să aibă asemenea probleme cu cadastrul, aşa cum are Câmpulungul. „Acestea sunt lucruri pe care câmpulungenii nu le văd, nu le ştiu, dar nu poţi să faci absolut nimic dacă nu ai cadastru. Eu m-am gândit că aceasta va fi cea mai mare problemă şi am prevăzut bani în buget, pentru că vreau să facem cadastrul pentru toate străzile din oraş.”, a precizat aceasta. Din cele 250 de străzi, 44 au scăpat de beleaua cadastrării, după ce au fost incluse în P.O.I.M. pentru reţea de gaz. Cu cadastru, sunt mai multe de 50, dar rămân o problemă restul de 200.
Planul de Mobilitate Urbană rezolvă şi sistemul de apă şi canalizare pe străzile care vor fi incluse în traseele autobuzelor electrice. „Rezolvi tot ce trece pe dedesubt: apă, canal, cabluri, poţi să bagi şi reţea de gaz şi să şi asfaltezi.”, sunt avantajele proiectului enumerate de primăriţă.
Reţele pe străzile fără asfalt
A doua posibilitate de punere la punct a arterelor fără utilităţi este următoarea. „Dau ca exemplu Valea Româneştilor, din care, în dreapta şi în stânga, pornesc multe bretele cu pământ. Apă şi canalizare nu există nici pe toată strada Valea Româneştilor. Aş vrea să facem acele străduţe cu pământ total „verzi”. Asta înseamnă să introducem reţea de apă şi canalizare, chiar dacă n-ai la ce să te branşezi la strada principală. Dar aceea va fi traseu de autobuz şi sigur o fac. Aşadar, pe aceste străzi neasfaltate vrem să introducem apă, canal, cabluri şi gaz, doar să tragem reţeaua, chiar dacă n-avem la ce s-o conectăm deocamdată. Inclusiv bordurile vrem să le facem „verzi”, pe polimeri. Strada va avea culoarea pământului, dar va fi total „verde”. La fel, va fi rezolvată şi componenta de IT, prin includerea ei în harta G.I.S. cu toate reţelele din oraş.”, a afirmat aceasta.
Elena Lasconi spune că se va inspira şi din Planul de Mobilitate Urbană care vine „la pachet” cu noul P.U.G. „Dar putem să gândim şi noi unul. Şi de ce să n-o facem dacă putem?!”, este încrezătoare primăriţa că-i va reuşi acest lucru, pentru care este hotărâtă să recruteze o firmă care să-i facă o documentaţie fără cusur.
Proiect separat pentru tronsonul de la Epurare, până la intrarea în oraş
Străzile neincluse în primele două tipuri de proiecte constituie un lot separat, luat în calcul pentru schimbarea conductelor îmbătrânite. Dar şi a celor din azbociment care contravin normelor europene de protecţie a mediului şi a sănătăţii populaţiei. Există şi a patra posibilitate de a executa canalizarea, cu toate că Elena Lasconi admite că „treaba este încurcată”: tronsonul de reţea care lipseşte pe o distanţă de 3 kilometri, de la Staţia de Epurare, până la intrarea în oraş. „Dacă în locul meu ar fi orice alt primar din ţara asta, unul cu experienţă, nu şi-ar dori să conducă la Câmpulung. Nu cred că şi-ar dori cineva. Eu mă agit foarte tare să predăm şoseaua de centură C.N.A.I.R.-ului, pentru a face o licitaţie şi să se ocupe ei de asfaltare. Dacă eu reuşesc să fac rost de bani mai repede decât va fi licitaţia C.N.A.I.R.-ului, voi rezolva acel tronson fără canalizare. Dacă nu, îmi asum că voi sparge drumul, căci n-am ce să fac. De aceea l-am pus separat. Ca să nu-mi pice tot proiectul, dacă îl alătur celorlalte străzi, iar eu cedez această bucată de drum cu canalizare lipsă. Îmi va pica întreg proiectul, căci nu mai este strada mea.”, a explicat Elena Lasconi de ce rămân în afara listelor cei 3 kilometri de la intrarea în oraş.
Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!